Overigens is de aircocompressor in december vervangen, dat was de eerste storing die we hadden.PLEZIER schreef:Is dit probleem bij jou inmiddels opgelost? Met onze (voor ons nieuwe) V60 D6 uit 2013 (my 2014) hebben wij hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het aan het 220v laden thuis lag, maar ook op de laadpalen op het werk van mijn vrouw en mijn eigen vrouw geeft de auto aan 8 tot soms 10 uu rnodig te hebben om vol te laden. Dit is dus al sinds we de auto hebben (nu anderhalve maand).jp-v60 schreef:Koude weer heeft geen invloed, hij laadt ook in het begin niet snel, als je hem aansluit is het hooguit de eerste 5 min dat die een normale laadttijd aangeeft, daarna meteen weer ca 8 uur.ppheijnen schreef: Denk ook aan de airco.
Laatste deel is moeilijkst om te laden en komt er meer warmte vrij.
Dan blaast meestal de airco ook behoorlijk om pakket te koelen.
Ken mij voorstellen als koelen niet voldoet laden wordt beperkt.
Echter met weer van deze dagen zou je normale snelheid verwachten..
Is het met koudere weer minder erg geworden?
Dit is het derde wat serieuzere "probleem" sinds we de auto hebben (andere twee zijn wel netjes opgelost).... maar k begin zo langzamerhand toch een beetje te twijfelen aan de auto...
langzaam opladen D6
- PLEZIER
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23.12.2018 - 14:22
- Locatie: Omgeving Arnhem
XC60 D4 Polar+ GT - 06-2017
V60 D6 Summum MY14 - 12-2013
V60 D6 Summum MY14 - 12-2013
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Inmiddels is de auto bij de dealer geweest ( auto laadt overigens helemaal niet meer met de stekker ). Hier is geconstateerd dat de OBC ( On Board Charger ) stuk is. Vervangen van deze unit kost € 1.500,-. Dat heb ik maar even gelaten. Om deze uitgave terug te verdienen moet ik 660 x laden, oftewel ca 23.000 km puur elektrisch rijden.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6351
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat zijn inderdaad mindere berichten.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dan bof je nog, bij mij was die kapot inclusief iets anders was geloof ik 3500 euro destijds. (heel deel coulance)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21.01.2019 - 11:45
Langzaam laden ook gehad (zo'n 10-12 uren aan de laadpaal). Bleek een defecte OBC (on board charger) te zijn en netjes vervangen door Mudde Kok. Onderdeel zou 1.020 euro ex. moeten kosten.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ik begreep van de chef werkplaats dat het ca 6 uur werk is ( accu moet eruit, unit zit onder de accu ).phterhorst schreef: Langzaam laden ook gehad (zo'n 10-12 uren aan de laadpaal). Bleek een defecte OBC (on board charger) te zijn en netjes vervangen door Mudde Kok. Onderdeel zou 1.020 euro ex. moeten kosten.
Erg dure oplader, bij de TU zijn ze goedkoper

- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Bij mij was het deel wat achter het linker voorscherm zat kapot. Dat gaf het rode lampje.jp-v60 schreef:Nee lampje brandt groen. Bij mijn laadstation gaat het laadlampje een minuut branden en gaat daarna uit. Auto geeft ook geen storing.RoaldH schreef: Oeps. Kreeg je ook een rood lampje bij het inpluggen?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Nee, de obc zit tussen de achterbank en de accu. De inverter zit onder de accujp-v60 schreef:Ik begreep van de chef werkplaats dat het ca 6 uur werk is ( accu moet eruit, unit zit onder de accu ).phterhorst schreef: Langzaam laden ook gehad (zo'n 10-12 uren aan de laadpaal). Bleek een defecte OBC (on board charger) te zijn en netjes vervangen door Mudde Kok. Onderdeel zou 1.020 euro ex. moeten kosten.
Erg dure oplader, bij de TU zijn ze goedkoper![]()
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Bedankt voor de info, hoeft dus niet zoveel werk te zijn. Kan ik dat zelf niet vervangen ? Ik ben technicus en sleutelen is mijn hobby ( heb meerdere klassiekers )The Mechanic schreef:Nee, de obc zit tussen de achterbank en de accu. De inverter zit onder de accujp-v60 schreef:Ik begreep van de chef werkplaats dat het ca 6 uur werk is ( accu moet eruit, unit zit onder de accu ).phterhorst schreef: Langzaam laden ook gehad (zo'n 10-12 uren aan de laadpaal). Bleek een defecte OBC (on board charger) te zijn en netjes vervangen door Mudde Kok. Onderdeel zou 1.020 euro ex. moeten kosten.
Erg dure oplader, bij de TU zijn ze goedkoper![]()
Het gevaar zit hem in het 400 volt systeem denk ik.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ik heb inmiddels de OBC zelf vervangen ( uit een sloopauto ). Auto laadt weer op als je de laadsnelheid op 6 ampere zet. Het lijkt wel of er een sensor ( normaal hoor je nog wel eens een vin aanslaan met laden ) stuk is waardoor de auto alleen langzaam kan opladen. Iemand enig idee wat er aangestuurd wordt en welke sensors ( zitten deze onder de bak achter de accu ? ) hiervoor verantwoordelijk zijn.
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Heb je plaatjes er bij?jp-v60 schreef: Ik heb inmiddels de OBC zelf vervangen ( uit een sloopauto ). Auto laadt weer op als je de laadsnelheid op 6 ampere zet. Het lijkt wel of er een sensor ( normaal hoor je nog wel eens een vin aanslaan met laden ) stuk is waardoor de auto alleen langzaam kan opladen. Iemand enig idee wat er aangestuurd wordt en welke sensors ( zitten deze onder de bak achter de accu ? ) hiervoor verantwoordelijk zijn.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Is het geen calibratie dingetje dat moet gebeuren met Vida?jp-v60 schreef: Ik heb inmiddels de OBC zelf vervangen ( uit een sloopauto ). Auto laadt weer op als je de laadsnelheid op 6 ampere zet. Het lijkt wel of er een sensor ( normaal hoor je nog wel eens een vin aanslaan met laden ) stuk is waardoor de auto alleen langzaam kan opladen. Iemand enig idee wat er aangestuurd wordt en welke sensors ( zitten deze onder de bak achter de accu ? ) hiervoor verantwoordelijk zijn.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Auto is naar de Volvo geweest en uitgelezen en van nieuwe software voorzien. Ze konden daar niks vinden, inmiddels weer op de openbare laadpaal gezet en doet het weer niet. Kan nog steeds alleen langzaam laden.RoaldH schreef:Is het geen calibratie dingetje dat moet gebeuren met Vida?jp-v60 schreef: Ik heb inmiddels de OBC zelf vervangen ( uit een sloopauto ). Auto laadt weer op als je de laadsnelheid op 6 ampere zet. Het lijkt wel of er een sensor ( normaal hoor je nog wel eens een vin aanslaan met laden ) stuk is waardoor de auto alleen langzaam kan opladen. Iemand enig idee wat er aangestuurd wordt en welke sensors ( zitten deze onder de bak achter de accu ? ) hiervoor verantwoordelijk zijn.
Wel is aangegeven dat mijn auto in aanmerking komt voor de nieuwe aircopomp en deze wordt er 20 mei ingezet.
Laatste airco pomp is er in september ingezet ( daarna is de ellende begonnen met het laden ). Ik hoop dat de auto weer normaal laad na de airco wissel.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik durf je niet aan te geven of een kapotte airco je laadsnelheid kan beïnvloeden, want ik laad vaak met 8A op thuis en incidenteel aan de laadpaal. Wel heb ik na een airco reparatie ineens 50km range op de meter ipv de gebruikelijke 45 km. Ik laat het je binnenkort wel weten, want in juni staat de jaarlijkse beurt weer op de agenda.jp-v60 schreef:Dat is normaal. Ik kan niet hoger laden dan maximaal 9 A hoger stopt het laden.wimshobby schreef: op 6A laden duurt bij mij ook 8 uur
10A ongeveer 4.5 - 5 uur![]()
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir