Nog een V60 T8 besteld

Plaats reactie
Voodoo077
3rd Gear member

Knippie schreef: Ik zag gister auto van mijn collega met grotere wielen en was echt wel mooier. Hij had hem ook verlaagd, dus dat is dan extra. Ikzelf heb de standaard 18” velgen omdat ik dat net zo mooi vind en weinig waarde er aan hecht. Besteed mijn budget weer aan andere dingen zoals audio. Das ook mijn punt richting Voodoo? Wat vind jij mooi en wat wil je zelf??

Teebee heeft goed punt mbt leasemaatschappij en contract, maar jij rijdt straks in die auto hè, niet wij...;-) succes met je keuze
Over het algemeen zijn grotere velgen mooier. Probleem is dat je eigenlijk 2 dezelfde wagens zou moeten kunnen bekijken, 1 met 18 & 1 met 19 om 100% zeker te zijn.

Nee dat maakt hun niks uit. Ik koop de wagen achteraf aan en ook bij mijn huidige en de andere heb ik altijd van alles aangepast op eigen kosten. Nooit een opmerking gehad hierover.
teebee
7th Gear member

Mijn leasemij accepteerde het intertijd iig niet. Toch wel een dingetje om te checken want als ze vervelend willen doen krijg je nog meer (in hun ogen) extra kosten op je bord, anders dan de meerprijs van 18 vs 19 inch banden.
Hoe je het optisch vindt is persoonlijk (indien verlaagd dan oogt het sowieso heel anders), maar cijfers geven aan dat het maar bar weinig uitmaakte.
Ik heb gekeken naar 19” maar dan puur om een andere velg; een mooie (originele Volvo) passende andere 18” heb ik nog niet gevonden, wel een 19”. Heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik ‘een appel en een ei’ kreeg aangeboden bij inruil van mijn zomerset (350km mee gereden), en ben dus niet van plan zo’n mooie set ‘weg te geven’.
Op deze site kan je wat spelen met velgen afgebeeld onder een V60.
Hieronder 18 vs 19 inch:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member

Ik heb dat ook eens gehad met mijn leaseauto, nota bene de Volvo dealert destijds adviseerde mij een V40 D2 voor de lage bijtelling en dan zou ik hem achteraf kunnen tunen zodat ik én de lage bijtelling had én wat meer vermogen... Ook grotere wielen eronder, maar die verhogen ook weer de uitstoot. Heb toch maar de D3 gekozen. Kortom je kan/kon de boel redelijk flessen. Als dat nu niet uitmaakt, of in elk geval niet voor jouw leasemaatschappij dan zou ik voor de grotere velgen gaan. En alleen omdat jij zegt dat je het mooier vindt en het geld ervoor wilt uitgeven.

Mijn keuze zou zijn de 18", andere optie eventueel toevoegen en zo niet de poen besteden aan vakantie etentje met vriendin of wat dan ook... Zoveel mensen zoveel meningen he;-)
teebee
7th Gear member

Ik vind de 18 ook uitstekend ogen.
Ik hou het extra bedrag in de zak, uit te geven voor iets anders....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
zagato
3rd Gear member

De T8 valt goed mee qua weggedrag, het gewicht zit hem zeker niet in de weg.
momenteel 1500km op de teller staan en nog steeds met veel plezier onderweg.
het is echter wel een zware beproeving voor je rijbewijs... de verleiding en het gemak waarmee deze auto rijd is veel te groot.
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
Voodoo077
3rd Gear member

Net de dealer nog eens gebeld omdat ik nog steeds op exacte datum zit te wachten en andere verkoper gehad ... oktober! Terwijl ik mei heb gekregen als datum.
Heb hun gemeld dat ik dan annuleer ... de verkoper gaat zien met mijn contactpersoon die nu in verlof is maar als die dat bevestigt dan kan ik op zoek naar een andere en ik vrees dat ik daar dan ook weer te laat ga zijn :-(
Knippie
2nd Gear member

Komt het misschien doordat je elke keer zoo ongelooflijk twijfelt over van alles: kleur, stoel, velgen. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar ik had een uiterste verander datum na het bestellen. Als jij dat elke keer opschuift, dan gaan de mensen die nu de MY20 bestellen allemaal voor denk ik... Tenminste dat zou ik wel logisch vinden.
Voodoo077
3rd Gear member

Knippie schreef: Komt het misschien doordat je elke keer zoo ongelooflijk twijfelt over van alles: kleur, stoel, velgen. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar ik had een uiterste verander datum na het bestellen. Als jij dat elke keer opschuift, dan gaan de mensen die nu de MY20 bestellen allemaal voor denk ik... Tenminste dat zou ik wel logisch vinden.
Nee, ik heb niks meer aangepast behalve de kleur al paar maanden geleden, terwijl mijn vriend 3 weken geleden nog een optie heeft toegevoegd en de zijne wel in juli komt.
Mogelijk verkeerde dealer?
Ben hoe dan ook al beginnen kijken naar andere auto’s!
jorizo
Starter

Bij mij V60T8 besteld begin december 2018 - eerste leverdatum 1 juli maar nu bij een update opgeschoven naar 3 februari 2020 ... Is wat mij betreft géén redelijke termijn maar via lease maatschappij besteld dus vrees dat ik gewoon langer moet wachten... :-(
Voodoo077
3rd Gear member

jorizo schreef: Bij mij V60T8 besteld begin december 2018 - eerste leverdatum 1 juli maar nu bij een update opgeschoven naar 3 februari 2020 ... Is wat mij betreft géén redelijke termijn maar via lease maatschappij besteld dus vrees dat ik gewoon langer moet wachten... :-(
Nee, totaal onredelijk!
Waar besteld? België of Nederland en welke dealer?
Paul
Geartronic member

Het is echt belachelijk.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Voodoo077
3rd Gear member

Ik vrees dat ik weet wat er gebeurd is ...
Mijn vriend heeft zijn dealer gebeld die zijn bestaand order manueel heeft aangepast naar een 2020 vandaar juli.
Ik heb gebeld en was niet nodig want automatisch ...
En inderdaad is automatisch gebeurd vorige week MAAR het systeem heeft dan alles als een NIEUW order gezien van die datum met als gevolg dat de wachttijd dan weer begint te lopen en mensen die dus besteld hebben in maart of april VOOR ons zitten ...
Morgen wil ik bevestiging of het is annulering. Ik zou het zonde vinden maar ik ben geen fanboy en ik wil gewoon een auto op het beloofde moment en anders ishet maar een ander merk.
Paul
Geartronic member

Ik verwacht niet dat ze je iets kunnen bevestigen hoor, ik had besteld in September/Oktober en het zou ergens maart zijn, maar na weken nog geen enkel licht erop. Het is helaas dat Nederland zo weinig productieplekken krijgt. Ze moeten maar snel ook die auto in andere landen gaan maken dan kan de productie misschien omhoog...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Voodoo077
3rd Gear member

Paul schreef: Ik verwacht niet dat ze je iets kunnen bevestigen hoor, ik had besteld in September/Oktober en het zou ergens maart zijn, maar na weken nog geen enkel licht erop. Het is helaas dat Nederland zo weinig productieplekken krijgt. Ze moeten maar snel ook die auto in andere landen gaan maken dan kan de productie misschien omhoog...
Tja mijn deadline is morgen anders te groot risico dat ik ook elders in de problemen kom. Geen 100% geschreven bevestiging morgen is annulatie en als het niet kan via mail dan ga ik terplekke!
En als het zo is dan is het maar opnieuw beginnen zoeken vanaf "0" niet leuk maar als ze zich niet houden aan hun afspraken...
drowel
5th Gear member

Vervelde situatie zeg... hopelijk komt het alsnog goed. Is dit niks als alternatief Voodoo?

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... thirdparty
Voodoo077
3rd Gear member

drowel schreef: Vervelde situatie zeg... hopelijk komt het alsnog goed. Is dit niks als alternatief Voodoo?

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... thirdparty
Bedankt voor de link maar ik woon in België en is duurder dan wat ik nu ontvangen heb voor een meer complete, nieuwe wagen.
Of het is de wagen uit de topic in juli of het is geen Volvo (zoals supra gemeld geen fanboy).
Mogelijk ga ik dan voor een EV of een volledige benzine.
Erik H
2nd Gear member

Als je nog naar iets anders op zoek bent, een nieuwe PASSAT GTE met grotere batterij ( facelift ). Ben heel tevreden over de mijne en als ik dat hier allemaal lees ( problemen, levertijden, beschikbaarheid T6 twin engine,...) denk ik eraan de V60 van mijn lijst te schrappen en terug een PASSAT te nemen....
Voodoo077
3rd Gear member

Als het geen V60 wordt, ligt Tesla nu plots in poleposition.
Ik zag mezelf nooit rijden met een Tesla maar tja ...
jorizo
Starter

Tesla model 3 is inderdaad toch wel erg aanlokkelijk en is voor mij een reële optie als de V60 T8 levertermijn inderdaad zo sterk opschuift en de dealer akkoord gaat om te annuleren...Al hoop ik gewoon dat levertermijn toch wel degelijk juli 2019 blijft zoals begin december bij bestelling was afgesproken...
Voodoo077
3rd Gear member

jorizo schreef: Tesla model 3 is inderdaad toch wel erg aanlokkelijk en is voor mij een reële optie als de V60 T8 levertermijn inderdaad zo sterk opschuift en de dealer akkoord gaat om te annuleren...Al hoop ik gewoon dat levertermijn toch wel degelijk juli 2019 blijft zoals begin december bij bestelling was afgesproken...
Identiek zelfde maar op mijn bon staat juni, terwijl er mei gezegd was.
In contract staat max 25% extra. Dus 6 maanden + 25% =7,5 maanden of ten laatste midden juli.
Ik wil eind deze week een geschreven bevestiging anders annuleer ik. Zonde want prachtige wagen waar ik enorm naar uitzie maar zo lang kan ik echt niet wachten.
Model 3 nu bestellen is levering volgende maand al maar juni, juli is ok
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”