ECC wilt niet kalibreren

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Marijn600
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.10.2017 - 19:45

Hallo,

Ik heb een Volvo v70xc uit 1998. na de kalibratie van de verwarming blijft het AC ON lampje knipperen. Ik heb de circulatieklep motor al vervangen maar blijft een fout geven over die motor. Kan mijn ECC zelf slecht zijn?
De warming reageert niet meer op de snelheid van de fan na. ik kan de posities van de roosters niet meer veranderen.

Mvg,

Marijn Kouters
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heb je het systeem al uit gelezen? Vaak is de temp sensor in de middenconsole stuk waardoor de verwarming niet goed meer regelt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Marijn600
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.10.2017 - 19:45

edraket schreef: Heb je het systeem al uit gelezen? Vaak is de temp sensor in de middenconsole stuk waardoor de verwarming niet goed meer regelt.
Ja die is al vervangen. er is maar 1 foutcode en dat is 236. oftewel Recirculation Damper Motor Position Sensor Shorted To Ground. Die motor heb ik al vervangen en na het resetten en kalibreren komt die terug. Zou het de ECC zelf kunnen zijn? Ik heb die al opengemaakt maar ik zag niks vreemds.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heb je de juiste motor vervangen? Uit mijn hoofd zitter er 4 in. Recirculatemotor zit rechts van de bak en bedient de klep in de aanvoer naar de ventilatormotor.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Marijn600 schreef:
edraket schreef: Heb je het systeem al uit gelezen? Vaak is de temp sensor in de middenconsole stuk waardoor de verwarming niet goed meer regelt.
Ja die is al vervangen. er is maar 1 foutcode en dat is 236. oftewel Recirculation Damper Motor Position Sensor Shorted To Ground. Die motor heb ik al vervangen en na het resetten en kalibreren komt die terug. Zou het de ECC zelf kunnen zijn? Ik heb die al opengemaakt maar ik zag niks vreemds.
Ik gok op het ECC Paneel... (de ecu van de ECC zeg maar).
Lastig om die zomaar te vervangen zelf, is weer software voor nodig, en best veel werk (knopjes over, evt ook sw laden...)
Mischien valt de ECC ecu te clonen qua software naar een 'gebruikte'.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Marijn600
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.10.2017 - 19:45

edraket schreef: Heb je de juiste motor vervangen? Uit mijn hoofd zitter er 4 in. Recirculatemotor zit rechts van de bak en bedient de klep in de aanvoer naar de ventilatormotor.
Dit is de motor in kwestie die ik heb vervangen. Volgens mij is het wel de goede
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Marijn600
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.10.2017 - 19:45

VolvoTech schreef:
Marijn600 schreef:
edraket schreef: Heb je het systeem al uit gelezen? Vaak is de temp sensor in de middenconsole stuk waardoor de verwarming niet goed meer regelt.
Ja die is al vervangen. er is maar 1 foutcode en dat is 236. oftewel Recirculation Damper Motor Position Sensor Shorted To Ground. Die motor heb ik al vervangen en na het resetten en kalibreren komt die terug. Zou het de ECC zelf kunnen zijn? Ik heb die al opengemaakt maar ik zag niks vreemds.
Ik gok op het ECC Paneel... (de ecu van de ECC zeg maar).
Lastig om die zomaar te vervangen zelf, is weer software voor nodig, en best veel werk (knopjes over, evt ook sw laden...)
Mischien valt de ECC ecu te clonen qua software naar een 'gebruikte'.
Ik heb zelf een obd scanner die hem kan kalibreren of moet die echt geprogrammeerd in de auto worden? De auto is uit 1998 dus ik zat zelf te denken om er gewoon een ander paneel in te doen en hem te kalibreren.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ik heb niet goed gelezen, sorry.
Dacht dat het (en weet niet waarom) een 2000+ wagen was.

Voor de classic heb ik werkelijk geen idee waar dit probleem kan zitten.
(En bij mijn weten kan het paneel van een andere zo over gezet).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Soms is het paneel ook bij <2000 V70 niet goed meer. Deze zijn goedkoop en het zou denk ik een simpele test zijn om een andere airco unit te proberen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Marijn600
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.10.2017 - 19:45

edraket schreef: Soms is het paneel ook bij <2000 V70 niet goed meer. Deze zijn goedkoop en het zou denk ik een simpele test zijn om een andere airco unit te proberen.
Ik heb het paneel vervangen maar hij blijft dezelfde foutmelding aangeven. Ik heb hem nog geen kalibratie uitgevoerd want ik ben bang dat als die niet lukt dat de verwarming niet meer te bedienen is net als bij de oude unit. Zou er een draadbreuk kunnen zijn of zou ik hem nog moeten Kalibreren? Een ander probleem is wel opgelost. Dat is dat de airco bleef dichtvriezen omdat de aircopomp niet automatisch uitgeschakeld werd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”