Nieuwe auto keuze

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Vergelijk dan ook de stoelen en of het zitcomfort je past. En kijk goed om je heen naar wie er meer in dergelijke auto's rijden.

Bij V50's kan de airco nog wel eens leeg zijn door schade aan de condensor.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Waarom toch steeds diesel aanraden! In de praktijk blijkt gewoon dat ook tweede of derdehands benzine bij 20.000 km per/jaar gewoon beter is voor de portemonnee.
Zeker vanwege alle trammelant die de appendages met zich mee brengen op de "modernere" diesels. En zelfs Euro4 en Euro5 worden op korte termijn zwaarder belast en mogen niet meer in milieuzones komen.
Dit is geen bangmakerij maar helaas keiharde realiteit.
Privé diesel rijden is op korte termijn een No Go. En in ieder geval onverstandig.
En dat zeg ik met pijn in het hart omdat ik de 5 cylinder diesels de fijnste wagens vond die ik heb gereden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

hsv70 schreef: Ik weet het is vloeken hier op dit forum, maar je zou voor je een keuze gaat maken, toch ook een keer proefrijden in een C-klasse station Mercedes cdi.
Zoek er eentje na 2004, dit ivm roest.
Een 200 of 220cdi.
Zuinig, en motoren die hoge kilometerstanden aankunnen. Niet voor niets rijdt heel taxinederland met een dergelijke motor.
Imho volwassener dan een V50, maar wel iets kleiner dan een V70. Het is maar net hoeveel en hoe vaak je ruimte nodig hebt.
Succes.
+1
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V480-S60 schreef: Waarom toch steeds diesel aanraden! In de praktijk blijkt gewoon dat ook tweede of derdehands benzine bij 20.000 km per/jaar gewoon beter is voor de portemonnee.
Zeker vanwege alle trammelant die de appendages met zich mee brengen op de "modernere" diesels. En zelfs Euro4 en Euro5 worden op korte termijn zwaarder belast en mogen niet meer in milieuzones komen.
Dit is geen bangmakerij maar helaas keiharde realiteit.
Privé diesel rijden is op korte termijn een No Go. En in ieder geval onverstandig.
En dat zeg ik met pijn in het hart omdat ik de 5 cylinder diesels de fijnste wagens vond die ik heb gereden.
Same old voor mensen die roepen dat het einde is met diesel.
d'r moet wel wat water door de rijn voordat het zover is.....
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
kww
3rd Gear member
Berichten: 419
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Daar moet je wel even letten op de 7 traps automaat, de eerste serie,s daarvan waren niet best.
Ook de cdi motoren hadden wel wat typische gebreken volgens mij.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

kww schreef: Daar moet je wel even letten op de 7 traps automaat, de eerste serie,s daarvan waren niet best.
Ook de cdi motoren hadden wel wat typische gebreken volgens mij.
Daar ik ook nog een Benz heb rijden, mag ik ook graag op het Mercedesforum rondneuzen.
En daar staat de C klasse, model W/S 204 (vanaf 2007) als zeer betrouwbaar te boek.
De eerste CDI motoren vanaf bouwjaar 1998 hebben wel wat probleempjes gekend, de latere veel minder. Maar over elke motor van elk merk is wel wat te vinden.
Wanneer de versnellingsbak zijn onderhoud op tijd krijgt, is het er één die een Mercedesleven meegaat.
Hoewel mijn persoonlijk voorkeur zou uitgaan naar een V70 met D5 motor, dit ivm de ruimte die ik nodig denk te hebben, zou ik ook een S204 met CDI motor overwegen. En deze zijn met bouwjaar vanaf 2007 en een kilometerstand van rond de 2 ton ook wel te vinden binnen het budget vd TS.
ZombieRofl
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.03.2019 - 13:29
Locatie: Leeuwarden

hsv70 schreef:
kww schreef: Daar moet je wel even letten op de 7 traps automaat, de eerste serie,s daarvan waren niet best.
Ook de cdi motoren hadden wel wat typische gebreken volgens mij.
Hoewel mijn persoonlijk voorkeur zou uitgaan naar een V70 met D5 motor, dit ivm de ruimte die ik nodig denk te hebben, zou ik ook een S204 met CDI motor overwegen. En deze zijn met bouwjaar vanaf 2007 en een kilometerstand van rond de 2 ton ook wel te vinden binnen het budget vd TS.
Waarom zou je persoonlijke voorkeur uitgaan naar Volvo? Welke V70 zou je doen als je moet kiezen uit benzine motoren? En zijn de oudere types V70 gemiddeld zo betrouwbaar als de nieuwere (2007)?
ZombieRofl
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.03.2019 - 13:29
Locatie: Leeuwarden

Heeft iemand ervaring of een mening over het leasen bijvoorbeeld een V70?
kww
3rd Gear member
Berichten: 419
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Ik heb een W203 van 2006 gehad (phaselift model) met de 2.5 turbo blokje en de 7 traps automaat.
De automaat was al eens gereviseerd met 1.5 ton en het blokje had een versleten nokkenas tandwiel waardoor een revisie nodig was die in de duizenden zou lopen.
Blok eruit, en meteen maar nieuwe ketting, tandwielen, beurt, etc.
Toen de automaat weer kuren begon te vertonen door af en toe even geen aandrijving te hebben en nog geen 2.5 ton draaien werd het tijd om in te ruilen.
De W204 zal hopelijk een heel ander verhaal zijn en de 2.5turbo was ook een benzine.

Leasen zou ik niet zo snel aan beginnen.
Een leasecontract staat ook geregistreerd als je bijvoorbeeld een hypotheek aanvraagt.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat iemand een 10 jaar oude V70 ter lease aanbied.
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 596
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

Mijn advies is ga zelf eens passen met die buggy bij een V70 en S60 , de S60 heeft een ruime kofferbak dat wel alleen de draai bij de kofferklep is beperkt .
bij de V70 zet je de buggy gewoon achter erin.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

kww schreef: De motor van een V50 D5 en V70 D5 is gelijk, maar de V70 is een echte Volvo en de V50 is een Ford/Volvo.
Ik kan er nog een beetje ouderwets tegen aan kijken misschien, een V50 zal ook vast prima zijn.
Omslagpunt kan al snel uit voor een diesel, ook al is de wegenbelasting hoger.
Ook het grote extra onderhoud zie ik niet zo, een 2.4T of 2.5T heeft ook een turbo, intercooler, injectie, etc.
Een V70 is goedkoper omdat ze duurder in de wegenbelasting zijn, niet iedereen wil zoveel aan de staat afdragen.
Een diesel is wel goedkoper in aanschaf tov een benzine, je rijdt een aantal jaren jonger voor hetzelfde geld.
Tsja de V70nn is dan ook een rammelbak van Ford als je het zo stelt..... De V70n stond dan wel op het door Volvo ontworpen P2 platform maar deelt behoorlijk wat onderdelen met de Mondeo. Btw Ford was al eigenaar van Volvo toen de V70n werd geïntroduceerd, maar dat geheel terzijde.

De reden dat de V50 een fatsoenlijke wegligging heeft komt niet omdat Volvo daar nou zo sterk in was ;-)

Anyway, ik zou een benzine nemen.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

N.a.v. je eerdere vragen:

Waarom zou je persoonlijke voorkeur uitgaan naar Volvo? Is ruimer dan een C-klasse.

Welke V70 zou je doen als je moet kiezen uit benzine motoren?
De 2.4 met of zonder turbo. Hoewel de 2.5 met turbo ook prima te boek staat. Het is maar net hoe snel je hem wilt hebben :D

En zijn de oudere types V70 gemiddeld zo betrouwbaar als de nieuwere (2007)?
Kan ik je niet vertellen. Ik zie elke dag nog erg veel oudere V70's (N) rijden, of dat in de toekomst ook zo zal zijn met de jongere V70's (NN en later), zal nog moeten blijken. De nieuwe auto's worden niet kleiner en lichter, terwijl de motoren dat wel worden. En of dat de levensduur ten goede komt....
Laatst gewijzigd door hsv70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

MB C-klasse S204 heb ik zelf gereden, heerlijke auto. Achterin krap. Auto kan lang mee maar er zijn problemen met de ophanging van de achteras: corrosie en scheurvorming. Dit is coulance maar alleen als de wagen 100% MB onderhouden is. Meer info op het Mercedes forum.

Ikzelf zou gaan voor een auto met een tijdloos voorkomen, die lang meegaat en past bij een groeiend gezin, Volvo V70.

Diesel of benzine moet je zelf bepalen. Maak gewoon eens een paar proefritten in verschillende modellen en laat je gevoel spreken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
ZombieRofl
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.03.2019 - 13:29
Locatie: Leeuwarden

Bedankt voor alle antwoorden. Ik hoor inderdaad toch de V70 naar voren komen als een geschikte kandidaat. Ik hoor veel mensen hier zeggen dat ze benzine verkiezen boven diesel, maar vrijwel niemand geeft aan waarom. Kan iemand nog een argument geven? :-)

Over de V70: Nu zie ik sommige modellen met een extra zit bankje in de kofferruimte. Dit is zeker niet standaard uitrusting? Kan iemand misschien iets zeggen over het onderhoud?
kww
3rd Gear member
Berichten: 419
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Zitbankje is niet standaard.
Wat is je vraag over onderhoud?
ZombieRofl
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.03.2019 - 13:29
Locatie: Leeuwarden

kww schreef: Zitbankje is niet standaard.
Wat is je vraag over onderhoud?
Als je kijkt naar een V70 op bijvoorbeeld Marktplaats, zie je veel modellen met 200.000/250.000 km. Wat voor onderhoud komt er rond deze kilometer stand in het algemeen kijken? Of wellicht onderhoud in het algemeen (kosten, zaken die je tegen kan komen rond deze kilometerstand).
kww
3rd Gear member
Berichten: 419
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Rond die kilometerstand hebben de schokdempers hun beste tijd wel gehad.
Als je voor de automaat gaat dan zou ik die meteen laten flushen.
Een handbak de vliegwiel en koppeling controleren
Zaken als een intercooler en radiator kunnen ook aan de beurt zijn als ze wat steenslag te verwerken krijgen.
Eigenlijk kun je het beste meteen 1000 euro incalculeren bij een gebruikte auto.
Niemand verkoopt zijn auto met net nieuwe banden en een grote beurt.
Dit zijn geen specifieke V70 of Volvo zaken.
Heb je een leuke gezien, spit dan het boekje door en kijk wat wanneer is vervangen.
Bel eventueel de garage waar die in onderhoud is geweest.
Twijfel je dan kan een aankoop keuring ook nog.
ZombieRofl
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.03.2019 - 13:29
Locatie: Leeuwarden

kww schreef: Rond die kilometerstand hebben de schokdempers hun beste tijd wel gehad.
Als je voor de automaat gaat dan zou ik die meteen laten flushen.
Een handbak de vliegwiel en koppeling controleren
Zaken als een intercooler en radiator kunnen ook aan de beurt zijn als ze wat steenslag te verwerken krijgen.
Eigenlijk kun je het beste meteen 1000 euro incalculeren bij een gebruikte auto.
Niemand verkoopt zijn auto met net nieuwe banden en een grote beurt.
Dit zijn geen specifieke V70 of Volvo zaken.
Heb je een leuke gezien, spit dan het boekje door en kijk wat wanneer is vervangen.
Bel eventueel de garage waar die in onderhoud is geweest.
Twijfel je dan kan een aankoop keuring ook nog.
Kijk dat is helder. Bedankt! Misschien iemand anders nog advies of een mening?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Voor geloof €90 kun je bij een dealer een aankoopkeuring doen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
ZombieRofl
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 29.03.2019 - 13:29
Locatie: Leeuwarden

Nog even een optie waar niemand het over heeft: De Volvo V70 XC. Slecht idee om hier nog onderzoek naar te doen als alternatief?
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”