Of heeft pa al interesse?

Dat dacht ik dus ook..OGA244 schreef:ook in exploitatieNielsPHEV schreef:In termen van value for money bedoel je ?OGA244 schreef: goede spec, goede stand, een betere koop dan een benzine
Tja, geniet nog volop van de S80, echter na 5 jaar begint het weleens te kriebelen..Carfreak schreef: Gaat de S80 eruit? Met of zonder de geupdate achterlichten?
Of heeft pa al interesse?![]()
En geldt dat ook voor deze: https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... cc-nv169n/ ? 1 jaar garantie, 25k is er al op afgeschreven, wordt afgeleverd met een volledige beurt. Goedkoper dan een V70 T5 die je noemt (en daar ga je echt geen 1:12 mee halen, 1:10 is meer realistisch). Met de handgeschakelde V70 D4 haal je met gemak 1:15, dat lukt mij al met een XC70 D5 AWD GT-6.En eigenlijk vindt ik de S90 een waardig opvolger, echter zijn die nog wat te duur voor mij momenteel.
Voor de T5 zou ik uitgaan van 1:10 gemiddeld. Met de T4 red ik amper 1:11 (stad,snelweg) Alleen snelweg langebaan 1:12 / 13Volvo-Cees schreef:Dat dacht ik dus ook..OGA244 schreef:ook in exploitatieNielsPHEV schreef: In termen van value for money bedoel je ?
Kort sommetje, bij 16000 km p/j met benzine á €1,65 of diesel á €1,35.
Huidige S80 doet gemiddeld 1 op 9, dat is €2933,- aan brandstof + €900,- aan belasting.
Dat maakt totaal = €3833,- p/j.
De beoogde V70 D4 doet gemiddeld 1 op 15 (is dat realistisch??), dat is €1440,- aan brandstof + €1800,- aan belasting.
Dat maakt totaal = € 3240,- p/j.
Een verschil van €600,- in het voordeel van de D4.
Een andere optie zou een V70 T5 (245 pk) zijn. Dan is het altijd een automaat, en wat zal die gebruiken... 1 op 12??
Dat maakt totaal €3100,- p/j. Echter kost een leuke T5 uit 2014/2015 minimaal €29000,-
Denk ook zeker dat hij nog te koop staat doordat het een handbak is jadiesel01 schreef: Overigens ook een heel andere rijbeleving hoor.
Ik denk dat de V70 meer past bij de huidige S80, de S90 is stuk communicatiever en stugger dan de V70 die jij op het oog hebt.
Mooie auto trouwens, ik ben zelf van de 8gt en ik denk dat dit ook de reden is dat de auto al een tijdje te koop staat.
Ik heb een V70 gehad en ondanks dat het niet mijn auto was om mee te sturen reed het ding wel goed, helemaal omdat ik lees dat je ook rekening hebt te houden met de kinderen.
Wij zijn recent overgestapt van XC70 D5 (MY07) naar een V70 T5 GT8 (MY15).Volvo-Cees schreef:....
Een andere optie zou een V70 T5 (245 pk) zijn. Dan is het altijd een automaat, en wat zal die gebruiken... 1 op 12??
Dat maakt totaal €3100,- p/j. Echter kost een leuke T5 uit 2014/2015 minimaal €29000,-
BlackcurrantV70 schreef: Ik wil niet meer terug naar een XC70.
Een D3 AWD met exact dezelfde motorinhoud als een D5 en nagenoeg hetzelfde koppel, en qua comfort verschilt een D3 helemaal al niet met een D4 of D5.Quota schreef:BlackcurrantV70 schreef: Ik wil niet meer terug naar een XC70.
maar jij had ook "maar" een D3....
![]()
Ach, een grapje wat niet overkomt is vaak niet begrepen. Vier jaar geleden was de XC het einde en nu ben je super enthousiast over de S90. Prima en fijn dat je blij bent met je auto, maar destijds was de XC70 veel beter dan de V70 doordat de XC niet zo stuiterde...BlackcurrantV70 schreef:Een D3 AWD met exact dezelfde motorinhoud als een D5 en nagenoeg hetzelfde koppel, en qua comfort verschilt een D3 helemaal al niet met een D4 of D5.Quota schreef:BlackcurrantV70 schreef: Ik wil niet meer terug naar een XC70.
maar jij had ook "maar" een D3....
![]()
Het topic ging over comfortbeleving van een XC70 versus S90, dus ik snap je commentaar niet goed om er het motortype bij te sleuren...