V50 automaat 2006 geartronic
-
- 1st Gear member
Mijn V50 2006, geartronic heeft een probleem, de g.t. werkte goed, in April bij de jaarbeurt een backup (bij de dealer) van de software gehad. Na de beurt eigenlijk de g.t. niet meer gebruikt, merkte wel dat alles veel soepeler liep, schakelen, wegrijden enz. dus had wel positief effect, tot in de vakantie twee weken geleden, heel steile helling op de camping, met caravan, wilde voor het gemak op de G.T, maar de bak bleef gewoon als automaat werken! Gelukkig verder geen probleem, maar zou het kunnen zijn dat dit het gevolg is van een foutje bij de Backup? Ik had ook het idee dat er misschien een stukje van de afdekplaat onder de keuze handel dat los zat zou zijn afgebroken en de schakeling blokkeert? Geen idee hoe ik die open maak om te kijken.
Laatst gewijzigd door Hans R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Summum
- 6th Gear member
Ik doe een poging je verhaal te begrijpen:
Je zegt dat je een backup van (versnellingsbak?)software hebt gehad. Bedoel je wellicht een update? Backup is immers een reservekopie en het lijkt mij niet dat een dealer die ergens opslaat.
Vervolgens zeg je dat je na de update de g.t. niet meer hebt gebruikt. Maar g.t. = geartronic = automatische versnellingsbak toch? Die gebruik je dus bij iedere rit. Bedoel je misschien de manuele bedieningsfunctie van de automaat? Dus pookje opzij en daarna op- en terugschakelen middels een tikje tegen de pook?
Als mijn aanname juist is, wat werkt er dan niet meer? Krijg je de pook fysiek niet opzij in de manual stand, of kun je daarna niet op- en terugschakelen? Ook in manuele stand zal de bak altijd terugschakelen naar de eerste versnelling als je bijvoorbeeld tot stilstand komt.
Je zegt dat je een backup van (versnellingsbak?)software hebt gehad. Bedoel je wellicht een update? Backup is immers een reservekopie en het lijkt mij niet dat een dealer die ergens opslaat.
Vervolgens zeg je dat je na de update de g.t. niet meer hebt gebruikt. Maar g.t. = geartronic = automatische versnellingsbak toch? Die gebruik je dus bij iedere rit. Bedoel je misschien de manuele bedieningsfunctie van de automaat? Dus pookje opzij en daarna op- en terugschakelen middels een tikje tegen de pook?
Als mijn aanname juist is, wat werkt er dan niet meer? Krijg je de pook fysiek niet opzij in de manual stand, of kun je daarna niet op- en terugschakelen? Ook in manuele stand zal de bak altijd terugschakelen naar de eerste versnelling als je bijvoorbeeld tot stilstand komt.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys