Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
MindBender
1st Gear member

Cem schreef: 1. klink een beetje raar maar een MY2015 auto hoeft niet perse uit het jaar 2015 te komen, kan ook eind 2014. De MY2015 en hoger kan je herkennen aan de aluminium draaiknoppen op de middenconsole. TPMS is verplicht vanaf jaar 2015. Dus het kan zo zijn dat je een MY2015 hebt die eind 2014 is geleverd zonder TPMS(deze heb ik :) ). Het is maar net hoe je er naar kijkt maar ik ben er zeer blij mee dat het er niet op zit.
2. LED op de sleutel is een aparte optie, maar deze is ook als ik me niet vergis onder gebracht in de securityline.
3. servicebeurt telt af, het is maar net wat als eerst van toepassing is, of 30.000 km of 1 jaar.
4. Die is wel vreemd, even uitlezen zou ik zeggen.
1. Nee, het blijk toch echt een MY2014 te zijn. Bummer. Dat van die aluminium draaiknoppen zou gisteren goed van pas gekomen zijn. Maar goed, het is wat het is.
2. De manual heeft het over transpondersleutels 'Basis' en 'met PCC'. Over 'PSC' kan ik niets terugvinden. Het is een beetje lastig om de optielijst terug te vertalen naar pakketten. Hij heeft Volvo Guard, keyless drive en Private Locking, maar de LEDs in de sleutel kon ik niet vinden, terwijl ik bij een andere auto gezien het dat die best goed zichtbaar zijn. Ik kan me niet meer herinneren of het een sleutel met 5 of 6 knoppen was. Donderdag weet ik het, en ik kan het toch niet meer veranderen.
3. Dat vertelde Volvo me inderdaad ook. Aangename verassing was nog wel dat hij afgelopen augustus nog een onderhoudsbeurt heeft gehad. Toch laat ik hem begin volgende week bij Van Roosmalen in Veldhoven alvast servicen: Dan kunnen ze hem meteen even helemaal nalopen. De accu wordt getest en bij bepaalde resultaten kan ik extra Volvo garantie bijkopen. Ik weet nog niet of ik dat doe: Ik lees maar weinig over problemen met de accu.
4. Duidelijk, doe ik; dank je.
Gouwe schreef: Gefeliciteerd, klinkt als een mooie auto, maarreeeehhh foto's??
Nog niet: Ik heb gisteren iets te voorbarig mijn browser dichtgegooid die ze nog in de cache had... Maar ze komen nog wel!

Overigens had ik met het autobedrijf afgesproken dat ze die cockpitspray zouden laten verwijderen, maar dat heb ik afgezegd, want dan weet ik zeker dat ze geen agressieve middelen gaan gebruiken. In plaats daarvan gaat hij een dagje naar Bart, van Custom Car Cleaning. Dan ziet hij er daarna weer helemaal als nieuw uit en dat is voor mijn vrouw ook leuker.

Ik heb vanmiddag ook nog even met de dealer gebeld die hem in onderhoud heeft gehad. Ook weer een vriendelijke kerel aan de lijn de uitgebreid de tijd nam om mij te helpen. De auto heeft nooit problemen gehad. De enige reparatie die eraan gedaan is, is aan een keyless entry sensor, en dat is pas gedaan nadat hij al ingeruild was. Dus ook die dealer heeft er al een keer goed naar gekeken. De aircopomp is nog niet vervangen, maar dat zien we tegen die tijd wel, als hij überhaupt ooit stuk mocht gaan. Ik heb het idee dat ik een goed exemplaar getroffen heb.

Gaan die plug-in hybride badges aan de zijkant eraf zonder gaten achter te laten? Eéntje is namelijk gescheurd dus dat ik verwijderen de makkelijkste fix.
Gouwe
7th Gear member

MindBender schreef: Gaan die plug-in hybride badges aan de zijkant eraf zonder gaten achter te laten? Eéntje is namelijk gescheurd dus dat ik verwijderen de makkelijkste fix.
Goed warm maken en met een visdraadje eraf "steken/snijden". Lijmresten met pindakaas insmeren, even een paar minuten laten intrekken afvegen en je ziet er niets meer van.
Alternatief is een nieuwe bestellen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
matthijscamp
Starter

Over de aircopomp zou ik me niet al te druk maken. Ik heb in december ook een occasion gekocht en afgelopen weekend ging de airco kapot.
Heb meerdere Volvo garages aan de lijn gehad en omdat het nog een oud type aircopomp betreft zeiden ze allen hetzelfde: vervangen we onder volledige coulance!
Topservice van Volvo, ik begon al redelijk te zweten namelijk( letterlijk en figuurlijk)
MindBender
1st Gear member

Een nieuwe batch bestellen is inderdaad waarschijnlijk wel zo netjes. Weet iemand toevallig of de aluminium daksierlijsten te zijn verwijderen zonder dat je ziet dat er wat ontbreekt? De mijne zijn een beetje dof. Wat opwrijven helpt, maar misschien is verwijderen net zo handig; Zo mooi vind ik het niet.

Dan het slechte nieuws: Het rechter achterportier gaat niet op slot. Dat zag ik bij de proefrit al, en heb het autobedrijf verzocht dat te verhelpen, maar dat hebben ze niet gedaan. Ze gaan het wel alsnog doen, maar dat maakt het allemaal niet gemakkelijker.

Verder werkt keyless entry niet met beide linker portieren. Bij de rechterportieren en de achterklep werkt het wel.

Daarnaast merk ik zo af en toe dat de displays in het dashboard dimmen. Ook in de volle zon. Ik denk dat de daglichtsensor dan hapert. Normaalgesproken zijn de displays in daglicht fel en de het dimmer-wieltje doet dan niets. Als de displays gedimd zijn, werkt dat dimmer-wieltje wel. En het stond al in de felste stand, dus waarschijnlijk is het niet iets nieuws.

Tenslotte nog een tip van mij aan aspirant V60 PiH bezitters: Zorg dat je er eentje met Adaptive Cruise Control koopt. Na vijf minuten rijden wil je al niet meer zonder. Heerlijk ontspannen in de file; Je hoefteem alleen maar tussen te lijnen te houden en de auto doet de rest. Wel opletten voor verkeer dat van baan verwisseld: Met afsnijders kan hij niet zo goed overweg.
Tukker999
4th Gear member

Gouwe schreef: Lijmresten met pindakaas insmeren, even een paar minuten laten intrekken afvegen en je ziet er niets meer van.
Pinda kaas? Wauw!
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gouwe
7th Gear member

MindBender schreef: Verder werkt keyless entry niet met beide linker portieren. Bij de rechterportieren en de achterklep werkt het wel.
Dan is de antenne in het linker achter portier defect en moet je die laten vervangen. Kosten 300,- euro. Met een beetje pech is dan ook LV vervangen en dan kost het je nog eens 300,-. Maar dan heb je ook wat.
Als LV nog goed is zou je LV en LA ook kunnen omwisselen. Vraag maar aan de dealer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
MindBender
1st Gear member

Gouwe schreef: Dan is de antenne in het linker achter portier defect en moet je die laten vervangen. Kosten 300,- euro. Met een beetje pech is dan ook LV vervangen en dan kost het je nog eens 300,-. Maar dan heb je ook wat.
Zouden het niet een probleem met de hand-sensoren in de deurklinken kunnen zijn? Als ik namelijk het linker achterportier open terwijl de auto op slot zit, gaat hat alarm af. Maar niet als ik de sleutel in mijn hand heb. Als die relatie tussen alarm-afgaan en sleutel-afwezig er is, lijkt het alsof de sleutel op die plek nog wel gedetecteerd wordt. Of zeg ik nu iets raars?

En hoort de auto zichzelf op slot te doen als ik met de sleutel van de auto wegloop? Mijn Renault deed dat wel, maar alleen als de auto keyless ontgrendeld was. Ik vond dat altijd een handige functie. Eéntje waar ik zo aan gewend ben dat ik regelmatig vergeet de auto op slot te doen...
RoaldH
6th Gear member

Is je deurslot niet gewoon kapot?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
MindBender
1st Gear member

RoaldH schreef: Is je deurslot niet gewoon kapot?
Ja, onder andere.
Livonias
1st Gear member

MindBender schreef:En hoort de auto zichzelf op slot te doen als ik met de sleutel van de auto wegloop? Mijn Renault deed dat wel, maar alleen als de auto keyless ontgrendeld was. Ik vond dat altijd een handige functie. Eéntje waar ik zo aan gewend ben dat ik regelmatig vergeet de auto op slot te doen...
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar :D

Veel plezier met je aankoop, benieuwd naar de foto's!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”