Vanaf nu een S60 rijder

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
m1karabijn
4th Gear member

Ja Barentz blue
Volvo V70 R=Design D4
jalex_h
6th Gear member

Nou, zo te lezen ben je niet van plan om vanaf vandaag achter de geraniums te gaan zitten :D Geniet van je nieuwe leven!
En leuk te lezen dat je je S60 zo onder handen neemt. Op zo'n manier heb je er extra veel plezier van.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
m1karabijn
4th Gear member

Ik zou graag een andere uitlaat willen , omdat de originele niet best meer is.
Nu wil ik een klein stukje meer beleving in het geluid van de S60 maar zeker geen BLER pijp waar ik me aan gaat ergeren.
Simons uitlaat lijkt me wel wat ik denk een mooi donker geluid maar het geluid heb ik van YouTube en dat is toch anders.
De Simons uitlaat die ik nodig heb kost 600 euro en dat vind ik genoeg om uit te geven dus een uitlaat van 1100 euro en meer heb ik geen interesse in.
Nu is mijn vraag wie heeft ervaring met de Simons uitlaat in een T5 of 2.5T?
Volvo V70 R=Design D4
Walter
Geartronic member
Contacteer:

mijn vader heeft een Heico eronder, klinkt prima en niet té. Sterker nog, had het idee dat mijn 850 2.0 met standaard uitlaat meer herrie maakte. Maar met die Heico heb je net een diepere brom. En ik vind de looks van deze erg mooi. Overigens heb ik geen idee wat de kosten zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Jelmer de Jong
6th Gear member

m1karabijn schreef: Ik heb even een vraagje voor de kenners onder ons.
Hoe betrouwbaar is de 2.5T motor van mijn bouwjaar 2005?
Ik vraag dit omdat ik heb gelezen dat er motoren van dit type zijn met een dunne cilinderwand die kunnen scheuren.
Kon alleen het bouwjaar van deze motoren niet vinden vandaar mijn vraag.
Heb ook gelezen dat dat komt door met koude motor als een wilde gas te geven.
Dat doe ik nooit maar sta niet in voor de vorige 4 eigenaren.
Dat zal eerder de 2.5 T5 zijn, die heeft wat minder vlees op de botten dan zijn 2.3 voorganger. De 2.5T met zijn ~200pk heeft daar nog geen last van. Als je er 100pk extra uit wil trekken is de 2.3 een betere keus.
crackedtooth
5th Gear member

m1karabijn schreef: Zo in een aantal fases de S60 beetgepakt.
Het was en is een geweldige auto maar in het begin stotterde de auto tussen de 130 -150 km bij versnellen waar het net leek of de bak er onder uit viel , niet fijn dus.
Op naar Volvoservice en Volvotune Dennis gekeken naar het motorische alles afgesteld bijvoorbeeld de wasegate en wat andere dingen en Obben gekeken naar de software en daar zat juist het probleem.
De map was gesloten met een soort van wachtwoord dat in minder dan no time werd gekraakt door Obbe..
Volgens Obbe is er een tuning uitgevoerd die totaal anders was zo hij het ooit gezien had hij kon het echt niet begrijpen dat mensen bepaalde waardes veranderen waar je geen verstand van hebt maar wat nu te doen.
Obbe heeft bij de Volvo de juiste software gedownload en over geschreven in de ECU.
Toen gaan proefrijden en ja hoor geen schokje meer de auto liep als een zonnetje , toen de Oleg tuning er overeen geschreven en nu heb ik een kanon wat loopt als een zonnetje :D
In de tussen tijd heeft de monteur van Dennis rondom de remblokker vervangen dus de remmerij is ook weer perfekt..
Vandaag was de eerste vrije dag van mijn pensioen dus had ik tijd voor het plaatsen en pas maken van het reservewiel die ik in nieuwstaat had gekocht bij Auto Rima dan kan ik bij een lekkenband wisselen met de zelfde wielen als er onder de auto zitten.
{ heb trouwens voor de liefhebber nog een thuiskomer voor deze auto staan graag via Pm }
En als laatste van een drukke dag de achteruitcamera van mijn Dashcam geplaatst.
De auto is nu helemaal naar mijn zin en geniet van elk moment dat ik er mee rijd. 8-)
OEEEEEEEEEEEEEE dan past de OEM subwoofer niet meer ;)
(vind hem zelf een heel goede toevoeging aan hu850 met premium speakers )
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
m1karabijn
4th Gear member

crackedtooth schreef:
m1karabijn schreef: Zo in een aantal fases de S60 beetgepakt.
Het was en is een geweldige auto maar in het begin stotterde de auto tussen de 130 -150 km bij versnellen waar het net leek of de bak er onder uit viel , niet fijn dus.
Op naar Volvoservice en Volvotune Dennis gekeken naar het motorische alles afgesteld bijvoorbeeld de wasegate en wat andere dingen en Obben gekeken naar de software en daar zat juist het probleem.
De map was gesloten met een soort van wachtwoord dat in minder dan no time werd gekraakt door Obbe..
Volgens Obbe is er een tuning uitgevoerd die totaal anders was zo hij het ooit gezien had hij kon het echt niet begrijpen dat mensen bepaalde waardes veranderen waar je geen verstand van hebt maar wat nu te doen.
Obbe heeft bij de Volvo de juiste software gedownload en over geschreven in de ECU.
Toen gaan proefrijden en ja hoor geen schokje meer de auto liep als een zonnetje , toen de Oleg tuning er overeen geschreven en nu heb ik een kanon wat loopt als een zonnetje :D
In de tussen tijd heeft de monteur van Dennis rondom de remblokker vervangen dus de remmerij is ook weer perfekt..
Vandaag was de eerste vrije dag van mijn pensioen dus had ik tijd voor het plaatsen en pas maken van het reservewiel die ik in nieuwstaat had gekocht bij Auto Rima dan kan ik bij een lekkenband wisselen met de zelfde wielen als er onder de auto zitten.
{ heb trouwens voor de liefhebber nog een thuiskomer voor deze auto staan graag via Pm }
En als laatste van een drukke dag de achteruitcamera van mijn Dashcam geplaatst.
De auto is nu helemaal naar mijn zin en geniet van elk moment dat ik er mee rijd. 8-)
OEEEEEEEEEEEEEE dan past de OEM subwoofer niet meer ;)
(vind hem zelf een heel goede toevoeging aan hu850 met premium speakers )
Sorry? alles werkt perfect
Volvo V70 R=Design D4
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”