Schuifdak is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik heb het in een vorige auto gehad, is goed bevallen.
Bij een proefrit in een V60 in 2013 vond ik de hoofdruimte te beperkt.
Aankoop V60 PIH: Waarop letten?
- DB200
- 6th Gear member
Dit is waarschijnlijk het bedrag waar men "in de markt" op zoekt. Dat ze snel gaan heeft waarschijnlijk te maken met export omdat gewicht in het buitenland minder een rol speelt. Gewicht van deze hybrides is wel een dingetje zodra de 50% houderschapsbelasting-regel afloopt, ik meen 2021?Wat ik opvallend vind is dat 2013-2015 V60 PIHs, bijna zonder uitzondering, allemaal €19.800 -€ 20.800 kosten.
@Mindbender:
Wel eens gedacht aan direct bij een leasemij halen ipv een handelaar? Die kunnen je inzicht geven in de gehele onderhoudshistorie incl. evt. schades en vaak is er ook nog wel garantie bij. Bijv. https://www.alphabetoccasions.nl/
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Autowina
- 3rd Gear member
De prijzen zijn de laatste maanden dan wel weer fors gestegen.
Een half jaar geleden lagen de prijzen aanzienlijk lager, waarschijnlijk omdat er toen een hele bulk met auto's uit de 0% bijtelling liep.
Een half jaar geleden lagen de prijzen aanzienlijk lager, waarschijnlijk omdat er toen een hele bulk met auto's uit de 0% bijtelling liep.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- RoaldH
- 6th Gear member
Ze lagen rond de 10-13K.Autowina schreef: De prijzen zijn de laatste maanden dan wel weer fors gestegen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Autowina
- 3rd Gear member
Ja, die bedragen komen mij ook bekend voor.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
-
- 1st Gear member
Dat vind ik het ook wel, eigenlijk. Met de 50% regeling is de wegenbelasting goed te doen, maar na 2021 kan die mogelijk komen te vervallen, en met onze 'betrouwbare' overheid die niet met geld kan omgaan zal dat ook wel gebeuren. En dan is het meteen een Diesel van >1800kg en betaal je bijna €200 per maand, los nog van wat het met de restwaarde van je auto doet, verwacht ik dat er rond die tijd ook weer veel op de markt komen.DB200 schreef: Gewicht van deze hybrides is wel een dingetje zodra de 50% houderschapsbelasting-regel afloopt, ik meen 2021?
Die hebben er momenteel inderdaad twee staan. De blauwe R-Design zou een contender kunnen zijn, maar is met €24.900 gewoon te duur.DB200 schreef: Wel eens gedacht aan direct bij een leasemij halen ipv een handelaar? Die kunnen je inzicht geven in de gehele onderhoudshistorie incl. evt. schades en vaak is er ook nog wel garantie bij. Bijv. https://www.alphabetoccasions.nl/
Serieus? Dat zullen dan vast geen ±50.000km auto's zijn geweest, of ook wel?RoaldH schreef: Ze lagen rond de 10-13K.
- RoaldH
- 6th Gear member
Misschien dat die net op 14K zaten. De exemplaren van (iets) meer dan 2 ton zaten toen rond de 9K. Dit was in de periode Juli - November 2018...MindBender schreef:Dat vind ik het ook wel, eigenlijk. Met de 50% regeling is de wegenbelasting goed te doen, maar na 2021 kan die mogelijk komen te vervallen, en met onze 'betrouwbare' overheid die niet met geld kan omgaan zal dat ook wel gebeuren. En dan is het meteen een Diesel van >1800kg en betaal je bijna €200 per maand, los nog van wat het met de restwaarde van je auto doet, verwacht ik dat er rond die tijd ook weer veel op de markt komen.DB200 schreef: Gewicht van deze hybrides is wel een dingetje zodra de 50% houderschapsbelasting-regel afloopt, ik meen 2021?Die hebben er momenteel inderdaad twee staan. De blauwe R-Design zou een contender kunnen zijn, maar is met €24.900 gewoon te duur.DB200 schreef: Wel eens gedacht aan direct bij een leasemij halen ipv een handelaar? Die kunnen je inzicht geven in de gehele onderhoudshistorie incl. evt. schades en vaak is er ook nog wel garantie bij. Bijv. https://www.alphabetoccasions.nl/Serieus? Dat zullen dan vast geen ±50.000km auto's zijn geweest, of ook wel?RoaldH schreef: Ze lagen rond de 10-13K.
-
- 1st Gear member
Update
We hebben er weer eentje gevonden: Er lijken de laatste week weer wat meer goed uitgeruste modellen beschikbaar te zijn. Misschien zijn de handelaren zich aan het voorbereide op 2e paasdag, Pinksteren, etc. Of misschien is het gewoon toeval.
Ondertussen weten welke opties een 'must have' zijn, welke een 'nice to have' zijn en welke ons koud laten. We zijn ook redelijk getraind geraakt in het spotten van opties op foto's van auto's die te koop staan. Maar sommige opties blijven moeilijk te zien. Ik hoop dat hier mensen zijn die mijn wat hints kunnen geven.
1. BLIS
BLIS is te herkennen aan lampjes voor de zijruiten van de voorportieren, bij de A-stijlen. Het is mij echter niet duidelijk hoeveel varianten hiervan zijn. Betekent BLIS automatisch dat ook CTA aanwezig is? En lane-departure? Sommige auto's hebben voor dat laatste een specifieke knop, anderen hebben op dit plek een stuurwielverwarmingsknop zitten. Weer anderen hebben daarnaast ook nog eens een afstandswaarschuwingknop zitten. Naar welke BLIS moeten we zoeken?
2. Collision Warning
En lijken buiten City Safety, ook nog eens twee versies Collision Warning te zijn, beide te herkennen aan de rij lampjes in het dashboard boven het instrumentenpaneel. Maar ééntje waarschuwt alleen, en de andere remt ook nog actief. Hoe kan ik zien of een auto de actief remmende variant heeft? En ik meen me te herinneren dat er ook een systeem was dat voor achteropkomend verkeer waarschuwt, maar daarover kan ik de de handleiding niets vinden.
3. TPMS
Hoe kan ik zien of een auto is uitgerust met TPMS? Is dat zo'n zeldzame optie als dat het lijkt?
4. Automatisch dimmende binnenspiegel
Zijn ook deze zo zeldzaam als ze lijken? En is die achteraf nog te installeren?
5. Sensus Connect
We weten inmiddels dat we de Sensus Connect versie met het wereldbolletje-knopje moeten hebben. Maar er schijnt er ook nog eentje met een touch screen te zijn. Hiervan wordt gezegd dat die een internetverbinding heeft. Heeft de versie zonder touchscreen dat dan niet?
Ik hoop dat iemand hier ons wijzer kan maken.
We hebben er weer eentje gevonden: Er lijken de laatste week weer wat meer goed uitgeruste modellen beschikbaar te zijn. Misschien zijn de handelaren zich aan het voorbereide op 2e paasdag, Pinksteren, etc. Of misschien is het gewoon toeval.
Ondertussen weten welke opties een 'must have' zijn, welke een 'nice to have' zijn en welke ons koud laten. We zijn ook redelijk getraind geraakt in het spotten van opties op foto's van auto's die te koop staan. Maar sommige opties blijven moeilijk te zien. Ik hoop dat hier mensen zijn die mijn wat hints kunnen geven.
1. BLIS
BLIS is te herkennen aan lampjes voor de zijruiten van de voorportieren, bij de A-stijlen. Het is mij echter niet duidelijk hoeveel varianten hiervan zijn. Betekent BLIS automatisch dat ook CTA aanwezig is? En lane-departure? Sommige auto's hebben voor dat laatste een specifieke knop, anderen hebben op dit plek een stuurwielverwarmingsknop zitten. Weer anderen hebben daarnaast ook nog eens een afstandswaarschuwingknop zitten. Naar welke BLIS moeten we zoeken?
2. Collision Warning
En lijken buiten City Safety, ook nog eens twee versies Collision Warning te zijn, beide te herkennen aan de rij lampjes in het dashboard boven het instrumentenpaneel. Maar ééntje waarschuwt alleen, en de andere remt ook nog actief. Hoe kan ik zien of een auto de actief remmende variant heeft? En ik meen me te herinneren dat er ook een systeem was dat voor achteropkomend verkeer waarschuwt, maar daarover kan ik de de handleiding niets vinden.
3. TPMS
Hoe kan ik zien of een auto is uitgerust met TPMS? Is dat zo'n zeldzame optie als dat het lijkt?
4. Automatisch dimmende binnenspiegel
Zijn ook deze zo zeldzaam als ze lijken? En is die achteraf nog te installeren?
5. Sensus Connect
We weten inmiddels dat we de Sensus Connect versie met het wereldbolletje-knopje moeten hebben. Maar er schijnt er ook nog eentje met een touch screen te zijn. Hiervan wordt gezegd dat die een internetverbinding heeft. Heeft de versie zonder touchscreen dat dan niet?
Ik hoop dat iemand hier ons wijzer kan maken.
- Gouwe
- 7th Gear member
Heb je hier al gekeken? : https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Geartronic member
TPMS zit er vanaf MY15 standaard in volgens mij, was toen verplicht. Bij de Plugin is het altijd in combinatie met sensoren in de wielen en niet zoals de nieuwere generatie zonder de modules.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Yup, maar dan de MY2014 versie, want vanwege onze wensen dat het modeljaar waartot wij veroordeeld zijnGouwe schreef: Heb je hier al gekeken? : https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf

Wat bedoel je met modules?Paul schreef: TPMS zit er vanaf MY15 standaard in volgens mij, was toen verplicht. Bij de Plugin is het altijd in combinatie met sensoren in de wielen en niet zoals de nieuwere generatie zonder de modules.
- RoaldH
- 6th Gear member
Dat zijn de aparte ventielen met batterij.MindBender schreef:Yup, maar dan de MY2014 versie, want vanwege onze wensen dat het modeljaar waartot wij veroordeeld zijnGouwe schreef: Heb je hier al gekeken? : https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Wat bedoel je met modules?Paul schreef: TPMS zit er vanaf MY15 standaard in volgens mij, was toen verplicht. Bij de Plugin is het altijd in combinatie met sensoren in de wielen en niet zoals de nieuwere generatie zonder de modules.
- The Mechanic
- 5th Gear member
Idd, dat is dTpms (direct). De andere variant is de iTpms (indirect), die werkt met de omtreksnelheden van de wielenRoaldH schreef:Dat zijn de aparte ventielen met batterij.MindBender schreef:Yup, maar dan de MY2014 versie, want vanwege onze wensen dat het modeljaar waartot wij veroordeeld zijnGouwe schreef: Heb je hier al gekeken? : https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Ah; Duidelijk.The Mechanic schreef: Idd, dat is dTpms (direct). De andere variant is de iTpms (indirect), die werkt met de omtreksnelheden van de wielen
Ik denk dat ik een goed MY15 gevonden heb: Eind 2014 op kenteken gezet. Maar hoe kan ik zien of een auto MY14 of MY15 is?
- Carfreak
- 7th Gear member
Waar je bij een V60 PIH het best op moet letten is dat hij niet geexporteerd is voordat je hem wilt kopen 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 1st Gear member
Update
Als jullie net zo'n nerds zijn als ik ben, dan hebben jullie - net als ik - ook behoefte aan closure. Dus bij deze de afloop van het verhaal.
Afgelopen zaterdag hebben we deze gezien:
http://www.kroonautos.nl/kroon-occasion ... d=19700649
Hij was in principe al verkocht, maar de koper, ..., financiering, ..., etc. Maar goed, ik heb er tot nu toe nog geen één gezien waar geen optie op was, die niet bijna al verkocht was, of waar geen ander smoesje op van toepassing was. Ik die gevallen is het altijd zo dat als je de vraagprijs op tafel legt, het gewoon jouw auto is. Maar goed, deze blauwe: Heeft bijna alle opties. Geen alarm, geen keyless, maar wel een mooie kleur en mooi leer. Maar hij maakte op mij een beetje een uitgeleefde indruk: Deukje bovenop de neus, verfrommeld leer, slijtageplekken op het leer, de sierstrips van de voorportieren sloten niet mooi op die van de achterportieren aan.
Dan het ik deze nog graag willen zien:
https://www.broekhuis.nl/auto/volvo-v60 ... 322176244/
Maar die staat helemaal in Emmen. En dat is ver weg, ongeacht waar je woont.
Dit was mijn favoriet, maar bleek al verkocht:
https://www.buitenweg.nl/occasion/Volvo/4TJX28/18
Uiteindelijk is het deze geworden ... drumroll ...:
https://www.autowereld.nl/volvo/v60/d6- ... tails.html
Nadelen:
1. Geen Premium Audio.
2. Geen trekhaak.
3. Geen heated steering wheel.
Voordelen:
1. Geleverd op 1 november 2014, dus modeljaar 2015! (denk ik)
2. Slechts 65.000km gereden, 1ste eigenaar.
3. Lederen sportstoelen, xenon, Sensus connect (geen touch), parkeersensoren voor & achter, camera achter, family line.
4. Adaptive cruise control, collision warning with braking, lane departure warning, driver alert, BLIS, Volvo On Call
5. Klasse 3 alarm, 18" Titania velgen, zwarte hemel.
6. Keyless entry & drive (al staat dat niet in het sleutelgat aangegeven).
Aandachtspunten:
1. Het poetsbedrijf is erg scheutig geweest met cockpit spray. De cockpit glanst tot op het plakkende toe. Dat moet verwijderd worden.
2. De aluminium daklijsten zijn wat 'droog', vertonen water- en schuimvlekken. Dit wordt opnieuw uitgepoetst.
3. De sierlijst van het bestuurdersporties is een beetje naar buiten gebogen. Hier wordt naar gekeken, maar anders ga ik dat laten herstellen.
4. Eén plug-in hybride logootje op de zijkant is gescheurd. Ik ga kijken of ik dat helemaal kan verwijderen zonder gat achter te laten,
Vreemd:
1. Geen TMPS gevonden in het menu, is wel standaard in MY2015
2. Geen LEDs op de sleutels voor communicatie (waarschijnlijk een 5-knops standaard sleutel, maar wel key-less drive)
3. Service beurten niet of km of datum interval, maar op aangeven van de auto zelf: De auto geeft zelf aan over 4 maanden of xx.xxx km.
4. Eén keer kon ik een achterportier openen zonder dat de sleutel in de buurt was, en daarmee ging ook het alarm af.
Van vinden jullie ervan?
Als jullie net zo'n nerds zijn als ik ben, dan hebben jullie - net als ik - ook behoefte aan closure. Dus bij deze de afloop van het verhaal.
Afgelopen zaterdag hebben we deze gezien:
http://www.kroonautos.nl/kroon-occasion ... d=19700649
Hij was in principe al verkocht, maar de koper, ..., financiering, ..., etc. Maar goed, ik heb er tot nu toe nog geen één gezien waar geen optie op was, die niet bijna al verkocht was, of waar geen ander smoesje op van toepassing was. Ik die gevallen is het altijd zo dat als je de vraagprijs op tafel legt, het gewoon jouw auto is. Maar goed, deze blauwe: Heeft bijna alle opties. Geen alarm, geen keyless, maar wel een mooie kleur en mooi leer. Maar hij maakte op mij een beetje een uitgeleefde indruk: Deukje bovenop de neus, verfrommeld leer, slijtageplekken op het leer, de sierstrips van de voorportieren sloten niet mooi op die van de achterportieren aan.
Dan het ik deze nog graag willen zien:
https://www.broekhuis.nl/auto/volvo-v60 ... 322176244/
Maar die staat helemaal in Emmen. En dat is ver weg, ongeacht waar je woont.
Dit was mijn favoriet, maar bleek al verkocht:
https://www.buitenweg.nl/occasion/Volvo/4TJX28/18
Nadelen:
1. Geen Premium Audio.
2. Geen trekhaak.
3. Geen heated steering wheel.
Voordelen:
2. Slechts 65.000km gereden, 1ste eigenaar.
3. Lederen sportstoelen, xenon, Sensus connect (geen touch), parkeersensoren voor & achter, camera achter, family line.
4. Adaptive cruise control, collision warning with braking, lane departure warning, driver alert, BLIS, Volvo On Call
5. Klasse 3 alarm, 18" Titania velgen, zwarte hemel.
Aandachtspunten:
1. Het poetsbedrijf is erg scheutig geweest met cockpit spray. De cockpit glanst tot op het plakkende toe. Dat moet verwijderd worden.
2. De aluminium daklijsten zijn wat 'droog', vertonen water- en schuimvlekken. Dit wordt opnieuw uitgepoetst.
3. De sierlijst van het bestuurdersporties is een beetje naar buiten gebogen. Hier wordt naar gekeken, maar anders ga ik dat laten herstellen.
4. Eén plug-in hybride logootje op de zijkant is gescheurd. Ik ga kijken of ik dat helemaal kan verwijderen zonder gat achter te laten,
Vreemd:
2. Geen LEDs op de sleutels voor communicatie (waarschijnlijk een 5-knops standaard sleutel, maar wel key-less drive)
3. Service beurten niet of km of datum interval, maar op aangeven van de auto zelf: De auto geeft zelf aan over 4 maanden of xx.xxx km.
4. Eén keer kon ik een achterportier openen zonder dat de sleutel in de buurt was, en daarmee ging ook het alarm af.
Van vinden jullie ervan?
- Paul
- Geartronic member
Mooi, hij staat niet meer online, maar zal een mooie auto zijn!MindBender schreef:
Aandachtspunten:
Vreemd:
MY15 is moeilijk te zeggen er worden ook wel eens auto's later op kenteken gezet. Op het dashboard het wereldbolletje? Dan heb je in elk geval een MY14.5 of nieuwer.
Keyless zonder dat het op het sleutelgat staat, dat is een bezuiniging op MY15 (mijn V40 had dat ook niet meer), dus het kan zijn...
Poetsbedrijven die cockpitspray gebruiken.... jakkes!! En wat zonde! Sterkte met het verwijderen! Het zou verboden moeten worden!!
TPMS, in het Sensus menu niks over bandenspanning? Nou het scheelt als je het niet hebt, zijn dure sensoren. Mijn vader rijdt altijd de winter met mijn oude wintervelgen met een mooi rood lampje in het dashboard....
LED op sleutel, dat was een optie zat in Hybrid Technoly pakket of iets, dat is dat je dus kan zien of de auto op slot staat. Kan je ook in de app zien

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 1st Gear member
Daarnet even met Volvo Nederland gebeld. Wat een vriendelijke mensen, zeg! Ze nemen alle tijd en konden we wat dingen over de auto vertellen.
Het blijkt geen MY2015 te zijn. Bummer. Hij is begin 2014 geproduceerd en pas in oktober verkocht. Een voorraad auto dus. Overwacht, voor een rijk uitgerust exemplaar. Maar de verschillen zijn niet zo groot, dus we laten hem er niet voor staan.
Dat de auto zelf bepaald wanneer hij onderhoud nodig heeft blijkt ook onzin. Hij geeft het zelf wel aan, maar het is gewoon een tijd/km-interval. Er bleek wel een onderhoudsbeurt te ontbreken in het boekje, dus dat was dan weer goed nieuws. Ze hebben me zelfs de uitrustingslijst gestuurd en dat verklaart wel de afwezigheid van TPMS.
Hij is uitgerust met Volvo Guard en bij Keyless Entry staat "PSC": Ik ken alleen de standaard sleutel en "PCC". Weet iemand wat "PSC" is?
Het blijkt geen MY2015 te zijn. Bummer. Hij is begin 2014 geproduceerd en pas in oktober verkocht. Een voorraad auto dus. Overwacht, voor een rijk uitgerust exemplaar. Maar de verschillen zijn niet zo groot, dus we laten hem er niet voor staan.
Dat de auto zelf bepaald wanneer hij onderhoud nodig heeft blijkt ook onzin. Hij geeft het zelf wel aan, maar het is gewoon een tijd/km-interval. Er bleek wel een onderhoudsbeurt te ontbreken in het boekje, dus dat was dan weer goed nieuws. Ze hebben me zelfs de uitrustingslijst gestuurd en dat verklaart wel de afwezigheid van TPMS.
Hij is uitgerust met Volvo Guard en bij Keyless Entry staat "PSC": Ik ken alleen de standaard sleutel en "PCC". Weet iemand wat "PSC" is?
- Cem
- 2nd Gear member
1. klink een beetje raar maar een MY2015 auto hoeft niet perse uit het jaar 2015 te komen, kan ook eind 2014. De MY2015 en hoger kan je herkennen aan de aluminium draaiknoppen op de middenconsole. TPMS is verplicht vanaf jaar 2015. Dus het kan zo zijn dat je een MY2015 hebt die eind 2014 is geleverd zonder TPMS(deze heb ikMindBender schreef: Update
Vreemd:
Van vinden jullie ervan?

2. LED op de sleutel is een aparte optie, maar deze is ook als ik me niet vergis onder gebracht in de securityline.
3. servicebeurt telt af, het is maar net wat als eerst van toepassing is, of 30.000 km of 1 jaar.
4. Die is wel vreemd, even uitlezen zou ik zeggen.
Volvo v60 PIH Summum my2015
- Gouwe
- 7th Gear member
Gefeliciteerd, klinkt als een mooie auto, maarreeeehhh foto's??
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.