Hallo,
Sinds 11 januari ben ik de gelukkige eigenaresse van een volvo 740 estate uit 1991 op lpg. (door aanschaf hond was de 940 estate te klein :? , dus deze verkocht)
Een enkel mankementje: de km stand loopt soms wel en soms niet, de dagteller doet het slecht (knopje ervan zit onder het kunstofplaatje en kan om de een of andere reden niet door de uitsparing komen omdat het knopje niet meer uitveert.) en de brandstofmeter geeft het ene moment vol, andere moment reserve en volgende moment half aan, dus ook niet betrouwbaar.
Dit is behoorlijk lastig.
Volgens gegevens sie ik heb kunnen vinden op het forum zou het gaan om een VDO teller.
Iemand nog een suggestie behalve een andere erin te zetten? (rondvraag tot nu toe heeft me aardig laten schrikken betreffende de prijs.....)
km teller volvo 740 estate uit 1991
- Fat Rat
- 5th Gear member
Mijn brandstof meter is ook niet echt betrouwbaar, de staat meestal tot dat zowat de helft leeg is door het dak, begint dan te swingen en wanneer er nog een kwart in de tank zit gaat ie dood in het hoekje liggen...
Ik gebruik meestal de dag teller omdat bij te houden, maarja die doet het bij jullie ook niet echt...
Al gekeken naar 2de hands, van een volvo demontage bedrijf ofzo...
Ik gebruik meestal de dag teller omdat bij te houden, maarja die doet het bij jullie ook niet echt...
Al gekeken naar 2de hands, van een volvo demontage bedrijf ofzo...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Michael Oud
- 5th Gear member
Hoe kan een 740 estate groter zijn dan een 940 estate?
Volvo 940 SE
- Fat Rat
- 5th Gear member
volgens autoweek scheelt het zo'n 400 liter als je de achterbank plat gooit, wat je dan in kan laden.
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
-
- 2nd Gear member
het probleem is dat we ook 2 kinderen hebben, en die wil ik wel veilig in een auto laten zitten, daarvandaan een estate. Helaas geen 940, maar ben heel blij met de 740.
De 940 die we hadden was een sedan, en de 940 estate die we hadden zien staan, waren ronduit slecht.
Ja we zijn al aan het rondkijken maar de prijs is behoorlijk, dus zoek ik nog ff door
De 940 die we hadden was een sedan, en de 940 estate die we hadden zien staan, waren ronduit slecht.
Ja we zijn al aan het rondkijken maar de prijs is behoorlijk, dus zoek ik nog ff door
onderschriftloos.........
- Michael Oud
- 5th Gear member
"740 estate uit 1991 op lpg. (door aanschaf hond was de 940 estate te klein)"

Maar dan is het nu duidelijk.

Maar dan is het nu duidelijk.
Volvo 940 SE
- Fat Rat
- 5th Gear member
ja verklaart een hoop.
Ik zat al te denken dat het een hele flinke hond moest zijn dat zo'n beetje ruimte uit maakt...
Ik denk dat je beste kansen op een oplossing nogsteeds in het 2e hands circuit zitten.
Ik zat al te denken dat het een hele flinke hond moest zijn dat zo'n beetje ruimte uit maakt...
Ik denk dat je beste kansen op een oplossing nogsteeds in het 2e hands circuit zitten.
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
- Fat Rat
- 5th Gear member
Naar wat ik weet zijn brandstof meters voor gas in de 740 altijd onbetrouwbaar dan wel nagenoeg niet werkend...
Zelf vertrouw ik altijd op de dag teller...
Maar die loopt ook niet begrijp ik?
of is alleen het knopje lam?
Zelf vertrouw ik altijd op de dag teller...
Maar die loopt ook niet begrijp ik?
of is alleen het knopje lam?
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
- Michael Oud
- 5th Gear member
Teller/snelheidsmeter problemen komen heel veel voor. Er is hier en op www.volvo700vereniging.nl erg veel over geschreven. Het kan een los contact achter op de meters zijn (valt vaak samen met lampjes die het zo nu en dan niet doen en een "lamp kapot" controle lampje dat gata branden terwijl al je lampen gewoon branden), maar ook een kapotte/vervuilde snelheidsopnemer op het differentieel. Of natuurlijk een kabelbreuk
Volvo 940 SE
-
- Starter
Ik heb er eentje voor je
Ik stuur hem naar je op voor 40 euro.
bij interesse zal ik wat foto's mailen
groeten
Bas Koekkoek
groeten
Bas Koekkoek
- v700r
- 5th Gear member
Swieb schreef:Hallo,
Sinds 11 januari ben ik de gelukkige eigenaresse van een volvo 740 estate uit 1991 op lpg. (door aanschaf hond was de 940 estate te klein :? , dus deze verkocht)
Ik snap het nog steeds niet. 7 en 900 estate zijn n.l. even groot. Of is de hond verkocht? Als de hond verkocht is had je de 940 kunnen houden.
Groeten van Frans.
- Michael Oud
- 5th Gear member
Wat heb je? Teller? Complete auto? Snelheidsopnemer? Hond?s.koekkoek schreef:Ik heb er eentje voor je
groeten
Bas Koekkoek
Volvo 940 SE
-
- Starter
Dit topic ging toch over een kapotte teller (VDO) ik heb nog een complete tellerunit voor 740/940 in mooie staat. (leek me logisch), snelheidsopnemer heb ik ook, hond heb ik maar complete auto niet meer.Cojones schreef:Wat heb je? Teller? Complete auto? Snelheidsopnemer? Hond?s.koekkoek schreef:Ik heb er eentje voor je
groeten
Bas Koekkoek
-
- 1st Gear member
Beste Bas,
Net lid geworden en ben wel geinteresseerd in die VDO teller. Al verkocht aan Swieb? Ik heb nl. dezelfde problemen als Swieb (teller soms dood in de hoek, dan weer vast op een bepaalde snelheid of hij zwaait me vrolijk toe). En het knopje van de dagteller zit vast.
Groeten,
Rogier
Net lid geworden en ben wel geinteresseerd in die VDO teller. Al verkocht aan Swieb? Ik heb nl. dezelfde problemen als Swieb (teller soms dood in de hoek, dan weer vast op een bepaalde snelheid of hij zwaait me vrolijk toe). En het knopje van de dagteller zit vast.
Groeten,
Rogier
-
- Starter
hoi,Bosshardt schreef:Beste Bas,
Groeten,
Rogier
ik heb net gereageerd op iemand anders die hem eventueel wel wilde. Als dat niets word ben jij de volgende. Ik laat je iig weten hoe het afloopt
groeten
Bas
-
- 2nd Gear member
ik heb nu de 2de teller ontvangen, en er past er geeneen (snik)
dus heb ik een foto van de achterkant gemaakt

met name het element (wit) in het midden tussen de lampjes is bij ons een 4 draads en bij alle anderen een 3 draads en dat past echt niet.
Als die teller een 4 draads is wil ik hem graag als ie past.......
dus heb ik een foto van de achterkant gemaakt

met name het element (wit) in het midden tussen de lampjes is bij ons een 4 draads en bij alle anderen een 3 draads en dat past echt niet.
Als die teller een 4 draads is wil ik hem graag als ie past.......
onderschriftloos.........