Hele poos geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb maar lees nog steeds graag mee.

Ik merk wat veranderingen in het motorgedrag van mijn auto en pols graag even hier wat dit zou kunnen zijn.
Het betreft een V60, D2 VEA (Volvo blok), MY 2017, nu 55k op de teller.
Sinds een week of twee vind ik de auto minder soepel rijden, niet als je goed op de gas duwt maar wel als je rustiger rijdt bij lager toerental.
Is vooral merkbaar vanaf de 3e versnelling, bij lager toerental (ongeveer 1500 rpm) voel je de motor wat trillen en moeilijker op snelheid komen.
Dat verdwijnt weer als je versnelt. Hij komt alleen bij lagere toeren moeilijker op snelheid, vanaf je snelheid hebt geen probleem.
Idem in 4 en 5. Voelt een beetje alsof je 40 zou rijden in 5. (te hoge versnelling)
Ik weet dat dit lage toerentallen zijn maar de schakelindicator geeft aan dat dit de juiste versnelling is.
Terugschakelen kan natuurlijk altijd maar dit ging tot een paar weken terug gewoon goed. Was rustig cruisen zonder deze verschijnselen erbij.
Zegt dit iemand wat?
Roetfilter zou het *in principe* niet mogen zijn. Ik rijdt dagelijks 90 km snelweg.