Het is alweer een tijdje geleden dat ik me hier heb opgehouden.
De V70 D5 bevalt qua rijden goed, al is door een ongelukkige omstandigheid de lage instap en een handbak een reden vol mijn vrouw om hem ook voor langere ritten te laten staan. ACC en standkachel bevallen uitstekend, four-c is leuk en kostbaar.
De auto nadert nu de 3 ton en de twijfel slaat toe of we door moeten rijden tot 5 ton en accepteren dat er nog een paar dure zaken aankomen, of toch voor een jongere XC70 (D5 AT en ACC vereist) vanaf 2013 gaan? Zijn daar nog aandachtspunten bij?
Wat is wijsheid?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Juist die stugheid is de reden waarom ik niet naar een XC60 kijk. Four-c ben ik even klaar mee ( al twee keer een setje schokdempers mogen vervangen)DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1446
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Al in een XC60 gereden? Ik vond het goede weg contact bij dit hoge model juist verrassend goed.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hmmm, proefgereden in een XC70, zelfde kleur, minder opties en minder km's. Comfort was goed, ondanks de 18 inch wielen.
automaat schakelde goed, alleen qua vermogen lijkt het minder dan een MT.
Krijg 9950 terug voor de huidige V70.
Nu maar eens met het thuisfront overleggen wat wijsheid is...
automaat schakelde goed, alleen qua vermogen lijkt het minder dan een MT.
Krijg 9950 terug voor de huidige V70.
Nu maar eens met het thuisfront overleggen wat wijsheid is...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
XC70 D5 vinden vanaf 2013 is wel wat lastiger met veel opties. Meestal zit er wel het nodige op maar net weer niet alles.
Een XC60 is wel stugger dan een XC70. Voor echt comfort geen XC60 nemen, wel stuk sportiever dan XC70. Het is maar net wat je zoekt. Een D4 AWD is overigens een teruggetunde D5.
Een XC60 is wel stugger dan een XC70. Voor echt comfort geen XC60 nemen, wel stuk sportiever dan XC70. Het is maar net wat je zoekt. Een D4 AWD is overigens een teruggetunde D5.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Is ook zo,de xc60 kleeft als het ware aan de weg.zeer goed de weg ligging en stak bochten werk,ook op hoge snelheden.Er zijn niet veel SUV's die dat kunnen.Nadruk ligt echt op dynamiek maar daardoor minder op comfort...Het is maar wat je zelf wil.Frits V70 schreef: Al in een XC60 gereden? Ik vond het goede weg contact bij dit hoge model juist verrassend goed.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
MY2014 is een beetje raar jaar, bijv. vanaf november 2013 werd de 2 liter 5 cilinder omgeruild voor de 2 liter 4 cilinder. Vanaf 1 januari 2014 (nog steeds MY2014) was de Nordic+ standaard met standkachel uitgerust. Dus i.d.d. goed uitkijken. Meer info: https://www.volvocars.com/nl/footer/bro ... -bouwjarenhmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
Als je gaat voor een XC70 dan zou ik gaan voor de latere modellen, die waren nl. goed aangekleed. Desnoods nog even doorsparen

XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Tsja, ACC is wel een grotere vereiste dan een standkachel... Ohw ja, en hij moet ook blauw zijn...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
https://www.muddekok.nl/Quota schreef:DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.diesel01 schreef:https://www.muddekok.nl/Quota schreef:DB200 schreef: Aandachtspunten:
Euro5 of Euro6 (MY2016).
Als hogere instap een issue is, waarom geen XC60 (als je rug tenminste tegen de stugge vering kan of anders misschien kiezen voor four-C).
Als je kiest voor een XC70 Nordic+ (MY2014/MY2015), Edition-uitvoering of Polar+ heb je standaard de standkachel.
hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hmm, en dan vandaag ook nog gesproken met een mogelijk nieuwe werkgever, waar ik een leasebudget van 1300 per maand krijg... Om het allemaal wat lastiger te maken...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Enn... De auto is al verkocht, weer een issue minder...Quota schreef: Hmm, en dan vandaag ook nog gesproken met een mogelijk nieuwe werkgever, waar ik een leasebudget van 1300 per maand krijg... Om het allemaal wat lastiger te maken...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zie dat anders, ik had nooit de pas er door moeten jassen, terwijl de problemen niet waren opgelost.lint schreef:Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.diesel01 schreef:https://www.muddekok.nl/Quota schreef:
hmm, bij een xc70 nordic+ gaan kijken, maar die heeft geen standkachel (my 2014). Wel een verwarmde voorruit.
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
Ook mijn terughoudendheid jegens Volvo terwijl de auto nog in de fabrieksgarantie zat is er 1 die ik de volgende anders ga doen.
Wanneer men direct was gaan meten dan waren de schijven/blokken en naven voor rekening van Volvo geweest.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Deze opvatting siert je.diesel01 schreef:Ik zie dat anders, ik had nooit de pas er door moeten jassen, terwijl de problemen niet waren opgelost.lint schreef:Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.diesel01 schreef: https://www.muddekok.nl/
deze jongens hebben contacten in landen waar dikke versie's eerder regel dan uitzondering zijn.
Zorg er wel voor dat je er 1 koopt die direct aan je wensen voldoet en geen ongemak zoals trilling of andere dingen die achteraf gemaakt dienen te worden, dan kun je er prima mee handelen.
Geef ze een zoekopdracht en ze gaan voor je kijken.
Ook mijn terughoudendheid jegens Volvo terwijl de auto nog in de fabrieksgarantie zat is er 1 die ik de volgende anders ga doen.
Wanneer men direct was gaan meten dan waren de schijven/blokken en naven voor rekening van Volvo geweest.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
goed, het heeft even twee dagen gekost, maar ik heb V90 topic geheel doorgelezen en ik snap de opmerking van Lint en onderschrijf deze. Het zou eigenlijk "normaal" moeten zijn hoe je reageert, dus ik zeg maar: "Dank voor het stellen van een mooi voorbeeld"lint schreef:Deze opvatting siert je.diesel01 schreef:Ik zie dat anders, ik had nooit de pas er door moeten jassen, terwijl de problemen niet waren opgelost.lint schreef: Dat jij Muddekok nog aanbeveelt na alle nare ervaringen met V90.
Ook mijn terughoudendheid jegens Volvo terwijl de auto nog in de fabrieksgarantie zat is er 1 die ik de volgende anders ga doen.
Wanneer men direct was gaan meten dan waren de schijven/blokken en naven voor rekening van Volvo geweest.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12652
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Dan lekker even wachten, voor dat budget kun je een hele mooie V90 CC leasen..Quota schreef: Hmm, en dan vandaag ook nog gesproken met een mogelijk nieuwe werkgever, waar ik een leasebudget van 1300 per maand krijg... Om het allemaal wat lastiger te maken...
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
En dan een licht of zwart interieur? Blauw exterieur i.c.m. zwart interieur is een zeldzaamheid, laat staan i.c.m. ACC. Licht interieur i.c.m. blauw exterieur komt veel vaker voor.Tsja, ACC is wel een grotere vereiste dan een standkachel... Ohw ja, en hij moet ook blauw zijn...
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
kleur van het interieur maakt niet zo veel uit. Zwart is praktisch, nu hebben we een lichte interieur en dat is ook nog mooi.DB200 schreef:En dan een licht of zwart interieur? Blauw exterieur i.c.m. zwart interieur is een zeldzaamheid, laat staan i.c.m. ACC. Licht interieur i.c.m. blauw exterieur komt veel vaker voor.Tsja, ACC is wel een grotere vereiste dan een standkachel... Ohw ja, en hij moet ook blauw zijn...
Er zijn er we een paar te vinden, alleen zijn dat stuk voor stuk D4's...
En die zijn zuiniger, hebben een 8 traps automaat en... FWD
Ben ik nu echt zo gek dat mijn gevoel zegt ga voor een vijfcilinder en awd?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...