Misschien nog eens tijd voor een update. De eerste paar duizend kilometers zitten er op en die waren niet echt onbewogen.
Toen ik de wagen pas had, viel het op dat er in de voorruit op ooghoogte een storende 'ribbel' zit en dat is erg vervelend tijdens het rijden. Daarnaast merk ik ook een trilling in het stuur tussen ongeveer 110 en 130km/u.
Dan maar naar de garage om dat laten na te kijken. Maar.. helaas loopt het daar fout. Eenmaal aangekomen op de parking, zoekende naar een parkeerplaats, besluit er plots iemand achteruit te rijden.. Ik claxoneer nog, maar de persoon stopt niet onmiddellijk en ik (of de wagen zelf?) moet uitwijken en raak daarbij een laag muurtje. Gevolg: band stuk, velg stuk en de bumper beschadigd. En dat bij een auto met maar 900km..
Achteraf gezien had ik beter gewoon gestopt i.p.v. uitgeweken, dan had de andere wagen een aanrijding veroorzaakt en had er nadien geen discussie mogelijk geweest. De wagen is inmiddels wel hersteld, maar voor de verzekering is het nog niet afgehandeld.
Dat trillen heb ik dus nog altijd. De garage heeft de (nieuwe) velg + band uitgebalanceerd samen met de andere kant, maar het trillen is nog altijd aanwezig. Het probleem met de voorruit zagen ze niet, maar daarvoor hebben ze een expert ingeschakeld.
Die expert kwam vandaag langs en heeft onmiddellijk beslist dat de voorruit vervangen moest worden. Hopelijk komt het dus goed!
Wat dat trillen betreft, heeft de expert de garage ook opgedragen om een test te doen. Blijkbaar is er een speciaal toestel om de mate van trillen te meten en moet dat binnen bepaalde toleranties blijven, afhankelijk van de snelheid. Afwachten wat daar uit de bus komt.
Daarnaast nog een vraagje aan andere PIH eigenaars: hebben jullie ook een knopje om de mistlichten vooraan aan te zetten? Bij mij zit er namelijk een knopje, maar blijkbaar zijn mistlichten vooraan op een V60 T8 niet mogelijk en zitten die er dus ook niet?