Vacuumslang afgedopt door garage

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
jawzay
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 15.08.2017 - 10:13

Een tijd terug de auto weggebracht naar de garage vanwege een vastzittende verstuiver. De verstuiver is na uren arbeid eruit en vervangen, samen met een kapotte motorsteun. Alleen zie ik dus nu dat er een slangetje afgedopt is door de monteur zonder vooraf overleg. Weet iemand waarom er afgedopt is? En hoe ik dit weer kan herstellen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jawzay op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1570
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Dat is de vacuumslang die naar de motorsteunen gaat. Als je motorsteun lek is verlies je vacuum waardoor de auto geen vermogen heeft of in noodloop schiet...
jawzay
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 15.08.2017 - 10:13

Vreemd want de motorsteun die kapot is is door de monteur vervangen. Hoe komt ik er nu achter welke motorsteun kapot is? Niet alle steunen zijn vacuumgestuurd.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1570
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

De grote 2 op het subframe zijn op vacuüm. Voor onder de startmotor en achter bij de versnellingsbak/stuurhuis. Kun je zien waar de nieuwe zit?
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

prutser als monteur? - naast dat het niet origineel is (hoort gewoon aangesloten te zijn) ziet het er ook 'naatje' uit, met zo'n lange bout er in.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Zal overigens niet de eerste keer zijn dat een garage iets vergeet, dit doen we immers allemaal. Tijdelijk willen afdoppen en vergeten deze weer aan te sluiten doordat met druk is met andere dingen. Ik zou het hun voorleggen en eerlijke kans geven het netjes op te lossen.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik denk dat er een aftermarket motorsteun op is gekomen. Deze hebben niet altijd een vacuum sturing. Sommigen hebben een pieletje om het slangetje op te bevestigen, die dan niets mee doet, deze heeft dat denk ik niet. Maar wel slordige oplossing zo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
jawzay
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 15.08.2017 - 10:13

Dat zou best kunnen, alleen had het natuurlijk in overleg moeten gebeuren. Ik zal er binnenkort langsgaan en verhaal halen. Ieder bedankt voor de reacties.
jawzay
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 15.08.2017 - 10:13

Lijkt er toch op dat de monteur het vergeten is. De slangetje heb ik weer bevestigd aan het vacuumventiel. Nadat ik de snelweg op reed en de cruiscontrol aanzette, liep het toerental even terug (wegvallen vermogen) maar herpakte zich meteen en alles was weer normaal. Duurde niet meer dan een seconde. Heb dit nooit eerder gehad maar daarna is het ook niet meer teruggekomen (+- 300km gereden). Als er een lek in het vacuum zit zou ik er toch een storingsmelding van krijgen? Ik kijk het nog even aan en zal m even uitlezen met Vida.
Laatst gewijzigd door jawzay op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”