De Platte Camper

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14367
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Oei, de Tesla is voor de boekhouding mogelijk beter, maar eens een Volvo......
Gaat pijn doen, maar ja de ski's he :D

Jelger; Enne hopelijk veel plezier met de Tesla en tot over twee jaar terug vermoedelijk :-) Bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

jrkalf schreef: ...maar ik ben serieus wel geïnteresseerd naar wat Polestar naar de markt brengt...
Ik ben ook heel benieuwd wat Polestar doet.
Veel koolstof toepassen om gewicht te besparen zal te kostbaar zijn en een te dure auto opleveren waarschijnlijk.
Maar ze kijken wel heel goed naar mogelijkheden:
Gelukkig bouwen ze niet een loodzware auto zoals Audi met de e-tron van 2500 - 2700 kg.
Eenverwachte WLTP range van richting/rond 500 zou erg fraai zijn op de huidige EV markt. Enkel Tesla haalt dat.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

jvov60 schreef:
jrkalf schreef: ...maar ik ben serieus wel geïnteresseerd naar wat Polestar naar de markt brengt...
Ik ben ook heel benieuwd wat Polestar doet.
Veel koolstof toepassen om gewicht te besparen zal te kostbaar zijn en een te dure auto opleveren waarschijnlijk.
Maar ze kijken wel heel goed naar mogelijkheden:
Gelukkig bouwen ze niet een loodzware auto zoals Audi met de e-tron van 2500 - 2700 kg.
Eenverwachte WLTP range van richting/rond 500 zou erg fraai zijn op de huidige EV markt. Enkel Tesla haalt dat.
De WLTP moet eigenlijk op ruim 600 liggen. Ook de WLTP is nog een fabelachtig getal. Ik heb bij de M3 naar gebruikerservaringen en spritmonitor.de gekeken. Daar blijkt de M3 met z’n mooie 563km WLTP toch ook gemiddeld een 18kW/100km te verbruiken. Dit komt neer op een afstand van maximale afstand van ongeveer 420km op een 100% volle batterij. Nu is mijn maximale afstand in een dag zo’n 280km, dus prima. Ik ga starten met laden van 80% elke dag en ik ga kijken of dit toereikend blijft on alle weersomstandigheden.
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4834
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik hoor allerwege dat Tesla's toch wel een trede lager staan qua materiaalgebruik en bouwkwaliteit. Om over de stoelen nog maar te zwijgen. Qua looks kan een Model3 niet in de schaduw staan. Maar als je de grote V90 niet meer nodig hebt voor lange reizen, dan kun je voor dagelijks gebruik wellicht goedkoper uit zijn met een Model 3. Veel geluk ermee!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”