1: Water in de oplaadpoort
Hebben mijn mede V60-ers ook last van stilstaand water in de oplaadpoort? Bij regen staat er zowel regenwater in het compartment als in de gaten waar de pennen van de stekker in moet.
Toch een beetje suf dat je bij nat weer de auto niet kunt opladen. Ik zie in het compartiment en de aansluiting zelf geen gaatjes voor afwatering.
2: Geluid ISG
Het is afhankelijk van het weer en vooral bij koud weer merk ik bij licht remmen (dus regenereren) dat de ISG duidelijk hoorbaar is. Het geluid/gevoel is vergelijkbaar met de eerste keer remmen met roestige remschijven. Bij aankoop stond de ISG riem wat slap en deze is bij de laatste beurt preventief vervangen. Is dit geluid herkenbaar? En zo nee, kan ik op de brug de riem zelf spannen zonder speciaal gereedschap?
(Ik had zelf even kunnen kijken, ware het niet dat mijn laptop met VIDA even buiten commissie is)
3 : Aanslaan motor in pure
Bij het wegrijden slaat na 150 meter altijd de brandstofmotor even aan zonder te lopen. De toerenteller schiet even naar de 800 toeren en gaat dan meteen weer uit.
Ik heb de auto hier eerder voor uitgelezen maar zie geen foutmeldingen. Het is altijd op dezelfde afstand na starten.
Is dit een geautomatiseerd systeem om te kijken of de motor nog vrij loopt of iets dergelijks?
De laatste tijd rij ik vooral kleine stukjes en altijd elektrisch.
Ben benieuwd