
Kan de V70 mijn droomwagen blijven?
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
En kijk, zoals hierboven al geschreven is, ook eens naar een V70N. Die zijn als benzine, met redelijke km-standen, nog wel binnen jouw budget te krijgen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nee, my2012 was ook 163pk (heb er 1 gehad). Heeft puur met het land van herkomst te maken, in NL is dat blok gewoon 163 pk gebleven maar in bv België, Duitsland en Frankrijk is het blok qua vermogen op 136 gezet ivm belastingen.
Weet overigens niet per wanneer ze daar zijn gaan downgraden, maar in NL is dat nooit gedaan.
Er zijn in NL best nog wel wat D3’s te krijgen welke import zijn, deze hebben dan vrijwel altijd 136 ipv 163pk.
Knap lullig namelijk als je dat als aaanstaand koper niet weet en in de veronderstelling verkeert D3=163pk en er na de koop achter komt dat ie toch wat trager is dan je verwacht had....
Weet overigens niet per wanneer ze daar zijn gaan downgraden, maar in NL is dat nooit gedaan.
Er zijn in NL best nog wel wat D3’s te krijgen welke import zijn, deze hebben dan vrijwel altijd 136 ipv 163pk.
Knap lullig namelijk als je dat als aaanstaand koper niet weet en in de veronderstelling verkeert D3=163pk en er na de koop achter komt dat ie toch wat trager is dan je verwacht had....
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 29.03.2019 - 21:02
Teebee
Dat moet je als koper nazien, ik weet dat mijne van 2011 is en dat het nog 163 pk is, in 2012 is de D4 gekoemen en die was 163 pk en toen was de D3 nog maar 163 pk.
Nadien is de D4 naar 190 pk gegaan.
Dus degene die een D4 koopt bouwjaar 2012 is ook de dupe want die heeft maar een 163 pk i.p.v. 190 pk.
Als je iets koopt moet je altijd goede info verzamelen.
Dat moet je als koper nazien, ik weet dat mijne van 2011 is en dat het nog 163 pk is, in 2012 is de D4 gekoemen en die was 163 pk en toen was de D3 nog maar 163 pk.
Nadien is de D4 naar 190 pk gegaan.
Dus degene die een D4 koopt bouwjaar 2012 is ook de dupe want die heeft maar een 163 pk i.p.v. 190 pk.
Als je iets koopt moet je altijd goede info verzamelen.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Uiteraard is dat zo, maar liefde maakt blind.
Als men een mooie auto op het oog heeft dan vallen dat soort ‘details’ vaak buiten beeld.
MY12 was de D3 ook nog gewoon verkrijgbaar (NL 163pk).
Al gebeurt het maar al te vaak hier op NL sites dat import D3’s ten onrechte 163 pk’s worden toegewezen. Pas als je verder leest kom je de kws tegen en dan blijkt het dus om een 136pk te gaan.
Mijn opmerking is uitsluitend bedoeld om de TS extra te informeren mbt dit fenomeen, mocht hij op zoek gaan dan weet hij waar (extra) op te letten.
Als men een mooie auto op het oog heeft dan vallen dat soort ‘details’ vaak buiten beeld.
MY12 was de D3 ook nog gewoon verkrijgbaar (NL 163pk).
Al gebeurt het maar al te vaak hier op NL sites dat import D3’s ten onrechte 163 pk’s worden toegewezen. Pas als je verder leest kom je de kws tegen en dan blijkt het dus om een 136pk te gaan.
Mijn opmerking is uitsluitend bedoeld om de TS extra te informeren mbt dit fenomeen, mocht hij op zoek gaan dan weet hij waar (extra) op te letten.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De D3 met 136 pk is volgens mij ook in NL geleverd, toen de D4 van 163 pk (5 cilinder) naar 180 pk (4 cilinder) ging. Als ik me niet vergis MY2014. Daarna werd de D3 een 4 cilinder met 150pk. In Duitsland ging het wat langer door met de 136pk, ik meen tot 2015. De 136pk D3 is trouwens een Euro5. 150pk D3 een Euro6. Dus i.d.d. even goed op letten als je op zoek gaat.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
De V70 is alleen met een 181pk VEA blok geleverd.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Uit de prijslijst V70 van 1 januari 2014 haal ik dat je 4 verschillende diesels kon bestellen:De V70 is alleen met een 181pk VEA blok geleverd.
V70 D2 DIESEL 84 KW (115 PK) - 4 cilinder - 1560 cc
V70 D3 DIESEL 100 KW (136 PK) - 5 cilinder - 1984 cc
V70 D4 DIESEL 133 KW (181 PK) - 4 cilinder - 1969 cc
V70 D5 DIESEL 158 KW (215 PK) - 5 cilinder - 2400 cc
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
@v40man
Zag deze net in de ‘te koop’ rubriek hier.
Van een forumlid alhier, dus korting is wellicht nog een optie
Edit: helaas, is verkocht (goed voor verkoper natuurlijk
)
Zag deze net in de ‘te koop’ rubriek hier.
Van een forumlid alhier, dus korting is wellicht nog een optie

Edit: helaas, is verkocht (goed voor verkoper natuurlijk

Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.08.2014 - 13:17
Hallo, in de nasleep van dit staartje ben ik deze week een Volvo V70 D3 gaan testen 2011 (MY2012).. heerlijke bak zeg ! Rijdt soepel, super luxueus in vergelijking met mijn oude V40 en wat een machtig geluid is zo'n 5 cilinder als je even hoger in toeren gaat...
Het exemplaar dat ik testte bleek jammer genoeg een rokersexemplaar te zijn en had na een korte controle bleek er olie te lekken door een probleem met verstuivers of afdekklep. Mooi laten staan dus, maar wel overtuigd dat een 5 cilinder D3 voor mij toch de weg was on te gaan...
Diezelfde avond had ik een afspraak bij wijkopenauto's om eens te kijken wat zij nog zouden geven voor mijn mooie V40 met 245K kilometer op de teller, 4 nieuwe banden, 4 nieuwe remmen en pas distributieriem geplaatst.... tromgeroffel: 349 euro !!!! hahahaha
Diezelfde man zei mij de Volvo's steengoede wagens zijn maar dat hij NOOIT nog een diesel zou kopen. Hij zegt dat zij 5000 wagens per dag inkopen en dat ze een V70 diesel niet eens overnemen (tenzij voor een belachelijk lage prijs).. een 2011 D3 of latere D4 moest ik echt niet mee langskomen zei hij. Hij zei me dat je binnenkort nergens meer binnen mag en raadde mij dus ten strengste aan om een Benzine-variant te nemen MET automaat EN leder, dat zou de enige goede keuze zijn als ik hem later ooit nog eens wil verkopen.
Mijn prachtige ervaring met de D3 van die ochtend kreeg even een deuk. Dus vraag ik jullie:
1. Is de toekomst van de diesels werkelijk zo triest en op welke termijn? Ik Kan mij zo moeilijk inbeelden dat al die mooie D3's die ik zie rondrijden binnenkort worden beschouwd als oud ijzer...
2. Het alternatief zou dan een 145PK sterke V70 zijn van 2008-2010 of een een 180PK sterke V70 T4(die een stukje duurder is)... hoe soepel rijdt zo' n benzinewagen in vergelijking met een D3?
3. en wat is het omschakelpunt bij tweedehandswagens van rond de 10K euro ? Ik lees enerzijds berichten dat het werkelijke omschakelpunt rond de 13000 km ligt en anderzijds dat het omschakelpunt alsmaar hoger wordt, eerder 40.000 km (maar dat is misschien voor nieuwe wagens)
Feit is dat ik voor rond de 10K een D3 MY 2102 kan vinden met 2 ton op de teller, voor 9K een Benzine variant 145 PK met 2 ton op de teller en voor 14K een T4 met 2 ton op de teller. Ik rij 19.000 km per jaar.
Bij de berekening wil ik even het hele EGR-thema loslaten en erop vertrouwen dat een vijfcilinder D3 het prima zal doen met mijn rijgedrag.
Wie helpt mij de bomen door het bos zien?
Het exemplaar dat ik testte bleek jammer genoeg een rokersexemplaar te zijn en had na een korte controle bleek er olie te lekken door een probleem met verstuivers of afdekklep. Mooi laten staan dus, maar wel overtuigd dat een 5 cilinder D3 voor mij toch de weg was on te gaan...
Diezelfde avond had ik een afspraak bij wijkopenauto's om eens te kijken wat zij nog zouden geven voor mijn mooie V40 met 245K kilometer op de teller, 4 nieuwe banden, 4 nieuwe remmen en pas distributieriem geplaatst.... tromgeroffel: 349 euro !!!! hahahaha
Diezelfde man zei mij de Volvo's steengoede wagens zijn maar dat hij NOOIT nog een diesel zou kopen. Hij zegt dat zij 5000 wagens per dag inkopen en dat ze een V70 diesel niet eens overnemen (tenzij voor een belachelijk lage prijs).. een 2011 D3 of latere D4 moest ik echt niet mee langskomen zei hij. Hij zei me dat je binnenkort nergens meer binnen mag en raadde mij dus ten strengste aan om een Benzine-variant te nemen MET automaat EN leder, dat zou de enige goede keuze zijn als ik hem later ooit nog eens wil verkopen.
Mijn prachtige ervaring met de D3 van die ochtend kreeg even een deuk. Dus vraag ik jullie:
1. Is de toekomst van de diesels werkelijk zo triest en op welke termijn? Ik Kan mij zo moeilijk inbeelden dat al die mooie D3's die ik zie rondrijden binnenkort worden beschouwd als oud ijzer...
2. Het alternatief zou dan een 145PK sterke V70 zijn van 2008-2010 of een een 180PK sterke V70 T4(die een stukje duurder is)... hoe soepel rijdt zo' n benzinewagen in vergelijking met een D3?
3. en wat is het omschakelpunt bij tweedehandswagens van rond de 10K euro ? Ik lees enerzijds berichten dat het werkelijke omschakelpunt rond de 13000 km ligt en anderzijds dat het omschakelpunt alsmaar hoger wordt, eerder 40.000 km (maar dat is misschien voor nieuwe wagens)
Feit is dat ik voor rond de 10K een D3 MY 2102 kan vinden met 2 ton op de teller, voor 9K een Benzine variant 145 PK met 2 ton op de teller en voor 14K een T4 met 2 ton op de teller. Ik rij 19.000 km per jaar.
Bij de berekening wil ik even het hele EGR-thema loslaten en erop vertrouwen dat een vijfcilinder D3 het prima zal doen met mijn rijgedrag.
Wie helpt mij de bomen door het bos zien?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hoe lang heb jij in de V40 gereden en ben je van plan om in de V70 te gaan rijden?
Je zegt eigenlijk al zelf dat ze 349 boden voor je V40, wat natuurlijk nergens over gaat.
Dit is nu zo’n club waar ik heel ver vandaan zou blijven, laat staan dat ik er advies van zou overnemen, laaielichters!
Je zegt eigenlijk al zelf dat ze 349 boden voor je V40, wat natuurlijk nergens over gaat.
Dit is nu zo’n club waar ik heel ver vandaan zou blijven, laat staan dat ik er advies van zou overnemen, laaielichters!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
En op welke informatie heeft dit orakel zich gebaseerd? Rotterdam heft zijn milieuzone deels weer op (https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzone/).Hij zei me dat je binnenkort nergens meer binnen mag
Het is me opgevallen dat het in Duitsland verder erg rustig is m.b.t. de dieseldiscussie. Enkele grote Europese steden willen diesels op termijn geheel weren, bijv. Madrid en Parijs. De vraag die jezelf moet stellen: hoe vaak kom ik daar en hoe ga ik er naar toe. Als ik zelf naar Rotterdam of Amsterdam moet, doe ik dat met de trein, veel goedkoper en handiger. Je hebt een goede auto en je hoeft niet direct wat anders. Bepaal wat je vwb. kosten wil (aanschaf en operationele kosten), kies op basis hiervan je model/uitvoering en wacht rustig af tot jouw keuze wordt aangeboden.Op 26 juni 2018 heeft de nieuwe coalitie in Rotterdam haar akkoord ‘Nieuwe energie voor Rotterdam’ gepresenteerd. Daarin is opgenomen over luchtkwaliteit:
'We blijven investeren in schone lucht. We nemen een mix van maatregelen om dat te bereiken. De milieuzone wordt in twee stappen uitgefaseerd. Benzineauto’s van vóór 1 juli 1992 worden per direct weer toegelaten. Voor dieselauto’s van vóór 2001 wordt de milieuzone op 1 januari 2020 opgeheven. De milieuzone voor vrachtverkeer in de binnenstad en het vrachtautoverbod op de ’s-Gravendijkwal blijft van kracht.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Nog even aanvullend:
Mijn ouders rijden sinds 2010 in een prachtige Mercedes-Benz combi die de 2e (Duitse) eigenaar voor een prikkie weg heeft gedaan vanwege invoering van een Umweltzone. De auto is de afgelopen 9 jaar ca. 3x meer waard geworden en mag over enkele jaren als Oldtimer weer elke Umweltzone in. Wie had dat gedacht .....
Mijn ouders rijden sinds 2010 in een prachtige Mercedes-Benz combi die de 2e (Duitse) eigenaar voor een prikkie weg heeft gedaan vanwege invoering van een Umweltzone. De auto is de afgelopen 9 jaar ca. 3x meer waard geworden en mag over enkele jaren als Oldtimer weer elke Umweltzone in. Wie had dat gedacht .....
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zou mij wat minder laten leiden door de overheid, dat is al vaker een uiterst onbetrouwbare partner gebleken.
En wat meer naar wat jij zelf wil, ik vind het koppel van mijn huidige diesel er prettig.
Mensen die mee rijden, verbaasd het dat hij zo soepel is zonder drama en degene die technisch zijn vragen wat de specs van het blok zijn.
Maar als jij je toch beter voelt bij een benzine moet je dat doen.
Dat diesel verhaal speelt helemaal niet in mijn regio, ik blijf voorlopig gewoon dieselen en het zou mij niet verbazen dat ik na deze dikste diesel van Volvo zo een EV in hobbel.
Edit even tussen neus en lippen door...wat gaat de bevolking doen in Parijs op het moment dat ze daar de diesel verbieden, volksvertegenwoordigers gaan op de brandstapel met zo'n besluit als ik zie wat ze daar nu elk weekend aan totale anarchie uitspoken.
En wat meer naar wat jij zelf wil, ik vind het koppel van mijn huidige diesel er prettig.
Mensen die mee rijden, verbaasd het dat hij zo soepel is zonder drama en degene die technisch zijn vragen wat de specs van het blok zijn.
Maar als jij je toch beter voelt bij een benzine moet je dat doen.
Dat diesel verhaal speelt helemaal niet in mijn regio, ik blijf voorlopig gewoon dieselen en het zou mij niet verbazen dat ik na deze dikste diesel van Volvo zo een EV in hobbel.
Edit even tussen neus en lippen door...wat gaat de bevolking doen in Parijs op het moment dat ze daar de diesel verbieden, volksvertegenwoordigers gaan op de brandstapel met zo'n besluit als ik zie wat ze daar nu elk weekend aan totale anarchie uitspoken.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
+1!!diesel01 schreef: Ik zou mij wat minder laten leiden door de overheid, dat is al vaker een uiterst onbetrouwbare partner gebleken. En wat meer naar wat jij zelf wil......
NB! Ik heb laatst mijn V70 D5 AWD binnen 24 uur verkocht op MP en echt niet voor een dumpprijs.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Zo gaat dat bij die jongens, het is een internationaal opererende bende die tracht op een legale manier mensen voor een prikkie hun auto aan hen af te staan. Bij deze aan een criminele bende grenzende ‘club’ inderdaad ver van weg blijven.Diezelfde avond had ik een afspraak bij wijkopenauto's om eens te kijken wat zij nog zouden geven voor mijn mooie V40 met 245K kilometer op de teller, 4 nieuwe banden, 4 nieuwe remmen en pas distributieriem geplaatst.... tromgeroffel: 349 euro !!!! hahahaha
Wat het diesel verhaal gaat worden op termijn... wie zal het zeggen... politiek kan alle kanten opgaan tenslotte.
Het milieu is allang niet meer het doel.
Alles wat hier in het moderne westen als vervuilend wordt aangemerkt en op de zwarte lijst belandt, wordt doodleuk verscheept naar ‘Verweggistan-landen’ waar alle (storingsgevoelige) filters etc worden verwijderd zodat ze nóg vervuilender nog vele jaren zullen rondrijden. Maar die lucht komt natuurlijk niet in ons westerse milieu, toch?. Kortom al deze ‘maatregelen’ zorgen er imho alleen maar voor dat de vervuiling toeneemt ipv afneemt.
Kies waar je je prettig bij voelt en wat je beurs het prettigste vindt, maar laat je niet leiden door mogelijke vooruitzichten mbt politieke standpunten.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Even resumerend, vanmorgen achter een Passat van 3 type's terug uit een land met witte platen naast Dld.
Deze man gaf gas en wij mochten door een blauwe walm uitlaat gas.
Ik denk dat het met het gemiddelde wagenpark in NL wel meevalt..
Deze man gaf gas en wij mochten door een blauwe walm uitlaat gas.
Ik denk dat het met het gemiddelde wagenpark in NL wel meevalt..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik zou ook zonder meer nog voor een nieuwe diesel met AdBlue durven kiezen. Of doorrijden met de V70 en meteen richting Polestar 2 oversteken. Zonnepanelen staan sinds kort op het dak (maar omvormer laat op zich wachten) en laadpunt komt er ook, ik ben me dus toch aan 't voorbereiden richting PIH of EV. Doodjammer dat er geen D4 Twin Engine is, dat zou ik een ideale combo vinden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ikzelf denk dat het met EV niet zo'n storm gaat lopen tenzij er solid state batterijen op basis van grafeen o.i.d. gaan komen. Hybride EV/waterstof acht ik kansrijker als alternatief voor oliestoken. Als er überhaupt een gelijkwaardig alternatief voor aardolie bestaat.het zou mij niet verbazen dat ik na deze dikste diesel van Volvo zo een EV in hobbel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"