V70n leder interieur en mogelijkheden of opties?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Automaat2018
1st Gear member

Dag volvo liefhebbers,

Ik zit even met het volgende, ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar kreeg zoveel resultaat maar helaas niet het juiste antwoord. Excuses alvast als deze vraag al eens eerder is gesteld.

Ik heb een v70n MY2003. Ik heb een halfleder interieur en ben al tijdje op zoek naar een nette leder set. Helaas zijn die niet altijd in de buurt als ik iets vind of ben ik net te laat en zijn ze weer verkocht. Ik kan me herinneren dat ik keer heb gelezen dat het interieur van een S80 ook past op in de V70? Klopt dit en voor welk bouwjaren is dit van toepassing?

Past de achterbank en rugleuning van een S80 bijvoorbeeld in de v70?
Geldt dat ook voor de bestuurders en passagiersstoel? Hoe zit het met de deurpanelen (voor en achter)?
Als dat namelijk zo over te nemen is, dan zou ik eventueel kunnen zoeken naar S80 interieur onderdelen, mogelijk dat ik dan iets meer geluk kan hebben :).

Tot slot, de voorstoelen zijn handmatig bediend met stoelverwarming. Ik heb een aantal keren elektrische varianten voorbij zien komen, maar daarvan heb ik begrepen dat het niet gaat werken bij mijn v70, omdat de kabels daarvoor ontbreken of niet geprepareerd is. Klopt dit of zijn er manieren om een elektrisch verstelbare stoel werkende te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties. :)
sbv
6th Gear member

sedan interieur past niet in een station
er is verschil tussen inteieur voor modeljaar 2005 en daarna.
Deurpanelen van S80 zijn anders. Voorzijde van een S60 past wel, echter al niet

Als alternatief kan je ook de bekleding/hoezen overzetten ipv je huidge hoezen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Automaat2018
1st Gear member

sbv schreef: sedan interieur past niet in een station
er is verschil tussen inteieur voor modeljaar 2005 en daarna.
Deurpanelen van S80 zijn anders. Voorzijde van een S60 past wel, echter al niet

Als alternatief kan je ook de bekleding/hoezen overzetten ipv je huidge hoezen
Dan was ik in de war met de S60 inderdaad. De voorstoelen en deur van de S60 past dus op een V70. Alles wat achter bedoeld is zal dus van een v70 moeten komen.
Hoe zit het dan trouwens met een automatisch verstelbare stoel van een S60? Past deze dan wel op een v70 met handmatig bediende voorstoelen of gaat dat gewoon niet?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”