Afgelopen week reed ik met mijn V70 D5 op de snelweg, en kreeg uit het niets ineens vermogenverlies, motor slaat af, auto aan de kant moeten zetten. Starten ging niet. Na twintig minuten startte hij wel ineens, maar heel rommelig lopen, af ten toe inslikken, leek op 4 poten te lopen.

Intussen was de wegenwacht ook gearriveerd. Die heeft de motor uitgelezen: " injector 4 defect signaal" en "injectorcilinder 4 signaal ontbreekt".
Wegenwacht: "ik kom nooit deze wagens tegen langs de weg. De beste motoren die er zijn."

Uiteindelijk op suggestie van wegenwacht vanuit omgeving Drachten naar huis gereden: 3 uur over gedaan met 80 km/u.

Thuis gebeld met garage: die vermoedt elektronica/elektra probleem en niet als eerste een kapotte verstuivers. Met mijn model zou dat laatste nauwelijks gebeuren (180 pk D5 2007 - laatste van het oude type V70). Dinsdag ga ik er langs.
Zijn er mensen die ook zoiets ooit hebben meegemaakt? Altijd fijn om wat ervaringen te horen. Des te sneller vinden ook wij een oplossing.
Dank voor het meedenken.
PS: ik had 20 km ervoor nog 50 liter diesel getankt. En het vullen ging deze keer wel 2x zo langzaam. Suggestie wegenwacht was nog dat de diesel misschien te stroperig was. Maar dan wel gek dat alleen cilinder 4 problemen zou krijgen. Dus misschien houdt het tanken geen verband?