Onze flamenco red XC70

ArjanU
2nd Gear member

Een update over de XC70. Vorig weekend eindelijk tijd gehad om de boel in de reload te zetten, de panelen weer mooi zwart te maken en het interieur te reinigen en het leer te behandelen. Hij glimt weer lekker.
Daarnaast was het deze week tijd voor de APK. Ik wist al dat er een ashoes kapot was. Even later belde de garage dat er een snee in een band zat, het canvas was zichtbaar. Tja wat doe je dan. Ik vond de banden er al niet best uitzien. De snelst beschikbare banden waren een stuk stugger dan de oude banden. Uiteindelijk gekozen voor vier nieuwe Continental banden. Bij de garage bleek ook dat deze nieuw onder de auto geleverd waren in 2008 :)
Over een paar weken op vakantie met de vouwwagen naar Corsica.
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
Gouwe
7th Gear member

Mooie auto, mooie kleur en veel plezier met de klapkar.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
ArjanU
2nd Gear member

Even weer wat stof afblazen van dit topic. Zo aan het einde van het jaar is het een mooi moment om terug te blikken op ruim 1 jaar cruisen in de XC70. In een jaar tijd 20.000 kilometer gereden. Hoofdzakelijk privé. Het verbruik staat op 8,3 liter per 100 km. Nou moet ik wel zeggen dat we van doorrijden houden. Het kan ongetwijfeld zuiniger.

Het blijft een bijzonder prettige en comfortabele wagen. Je ziet deze kleur niet veel. Voor de zomer kwam een eigenaresse van een gelijkgekleurde XC70 nog speciaal naar ons toelopen om enthousiast te vertellen over haar ervaringen.

In de zomervakantie zijn we met de klapkar naar Corsica gegaan. De reis verliep moeiteloos. Van de vouwwagen merk je niets bergop. Dat is fijn om te weten. Het was warm daar. De stoelventilatie was erg welkom. Na de koppeling en de nieuwe banden geen onverwachte of grote kosten meer gehad.

Wat me nog het meeste zorgen baart is de toekomstige regelgeving rondom diesels. Hopelijk valt dit mee en kunnen we nog een flink aantal jaren genieten van de XC70.
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”