Iets minder nog, ik heb bij het laden namelijk nog nooit 11KW in de accu kunnen pompen. Hoogstens 9KW. De rest is bufferAthome schreef: De prijs van de openbare laadpalen kan inderdaad maar verschillend zijn. Hier in het oosten is het dus globaal 35 ct. Als de kWhprijs onder de 35 is, zit er meestal een extra voorwaarde bij aan. Denk aan een starttarief van 60 ct of 2 ct per minuut boven op de kWh prijs. Dit maakt het in geval van de V60 (max 1 fase laden) een relatief dure bezigheid. Het is al gauw 4 uur laden. Dus naast de kWh kosten ook nog eens 2,40 Euro voor de laadsessie zelf. Terwijl je thuis voor de 2,40 Euro de accu weer vol hebt zitten.
Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
-
JoopXC
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59
Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?
Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?
Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Zie hieronder. Dit was een week waarin ik elke keer op dezelfde plek heb opgeladen.JoopXC schreef: Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?
Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?

Dit was elke keer na volledig leegrijden van de accu in Pure modus.
-
evkessel
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
Heb je daarnaast ook de gegevens van het stroomverbruik en regeneratie via de App van die ritjes?360Degreez schreef:Zie hieronder. Dit was een week waarin ik elke keer op dezelfde plek heb opgeladen.JoopXC schreef: Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?
Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?
Dit was elke keer na volledig leegrijden van de accu in Pure modus.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
-
JoopXC
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59
Mooi zo'n overzicht! Via je stroompaalleverancier zeker?360Degreez schreef:Zie hieronder. Dit was een week waarin ik elke keer op dezelfde plek heb opgeladen.JoopXC schreef: Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?
Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?
Dit was elke keer na volledig leegrijden van de accu in Pure modus.
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
- Giant2000
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 26.07.2019 - 13:32
De V60PIH kan maximaal 3,7 KW laden, dus hang je hem aan een de meest gebruikte 11 KW paal dan zal deze toch maar 3,7 laden, volgens opgave 3 uur van leeg tot vol.
Vol tanken aan zo'n 11 KW paal zal inderdaad een stuk lager zijn dan thuis, immers: hoe langzamer je laadt hoe voller de accu (net als je telefoon, kan je ook beter laden via USB poort van de computer). Thuis op 6A laden is dus aan te raden.
Wat betreft openbaar laden: heeft alleen zin als de prijs echt onder de 30 cent zit, met starttarief dan loont het pas als dit onder of rond de 25 cent zijn wil het echt goedkoper zijn dan diesel. Natuurlijk is het wel zo dat elektrisch rijden in de bebouwde kom en 80 km wegen een stuk voordeliger is dan met een (koude) dieselmotor tuffen. Beetje spelen met de knoppen PURE-HYBRID.
Ervaring zal het leren, volgende week kan ik mijn auto halen en ben erg benieuwd naar mijn ervaringen.
Vol tanken aan zo'n 11 KW paal zal inderdaad een stuk lager zijn dan thuis, immers: hoe langzamer je laadt hoe voller de accu (net als je telefoon, kan je ook beter laden via USB poort van de computer). Thuis op 6A laden is dus aan te raden.
Wat betreft openbaar laden: heeft alleen zin als de prijs echt onder de 30 cent zit, met starttarief dan loont het pas als dit onder of rond de 25 cent zijn wil het echt goedkoper zijn dan diesel. Natuurlijk is het wel zo dat elektrisch rijden in de bebouwde kom en 80 km wegen een stuk voordeliger is dan met een (koude) dieselmotor tuffen. Beetje spelen met de knoppen PURE-HYBRID.
Ervaring zal het leren, volgende week kan ik mijn auto halen en ben erg benieuwd naar mijn ervaringen.
2014 Volvo V40 D4 - 2013 Volvo V60PIH - 2002 Volvo V70XC - 1992 Volvo 240 Polar - 1991 Pontiac Bonneville 3.8 - 1991 Mitsubishi Galant LE - 1990 Chevrolet Beretta 2.2l - 1988 Chevrolet Caprice Classic Brougham 6.6l - 1986 Opel Ascona - 1985 VW Golf - 1982 VW Jetta D - 1982 Ford Escort - 1980 Chevrolet Impala Estate 5.0l - 1980 VW Golf D - 1979 Ford Fiesta GL - 1979 Buick Regal Limited 5.0l - 1978 Volvo 66 - 1976 Opel Ascona - 1975 BMW 2002 Touring
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Yes, via de site van E-Flux inderdaad. Ze hebben ook een app waarin je dezelfde info kunt terugvinden.JoopXC schreef: Mooi zo'n overzicht! Via je stroompaalleverancier zeker?
Als sporadisch openbaar lader was E-Flux toen de meest voordelige oplossing.















