Gaat pijn doen, maar ja de ski's he

Jelger; Enne hopelijk veel plezier met de Tesla en tot over twee jaar terug vermoedelijk

Ik ben ook heel benieuwd wat Polestar doet.jrkalf schreef: ...maar ik ben serieus wel geïnteresseerd naar wat Polestar naar de markt brengt...
De WLTP moet eigenlijk op ruim 600 liggen. Ook de WLTP is nog een fabelachtig getal. Ik heb bij de M3 naar gebruikerservaringen en spritmonitor.de gekeken. Daar blijkt de M3 met z’n mooie 563km WLTP toch ook gemiddeld een 18kW/100km te verbruiken. Dit komt neer op een afstand van maximale afstand van ongeveer 420km op een 100% volle batterij. Nu is mijn maximale afstand in een dag zo’n 280km, dus prima. Ik ga starten met laden van 80% elke dag en ik ga kijken of dit toereikend blijft on alle weersomstandigheden.jvov60 schreef:Ik ben ook heel benieuwd wat Polestar doet.jrkalf schreef: ...maar ik ben serieus wel geïnteresseerd naar wat Polestar naar de markt brengt...
Veel koolstof toepassen om gewicht te besparen zal te kostbaar zijn en een te dure auto opleveren waarschijnlijk.
Maar ze kijken wel heel goed naar mogelijkheden:
Gelukkig bouwen ze niet een loodzware auto zoals Audi met de e-tron van 2500 - 2700 kg.
Eenverwachte WLTP range van richting/rond 500 zou erg fraai zijn op de huidige EV markt. Enkel Tesla haalt dat.