Knipperlichten voorzijde V60

Plaats reactie
cpe1990
Starter

Hallo allemaal,

op mijn V60 uit 2017 zag ik dat de knipperlichten een fitting hebben namelijk PY24W LL met een zwarte voet/houder eronder.
Nu zou ik deze namelijk willen vervangen voor LED's. Heeft iemand dit al gedaan? Ik heb eens rondgekeken maar vind geen led lamp die ook zo'n bevestigingsvoet heeft.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen :D
Laatst gewijzigd door cpe1990 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MY17 V60 T3 R-Design 2.0T VEA, Pearl White, BSR Stage 1 tuning
360Degreez
5th Gear member

cpe1990 schreef: Hallo allemaal,

op mijn V60 uit 2017 zag ik dat de knipperlichten een fitting hebben namelijk PY24W LL met een zwarte voet/houder eronder.
Nu zou ik deze namelijk willen vervangen voor LED's. Heeft iemand dit al gedaan? Ik heb eens rondgekeken maar vind geen led lamp die ook zo'n bevestigingsvoet heeft.
Deze? :-)
-KJ-
5th Gear member

Deze leverancier staat bekend om z'n kwaliteit, wel wat duurder :'( : KLIK
cpe1990
Starter

Zo zien ze er niet uit. Daar zit nog een grotere ronde voet aan.
Ik zal morgen de lamp eens uitbouwen en een foto ervan maken.

Maar meer zoiets: Klik hier
Laatst gewijzigd door cpe1990 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
cpe1990
Starter

-KJ- schreef: Deze leverancier staat bekend om z'n kwaliteit, wel wat duurder :'( : KLIK
Die leverancier ziet niet ver bij mij vandaan. Wellicht eens een bezoekje brengen als dat kan.
V60-stuurder
1st Gear member

Beste lezers (en lezeressen wellicht),

korte vraag van een leek: Waarom vervangen voor led?? Geeft het meer licht, gaat langer mee of is het alleen maar voor cosmetisch en voor de heb? Wanneer het nut heeft (beter zichtbaar misschien) wil ik graag mee blijven lezen :D :D :D
V60 Nordic+ Sport (R-Design) T3 Bursting Blue Metalic
cpe1990
Starter

V60-stuurder schreef: Beste lezers (en lezeressen wellicht),

korte vraag van een leek: Waarom vervangen voor led?? Geeft het meer licht, gaat langer mee of is het alleen maar voor cosmetisch en voor de heb? Wanneer het nut heeft (beter zichtbaar misschien) wil ik graag mee blijven lezen :D :D :D
Voor mij is het puur om cosmetische redenen. Ik vindt het namelijk een stuk strakker en meer van deze tijd uitzien.
Meer licht is in sommige gevallen niet altijd nodig, en de langere levensduur is inderdaad een extra voordeel.
Qua zichtbaarheid heb je je dagrijverlichting die gelukkig al is uitgevoerd in LED 8-)
teebee
7th Gear member

“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
cpe1990
Starter

Zie in de attachments de fitting die ik bedoel. Het ziet er heel anders uit als PY24W.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
cpe1990
Starter

360Degreez schreef:
cpe1990 schreef: Hallo allemaal,

Deze? :-)
Ik heb zojuist gezien dat het inderaad deze fitting is, ik moest het lampje uit de houder klikken, ik dacht dat het 1 geheel was.
Ik denk dat ik deze ga bestellen.

Dankjewel!
V60-stuurder
1st Gear member

Goedendag alle,

weer even een vraag van een leek, met inleidend verhaal :'(

Na dit topic geklezen te hebben ook maar eens op Ali gekeken en deze gekocht https://nl.aliexpress.com/item/Gtintheb ... 4c4dBVTBVa (dit is de link uit de eerste post die een link meestuurde, ik krijg het niet zo mooi voor elkaar als 360Degreez)
Na een best korte levertijd vandaag gekeken of e.e.a. het wilde doen. Best een uitdaging want zoals al eerder gezegd: Leek.
Maar nadat ik had uitgevogeld hoe je een lampje kon wisselen, de hele koplampunit uitnemen dmv 2 plastic schuiven, lopen kl*te (forgivememylangues) op het originele bolletje uit de fitting te krijgen bleek het plaatsen van de ledunit een eitje, gelukkig.
Natuurlijk eerst 1 geplaatst en geprobeerd met de alarmverlicht, want geen contact nodig. Onmetelijke vreugde toen het gewoon werkte, en dat voor een leek. Dus ook de andere kant gedaan (ondertussen een makkie want je weet nu hoe het moet) en ook die werkte. Lampunits weer geplaatst, motorkamp gesloten en motor starten en eerst weer het alarmlicht, zonder problemen.

Maar natuurlijk zit het probleem aan het eind van het verheel: Wanneer ik richting naar links of rechts wilde aangeven, gaat het in een versnelling, zeg maar 2x zo snel. Dus niet goed. Originele spul weer geplaatst en het internet op voor een oplossing. Echter nog niet gevonden, weten jullie raad om te zorgen dat de versnelling eruit gaat, maw dat het spul gewoon werkt zoals het hoort?

Mvg
Nico
Jelmer de Jong
6th Gear member

Het relais van de knipperlichten gaat langzamer of sneller klikken aan de hand van de elektronische belasting. Op die manier heb je snel door dat er een lamp defect is. Ledlampjes vreten een stuk minder stroom dan hun halogene achterneef waardoor het relais in jouw auto sneller gaat klikken. Je moet daarom een elektronische belasting toevoegen waardoor er weer net zoveel stroom door het relais loopt als voorheen. Dit met een losse weerstand er tussen gesoldeerd, of met de originele lamp op een plekje waar je hem niet ziet. Andere optie is ledlampen kopen waar die weerstand al in zit, zij verbruiken net zoveel stroom als de halogene variant maar je hebt wel het moderne uiterlijk.
V60-stuurder
1st Gear member

Beste Jelmer,

dank voor je antwoord, maar solderen en lampjes verstoppen is aan mij niet besteed. Misschien iemand die een linkje heeft naar leds die wel 'normaal' belasten? En anders houden we het zoals het vanuit de fabriek is geleverd.

Mvg
Nico
cpe1990
Starter

Hallo Nico,

ik had precies hetzelfde probleem. ik heb direct weer de originele halogen lampjes erin gezet. ik heb geen zin om aan mijn bedrading te gaan klooien.
Heb dat laatst al moeten doen voor een achteruitrijcamera met meedraaiende lijnen. (wel een fijne optie):P
Koendp
1st Gear member

Een stomme vraag misschien, bestaan er geen knipperlichtrelais die op lagere stroombelasting schakelen?
Volvo S60 2012 D5 GT
ex: S40 2005 D2.0
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”