Wat is wijsheid?

Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Het is alweer een tijdje geleden dat ik me hier heb opgehouden.
De V70 D5 bevalt qua rijden goed, al is door een ongelukkige omstandigheid de lage instap en een handbak een reden vol mijn vrouw om hem ook voor langere ritten te laten staan. ACC en standkachel bevallen uitstekend, four-c is leuk en kostbaar.

De auto nadert nu de 3 ton en de twijfel slaat toe of we door moeten rijden tot 5 ton en accepteren dat er nog een paar dure zaken aankomen, of toch voor een jongere XC70 (D5 AT en ACC vereist) vanaf 2013 gaan? Zijn daar nog aandachtspunten bij?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3654
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
Juist die stugheid is de reden waarom ik niet naar een XC60 kijk. Four-c ben ik even klaar mee ( al twee keer een setje schokdempers mogen vervangen)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1446
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Al in een XC60 gereden? Ik vond het goede weg contact bij dit hoge model juist verrassend goed.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Hmmm, proefgereden in een XC70, zelfde kleur, minder opties en minder km's. Comfort was goed, ondanks de 18 inch wielen.
automaat schakelde goed, alleen qua vermogen lijkt het minder dan een MT.

Krijg 9950 terug voor de huidige V70.
Nu maar eens met het thuisfront overleggen wat wijsheid is...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.

hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4319
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

XC70 D5 vinden vanaf 2013 is wel wat lastiger met veel opties. Meestal zit er wel het nodige op maar net weer niet alles.
Een XC60 is wel stugger dan een XC70. Voor echt comfort geen XC60 nemen, wel stuk sportiever dan XC70. Het is maar net wat je zoekt. Een D4 AWD is overigens een teruggetunde D5.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Frits V70 schreef: Al in een XC60 gereden? Ik vond het goede weg contact bij dit hoge model juist verrassend goed.
Is ook zo,de xc60 kleeft als het ware aan de weg.zeer goed de weg ligging en stak bochten werk,ook op hoge snelheden.Er zijn niet veel SUV's die dat kunnen.Nadruk ligt echt op dynamiek maar daardoor minder op comfort...Het is maar wat je zelf wil.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3654
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
MY2014 is een beetje raar jaar, bijv. vanaf november 2013 werd de 2 liter 5 cilinder omgeruild voor de 2 liter 4 cilinder. Vanaf 1 januari 2014 (nog steeds MY2014) was de Nordic+ standaard met standkachel uitgerust. Dus i.d.d. goed uitkijken. Meer info: https://www.volvocars.com/nl/footer/bro ... -bouwjaren

Als je gaat voor een XC70 dan zou ik gaan voor de latere modellen, die waren nl. goed aangekleed. Desnoods nog even doorsparen :-)
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Tsja, ACC is wel een grotere vereiste dan een standkachel... Ohw ja, en hij moet ook blauw zijn...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Quota schreef:
DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.

hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
https://www.muddekok.nl/
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28473
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

diesel01 schreef:
Quota schreef:
DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.

hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
https://www.muddekok.nl/
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Hmm, en dan vandaag ook nog gesproken met een mogelijk nieuwe werkgever, waar ik een leasebudget van 1300 per maand krijg... Om het allemaal wat lastiger te maken...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Quota schreef: Hmm, en dan vandaag ook nog gesproken met een mogelijk nieuwe werkgever, waar ik een leasebudget van 1300 per maand krijg... Om het allemaal wat lastiger te maken...
Enn... De auto is al verkocht, weer een issue minder...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

lint schreef:
diesel01 schreef:
Quota schreef:
hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
https://www.muddekok.nl/
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.
Ik zie dat anders, ik had nooit de pas er door moeten jassen, terwijl de problemen niet waren opgelost.
Ook mijn terughoudendheid jegens Volvo terwijl de auto nog in de fabrieksgarantie zat is er 1 die ik de volgende anders ga doen.
Wanneer men direct was gaan meten dan waren de schijven/blokken en naven voor rekening van Volvo geweest.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28473
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

diesel01 schreef:
lint schreef:
diesel01 schreef: https://www.muddekok.nl/
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.
Ik zie dat anders, ik had nooit de pas er door moeten jassen, terwijl de problemen niet waren opgelost.
Ook mijn terughoudendheid jegens Volvo terwijl de auto nog in de fabrieksgarantie zat is er 1 die ik de volgende anders ga doen.
Wanneer men direct was gaan meten dan waren de schijven/blokken en naven voor rekening van Volvo geweest.
Deze opvatting siert je.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

lint schreef:
diesel01 schreef:
lint schreef: Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.
Ik zie dat anders, ik had nooit de pas er door moeten jassen, terwijl de problemen niet waren opgelost.
Ook mijn terughoudendheid jegens Volvo terwijl de auto nog in de fabrieksgarantie zat is er 1 die ik de volgende anders ga doen.
Wanneer men direct was gaan meten dan waren de schijven/blokken en naven voor rekening van Volvo geweest.
Deze opvatting siert je.
goed, het heeft even twee dagen gekost, maar ik heb V90 topic geheel doorgelezen en ik snap de opmerking van Lint en onderschrijf deze. Het zou eigenlijk "normaal" moeten zijn hoe je reageert, dus ik zeg maar: "Dank voor het stellen van een mooi voorbeeld"
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12652
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Quota schreef: Hmm, en dan vandaag ook nog gesproken met een mogelijk nieuwe werkgever, waar ik een leasebudget van 1300 per maand krijg... Om het allemaal wat lastiger te maken...
Dan lekker even wachten, voor dat budget kun je een hele mooie V90 CC leasen..
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver


"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3654
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Tsja, ACC is wel een grotere vereiste dan een standkachel... Ohw ja, en hij moet ook blauw zijn...
En dan een licht of zwart interieur? Blauw exterieur i.c.m. zwart interieur is een zeldzaamheid, laat staan i.c.m. ACC. Licht interieur i.c.m. blauw exterieur komt veel vaker voor.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

DB200 schreef:
Tsja, ACC is wel een grotere vereiste dan een standkachel... Ohw ja, en hij moet ook blauw zijn...
En dan een licht of zwart interieur? Blauw exterieur i.c.m. zwart interieur is een zeldzaamheid, laat staan i.c.m. ACC. Licht interieur i.c.m. blauw exterieur komt veel vaker voor.
kleur van het interieur maakt niet zo veel uit. Zwart is praktisch, nu hebben we een lichte interieur en dat is ook nog mooi.
Er zijn er we een paar te vinden, alleen zijn dat stuk voor stuk D4's...
En die zijn zuiniger, hebben een 8 traps automaat en... FWD
Ben ik nu echt zo gek dat mijn gevoel zegt ga voor een vijfcilinder en awd?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”