Remklauwen op kleur brengen

TJ-Gingerman
1st Gear member

Heeft er iemand hier ervaring met het 'kleuren' van remklauwen?
Wordt t uberhaupt wat?
Raad je lakken, spuiten, wrappen, of iets anders aan?

Vind mn huidige remklauwen niet echt een toonbeeld van schoonheid, zeg maar ^_^
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
...en dan nog, het is zoals het is; het je aantrekken is een keuze --> laat het lekker los!
teebee
7th Gear member

Remklauwen verven in bv rood of geel vind ik persoonlijk een nogal ‘petje-effect’ hebben....
Maar zwart of antraciet kan natuurlijk ook, en das redelijk neutraal.
Wrappen lijkt me een onmogelijkheid gezien de temperatuur.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

Bij mijn vorige auto heb ik zelf de remklauwen geverfd met een setje van Raid HP. De auto per zijde opgekrikt zodat ik een voorwiel en een achterwiel aansluitend kon doen. Eerst met een staalborstel en met bijgeleverde reiniger reinigen. Eenmaal schilderen, na 24 uur een tweede keer schilderen. Het is prima zelf te doen en het resultaat is geweldig, bij de dealer vroegen ze zich af of dit af fabriek was gedaan. Over de kleurkeuze is vanalles te zeggen, maar neem wat je zelf mooi vindt. https://verf24.nl/lakken-c-1_10/raid-hp ... n-1-p-1950
Laatst gewijzigd door Arnold op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
paulh
4th Gear member

Dit is een topic waar ik ook wel in geïnteresseerd ben. In eerste instantie voor mijn Peugeot 206CC'tje - toch een hobby auto. Ik heb een setje wielen geprobeerd zelf op te knappen, te schuren en te spuiten, maar dat viel me eigenlijk nogal tegen, zowel de hoeveelheid werk als het resultaat (ik had het schuren waarschijnlijk net niet goed genoeg gedaan, je blijft toch elke oneffenheid zien, en er is iets misgegaan met de blanke lak, zodat er nu een soort mist overheen hangt op sommige plekken). Gelukkig zijn 206-wielen niet zo erg duur, en het was juist een test, dus ook niet erg.
Maar de remklauwen: Dat leek me ook wel een leuk klusje, en ik heb een paar filmpjes gezien waarop het ook niet al te ingewikkeld leek. Je moet wel goed de boel afplakken, met een opengeknipte vuilniszak bijvoorbeeld. Omdat het resultaat achter je wiel terecht komt, ziet het er al gauw goed uit. Maar toen ik er een wiel afgehaald had, raakte ik toch wat benauwd van alle klemmetjes, de brake-pads die er in zitten, de slangetjes die eraan zitten. Dus een vraag aan DriverV90, heb je dat allemaal laten zitten, en hoe werk je daar dan goed omheen, alles afplakken, wat was jouw plan van aanpak? Advies van anderen natuurlijk ook welkom!
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
The Mechanic
5th Gear member

Ff met de staalborstel eroverheen en hammerite erop. Gaat prima en blijft jaren zitten
diesel01
Geartronic member

Ik sluit mij aan bij Paul, mijn remklauwen kunnen ook een kleur gebruiken maar dat zou gewoon grijs worden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

paulh schreef: Dit is een topic waar ik ook wel in geïnteresseerd ben. In eerste instantie voor mijn Peugeot 206CC'tje - toch een hobby auto. Ik heb een setje wielen geprobeerd zelf op te knappen, te schuren en te spuiten, maar dat viel me eigenlijk nogal tegen, zowel de hoeveelheid werk als het resultaat (ik had het schuren waarschijnlijk net niet goed genoeg gedaan, je blijft toch elke oneffenheid zien, en er is iets misgegaan met de blanke lak, zodat er nu een soort mist overheen hangt op sommige plekken). Gelukkig zijn 206-wielen niet zo erg duur, en het was juist een test, dus ook niet erg.
Maar de remklauwen: Dat leek me ook wel een leuk klusje, en ik heb een paar filmpjes gezien waarop het ook niet al te ingewikkeld leek. Je moet wel goed de boel afplakken, met een opengeknipte vuilniszak bijvoorbeeld. Omdat het resultaat achter je wiel terecht komt, ziet het er al gauw goed uit. Maar toen ik er een wiel afgehaald had, raakte ik toch wat benauwd van alle klemmetjes, de brake-pads die er in zitten, de slangetjes die eraan zitten. Dus een vraag aan DriverV90, heb je dat allemaal laten zitten, en hoe werk je daar dan goed omheen, alles afplakken, wat was jouw plan van aanpak? Advies van anderen natuurlijk ook welkom!
Het is ook niet zo ingewikkeld. Afplakken wat je niet wilt schilderen. Achterzijde heb ik zoiezo niet gedaan. Bij een Tesla zijn er geen klemmen die in de weg zitten. Leidingen kun je mee schilderen, hoeft niet.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
paulh
4th Gear member

Dank je, driver! Dus die nippeltjes boven en onder, en het middenstuk waar de brakepads zitten, plak je af? Schoot me nog iets te binnen: zo’n blauwe Volvo zou wel weer heel mooi kunnen zijn met Polestar-gouden remklauwen, of niet? Twee vragen: wie heeft daar een plaatje van? En weet iemand de kleurcode van Polestar-goud?
'12 Volvo V60 D5 Summum
teebee
7th Gear member

Die Tesla klauwen zijn origineel neem ik aan?
Gezien het logo en het feit dat de binnenzijde van de klauw ook rood is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
jaykay
1st Gear member

Denk alleen dat die Tesla klauwen er van zichzelf al strakker en afgewerkter uit zien als V60 remklauwen.
Heb de mijne pas ook gedaan, samen met de wielnaven zodat het geheel weer een net uiterlijk kreeg.
Wielnaven antraciet grijs en de klauwen zwart gespoten met hittebestendige zwarte verf.
Mat uiterlijk, maar van mij hoeven ze er niet uit te springen. Voorlopig zijn ze weer helemaal netjes
Cem
2nd Gear member

jaykay schreef: Denk alleen dat die Tesla klauwen er van zichzelf al strakker en afgewerkter uit zien als V60 remklauwen.
Heb de mijne pas ook gedaan, samen met de wielnaven zodat het geheel weer een net uiterlijk kreeg.
Wielnaven antraciet grijs en de klauwen zwart gespoten met hittebestendige zwarte verf.
Mat uiterlijk, maar van mij hoeven ze er niet uit te springen. Voorlopig zijn ze weer helemaal netjes
Onopvallend waarschijnlijk maar ik denk een hele goeie combi. Kan je een foto's plaatsen??
Volvo v60 PIH Summum my2015
jaykay
1st Gear member

Cem schreef:
jaykay schreef: Denk alleen dat die Tesla klauwen er van zichzelf al strakker en afgewerkter uit zien als V60 remklauwen.
Onopvallend waarschijnlijk maar ik denk een hele goeie combi. Kan je een foto's plaatsen??
Bij deze, Cem,..
jaykay
1st Gear member

jaykay schreef:
Cem schreef:
Bij deze, Cem,..
Het mooiste was natuurlijk geweest als ik de klauwen had gedemonteerd, ze had laten stralen en coaten maar hiermee was ik ook tevreden,... sneller gebeurd, zonder hoge kosten en de auto geen dagen kwijt.

Heb een paar staalborstels gekocht, remmenreiniger en Motip hittebestendige lak https://www.nonpaints.com/nl/motip-hitt ... se-kleuren
TJ-Gingerman
1st Gear member

Nice! Super bedankt voor alle input, stelt me gerust in termen van complexiteit en geeft me de moed hiermee aan de slag te gaan!
Moet even kijken welke kleur idd, heb antraciet-kleurige velgen, zit te denken aan blauwe klauwen, niet te licht maar zeker niet te donker.
Zoals jullie ervaringen klinken ga ik gewoon lakken en niet spuiten, en vooral uitgebreid ontvetten en afborstelen, en dan e.e.a. afplakken.

Dank!
...en dan nog, het is zoals het is; het je aantrekken is een keuze --> laat het lekker los!
paulh
4th Gear member

Ja, hier nog een tevreden forummer. Dank voor de tips en uitleg, ik ga het ook proberen (met zwart op de peugeot, voor goud op de XC90 heb ik nog wat meer moed nodig ...). Wel een slimme tip nog om te lakken en niet te spuiten. Ik had al een spuitbusje liggen, maar misschien koop ik toch even een potje daarvoor in plaats.
'12 Volvo V60 D5 Summum
iDanman
2nd Gear member

Paulh, spuiten in een potje en dan lakken, hoef je geen potje te kopen, verf heb je al...
𝐕𝟗𝟎 𝐓𝟖 𝐌𝐘𝟐𝟎𝟏𝟖 𝐈𝐍𝐒𝐂𝐑𝐈𝐏𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐎𝐍𝐘𝐗 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊 𝐌𝐄𝐓𝐀𝐋𝐋𝐈𝐂
𝐕𝐖 𝐏𝐀𝐒𝐒𝐀𝐓 𝐆𝐓𝐄 𝐌𝐘 𝟐𝟎𝟏𝟕 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊
𝐕𝟔𝟎 𝐁𝟑 𝐌𝐘𝟐𝟎𝟐𝟐 𝐌𝐎𝐌𝐄𝐍𝐓𝐔𝐌 𝐀𝐃𝐕𝐀𝐍𝐓𝐀𝐆𝐄 𝐁𝐑𝐈𝐆𝐇𝐓 𝐒𝐈𝐋𝐕𝐄𝐑 𝐌𝐄𝐓𝐀𝐋𝐋𝐈𝐂
𝐕𝟔𝟎 𝐃𝟔 𝐏𝐈𝐇 𝐌𝐘𝟐𝟎𝟏𝟒 𝐒𝐔𝐌𝐌𝐔𝐌 𝐄𝐋𝐄𝐂𝐓𝐑𝐈𝐂 𝐒𝐈𝐋𝐕𝐄𝐑 𝐌𝐄𝐓𝐀𝐋𝐋𝐈𝐂
𝐕𝟕𝟎 𝟐.𝟓𝐓 𝐌𝐘𝟐𝟎𝟎𝟗 𝐌𝐎𝐌𝐄𝐍𝐓𝐔𝐌 𝐄𝐋𝐄𝐂𝐓𝐑𝐈𝐂 𝐒𝐈𝐋𝐕𝐄𝐑 𝐌𝐄𝐓𝐀𝐋𝐋𝐈𝐂
paulh
4th Gear member

Quote: Paulh, spuiten in een potje en dan lakken, hoef je geen potje te kopen, verf heb je al...

hahaha ... had ik nog niet bedacht! Dank je!
'12 Volvo V60 D5 Summum
Cem
2nd Gear member

jaykay schreef:
Cem schreef:
Bij deze, Cem,..
Nice, ziet er strak uit, niet te opvallend, lekker subtiel. Stralen en coaten zou hem idd afmaken maar dan wel weer een boel werk erbij.
Hoe zit het eigenlijk met vuil, worden de klauwen snel vies?
Volvo v60 PIH Summum my2015
jaykay
1st Gear member

Cem schreef:
jaykay schreef:
Cem schreef: Onopvallend waarschijnlijk maar ik denk een hele goeie combi. Kan je een foto's plaatsen??
Bij deze, Cem,..
Nice, ziet er strak uit, niet te opvallend, lekker subtiel. Stralen en coaten zou hem idd afmaken maar dan wel weer een boel werk erbij.
Hoe zit het eigenlijk met vuil, worden de klauwen snel vies?
Weet ik nog niet precies,... vorige week pas de laatste gespoten.
Denk dat het wel mee gaat vallen. Remstof is ook zwart dus valt het niet zo op.
Voor mij was het belangrijkste dat de roest gedeeltes op zowel de wielnaaf als remklauw weg waren.
Nu ziet het er weer netjes uit. als de roest naar verloop van tijd weer terugkeert pak ik het weer opnieuw aan.
Laatst gewijzigd door jaykay op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnAbel
4th Gear member

Ik heb al een aantal remklauwen geverfd en doe dit altijd met hammerite uit een potje. Ja, een hels karwei, maar het resultaat is altijd heel netjes!
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”