90.00 km: defecte aircopomp, ISG vervangen en aggregaten riem?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

IkeV70 schreef: Ik vind het ook niet aannemelijk dat de pomp zelf op 400V ipv 12V zou werken. Misschien bedoelt men dat er hoogspanningsleidingen langs de pomp lopen en dat daar een islotieprobleem mee is?
De aircopomp werkt op 400 volt omdat de opstart spanning te hoog zou zijn voor 12 volt. Er zit een veiligheidssysteem op die meet de weerstand tussen de hoogspanning en chassis alvorens de 400 v spanning doorgegeven wordt. Verder zit er ook een systeem die continue de lekspanning meet, wordt deze te hoog wordt het onderdeel afgeschakeld. Mocht er nog steeds lekspanning gemeten dan volgt er service spoed.
Gelijkspanning van 120 volt of hoger wordt als dodelijk gezien, dus eigenlijk is de hybride hartstikke veilig :-) O-)
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

Bover schreef: Tjeetje een heel verhaal en wat een gedoe met die ISG. :(
Wat ben ik toch blij met mn ouderwetse V70 D5 2006 :D
Geen probleem met mijn Integrated Starter Generator wel met mijn aircopomp , daar heb ik nu de 4e van, de laatste in november geplaatst.
Ik vindt het nog steeds een geweldige auto :love: :love:
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14417
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Aristo, gelukkig maar dat je fijne auto vindt. Blijft een volvo en de meeste rijden gemiddeld allemaal wel erg fijn.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6351
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Twista schreef: Quick upadte: it's not confirmd yet but it looks like I will get new air con unit under warranty since the original unit was already changed before. Those are the words of Henk Scholten and Volvo service in Trieste (Italy) who will do the repair. In few weeks I am driving to Italy to get final confirmation.

V60 Hybrids were not sold in Slovenia so we don't have trained repairman and they decline repairs for hybrid systems.

About timing belt, in the engine bay there is Volvo sticker witch indicates that timing belt was changed, BUT on the other hand Henk Scholten said they don't have any record of changing timing belt so I don't know what to think. When I will deal with air con unit replacments I will ask to check on timing belt also.

Does this gearbox need oil changes, according to Henk Scholten it does not...
Good to hear! About the timing belt: Is it possible that the timing belt was replaced at another dealership?
I suppose that Henk Scholten will be able to confirm if the previous owner was a leasing firm. If so and together with the original Dutch license plate number you could give it a try to contact the leasing company? On this forum we indeed prefer to change gearbox oil.
Maybe it's worth to make a trip to Holland? You can visit Henk Scholten to have de compressor replaced under warranty and visit a specialist to do the gearbox oil change.
Good luck anyway!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”