Telkens als ik enige tijd ca. 120km/h rij gaat ANTI-SKID en het ESP lampje branden (driehoekje met slippende auto).
Na het uitzetten van het contact is de melding weer weg, uitlezen (VIDA) geeft ook geen meldingen.

Ga ik proberen, maar zal even duren. Komende week 'druk' met wat anders.NicoV40 schreef: ABS sensor die mss wat gek doet, bekabeling ervan ergens beschadigd?
Als de melding er nog eens opkomt, auto niet afzetten maar gelijk uitlezen, wie weet komt er dan wel iets tevoorschijn in vida
Nee, alle banden zijn hetzelfde en hebben er verleden jaar ook op gezeten, probleem deed zich volgens mij ook voor met de zomerbanden ... en recent nog iets gerepareerd .... ja, het is een VolvoThe Mechanic schreef: Niet één ander merk of type band gemonteerd? Recent nog iets gerepareerd aan de auto?
Zie eerder bericht, is vervangen.VolvoThom schreef:Een storing die ook dit soort gekke meldingen veroorzaakt is een verstopt brandstoffilter / dieselfilter.
WYD schreef:.... Gezien je remmerij vervangen is, zou ik daar beginnen met zoeken.
@WYD: Correct, zat ik ook al aan te denken maar kon me niet voostellen dat het daar in zit. Vandaag nieuwe remschijven en blokken besteld.WYD schreef:Ik zou eerst het ESP probleem oplossen en kijken of de anti-skid melding daarmee ook wegblijft.
De D5 heeft zelfs 320mmWYD schreef: Uit mijn hoofd heeft de 1.6D 278mm. De 300mm zit op de 2.0D, D5, 2.4 en 2.4i.
Klopt, de 1.6D heeft inderdaad 278mm.Nomad schreef:De D5 heeft zelfs 320mmWYD schreef: Uit mijn hoofd heeft de 1.6D 278mm. De 300mm zit op de 2.0D, D5, 2.4 en 2.4i.