Heeft iemand van jullie (goede) ervaring met het tunen van de 2.4T motor (193 pk) en dan wat het brandstofverbruik betreft?
Ik kan me voorstellen dat als er maximaal gebruik wordt gemaakt van het hogere koppel en vermogen, het verbruik niet zal dalen maar bij normaal gebruik van de auto , wordt de auto dan zuiniger?
Brandstofverbruik na tuning
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12
Hallo Schillie, dat lijkt mij inderdaad wel een juiste gedachte. Vandaar ook dat je de verhalen over minder verbruik in de juiste context moet plaatsen. Gebruik je meer vermogen dan ga je normaliter meer gebruiken en gebruik je dat extra vermogen niet, dan moet jij je afvragen waarom je de auto hebt laten tunen.
Maar soms loopt een motor mooier rond of draait het blok rustiger, dat zijn da uiteraard ook voordelen.
Maar het kan wel voordelen op hebben onder zwaardere omstandigheden waarbij het verbruik onder geschikt is. B.v. in de bergen of bij het trekken van een caravan.
Maar soms loopt een motor mooier rond of draait het blok rustiger, dat zijn da uiteraard ook voordelen.
Maar het kan wel voordelen op hebben onder zwaardere omstandigheden waarbij het verbruik onder geschikt is. B.v. in de bergen of bij het trekken van een caravan.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08.09.2018 - 13:12
Hallo Dejeeper,
Jouw reactie is wat ik wilde horen.
En ik begrijp je opmerking over waarom ik het dan wil laten doen. Ik zou het dan meer doen voor (nood)situaties als je wat meer power nodig hebt en voor rijden met een vouwwagen erachter in de bergen, want dat is wel de bedoeling.
Maar 95% van de rijtijd zal ik dat extra vermogen niet nodig hebben. Is het die 500 euro dan wel waard? Moet ik nog even over nadenken.
Bedankt alle drie voor jullie reacties.
Groeten.
Jouw reactie is wat ik wilde horen.
En ik begrijp je opmerking over waarom ik het dan wil laten doen. Ik zou het dan meer doen voor (nood)situaties als je wat meer power nodig hebt en voor rijden met een vouwwagen erachter in de bergen, want dat is wel de bedoeling.
Maar 95% van de rijtijd zal ik dat extra vermogen niet nodig hebben. Is het die 500 euro dan wel waard? Moet ik nog even over nadenken.
Bedankt alle drie voor jullie reacties.
Groeten.
- Hanegem
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
- Locatie: Sassenheim
Hoi, ik heb met dezelfde worsteling gezeten. Uiteindelijk is het me de investering absoluut niet waard. Mijn auto rijdt mooi rond, schakelt heerlijk en het verbruik valt mee, wanneer ik er mee cruise. In Nederland scheelt het echt geen tijd wanneer je ipv 130 95 rijdt en het verbruik gaat bij 95 km per uur fors naar beneden. Het scheelt me van Sassem naar Harlingen hooguit 10 minuten. Tel uit je winst wanneer je daarna de boort naar Terschelling neemt en 2 uur aan het varen bent.
. Overignes, ik denk er over om deze zomer met de auto naar Portugal te gaan. Dan gaat ie natuurlijk wel met 130 km per uur Frankrijk door.

Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21379
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik wil haar wel laten tunen en domweg alleen voor meer koppel ter beschikking als de caravan erachter hangt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
95 zou ik niet volhouden. Dan zou het bij mij echt gaan kriebelen.Hanegem schreef: Hoi, ik heb met dezelfde worsteling gezeten. Uiteindelijk is het me de investering absoluut niet waard. Mijn auto rijdt mooi rond, schakelt heerlijk en het verbruik valt mee, wanneer ik er mee cruise. In Nederland scheelt het echt geen tijd wanneer je ipv 130 95 rijdt en het verbruik gaat bij 95 km per uur fors naar beneden. Het scheelt me van Sassem naar Harlingen hooguit 10 minuten. Tel uit je winst wanneer je daarna de boort naar Terschelling neemt en 2 uur aan het varen bent.. Overignes, ik denk er over om deze zomer met de auto naar Portugal te gaan. Dan gaat ie natuurlijk wel met 130 km per uur Frankrijk door.
Ik rijd ook wel eens 105 ofzo waar je 130 mag maar ja ik geniet toch meer van wat extra gas.
Ik zou 1 op 10 mooi vinden maar met een XC70 2.5T is dat heel lastig als je over het al gemeen ritjes van
30 min maakt. 1 op 8.5 is reëler helaas.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005