Allen bedankt voor de tips, maar de taart gaat naar:.............. Autobedrijf Polter!!!Blade schreef: Zou je eens alle zekeringen willen controleren onder de motorkap? Kast zit LV.
Echt even 1 voor 1 eruit nemen en controleren.
Heb zoals Polter adviseerde alle mini fuse zekeringen eruit gehaald en uit voorzorg vervangen. Zag trouwens niet dat er 1 kapot was. Had bij deze actie de 10A zekering van de motorregeleenheid/ ECU per ongeluk op de verkeerde plek teruggestoken (betreft de 10A zekering bij de gele pijl op de foto). Toen ik startte kreeg ik daarom direct de melding P0603. Heb ongeveer 100 km met die nieuwe storingscode gereden. Heb toen nog alles nog eens gecontroleerd en zag dat ik die ene zekering dus op de verkeerde positie had geplaatst. Direct op de goede plek gezet en alle foutcodes waren direct weg! De storingscode P0172 is nu al een paar dagen en ongeveer 700 kilometer weg en is nog steeds niet teruggekomen. Kennelijk heeft een "harde" reset van de ECU de storingscode opgelost/ gewist, ik hoop permanent. De auto lijkt soepeler te rijden nu en beter stationair te lopen, maar dat zit misschien alleen maar tussen de oren. Zo'n simpele oplossing nadat ik eerst veel geld heb uitgegeven aan een nieuwe lambdasonde, luchtmassameter, nieuwe bougies en een uitgebreide controle bij een Volvo dealer....