Waardige opvolger V70 T5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

t5power schreef:
V70R^2 schreef:
DirkBee schreef: Bedankt allemaal voor jullie reacties!

En... ik ben er nog niet uit wat nu het slimst is om te doen.
Aan de ene kant leer ik hier dat mijn huidige 2.3T5 uit 2001 al een aardig top ding is en potentieel nog lang door kan. Maar ook als ik hem laat chiptunen?
Aan de andere kant lees ik dat de waardige (robuste en betaalbare) opvolger een 2.4T5 met B5244T5 blok moet hebben waar eenvoudig 300 plus PK's uit te halen zou zijn. Hoe vind ik een betrouwbare uitvoering zo'n ding, via Gaspedaal oid?
Het is heel simpel, een setje ander drijfstangen erin en de 2.3 is tot een kleine 500pk ook onverwoestbaar.

Ik koop die dingen geregeld in, 10-15 sets per jaar, met €250 als de wisselkoers juist is heb je ze en kan je ze monteren.

Dan ben je spekkoper, kan je gelijk de eenvoudige randdelen ontsteking e.d. aanpakken, nakijken, en cilinderkop fris terug monteren.

Die B5244T5 heb ik er momenteel ook 3 van in bezit, maar dat is eigenlijk meer voor de echt hardcore wensen, 500-600pk, daar bouw ik ze voor.
Heb je een eigen bedrijf die dat doet? Wat voor turbo komt er eigenlijk met die 500 pk, neem aan dat de standaard 16T dat niet trekt?
De handel in onderdelen en het laten produceren van bijv. performance intercoolers/radiateurs in China is meer een vriendendienst, dan dat er geld verdiend wordt (de korting=de marge). Maar wel leuk voor het netwerk, deze groeit dan met vele gelijkgestemde volvo-gekken.

Zelf inmiddels niet meer elders aan het werk (op wat investeringen/ beleggingen/ speculaties na), maar mijn agenda vult zich met het op mij nemen van projecten van andere enthausiastelingen en het reproduceren van al hetgeen ik inmiddels al vaak voor mijzelf heb gedaan.

O.a. door openlijk te bloggen over al mijn bezigheden, fouten, progressies, gokjes en pionierswerk vult mijn inbox zich dan snel met verzoeken dat voor anderen ook te doen, deels kan ik dat ook zakelijk met factuur, het huishouden = Holding B.V. en daar kan ook gewoon een factuur vanuit geschreven worden.

Bovenal is het hobby, en doe, bouw en koop ik wat ik zelf leuk vind, soms blijft het jaren, soms is het in een weekje weer weg.

Een circuit auto voor de Nürburgring ben ik een ruim jaar geleden mee begonnen, de target, ruim onder de 08:00.
https://ibb.co/rsd2qjZ

en soms eindigt het zoals vandaag in onderdelen (B5244T5! B5244T5!, beide blokken weer voor een leuk 500pk project!) en gaat de rest de shredder in:

https://ibb.co/fNJnfMD


een 16T turbotje is inderdaad niet gechikt voor 300pk of daarboven, echter kan je die wel zodanig bewerken dat die toch flink verder komt, zelf momenteel bezig een ruime 400pk te halen uit die standaard TD04 behuizing, if so, een unicum.

dit expirimentele compressorwiel zit erin: https://ibb.co/MDKyj8c

en ook turbine wiel is iets ruimer, en 9 bladen ipv de nomale 12, (zie het verschil tussen de 9 bladen performance concept 1.0 (normale diameter), en mijn huidige concept 2.0, nog groter)

https://ibb.co/xFTYFQz

Na bewezen te zijn uiteraard voor iedereen toegankelijk als plug&play tuning upgrade.
Laatst gewijzigd door V70R^2 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

V70R^2 schreef:
t5power schreef:
V70R^2 schreef: Het is heel simpel, een setje ander drijfstangen erin en de 2.3 is tot een kleine 500pk ook onverwoestbaar.

Ik koop die dingen geregeld in, 10-15 sets per jaar, met €250 als de wisselkoers juist is heb je ze en kan je ze monteren.

Dan ben je spekkoper, kan je gelijk de eenvoudige randdelen ontsteking e.d. aanpakken, nakijken, en cilinderkop fris terug monteren.

Die B5244T5 heb ik er momenteel ook 3 van in bezit, maar dat is eigenlijk meer voor de echt hardcore wensen, 500-600pk, daar bouw ik ze voor.
Heb je een eigen bedrijf die dat doet? Wat voor turbo komt er eigenlijk met die 500 pk, neem aan dat de standaard 16T dat niet trekt?
De handel in onderdelen en het laten produceren van bijv. performance intercoolers/radiateurs in China is meer een vriendendienst, dan dat er geld verdiend wordt (de korting=de marge). Maar wel leuk voor het netwerk, deze groeit dan met vele gelijkgestemde volvo-gekken.

Zelf inmiddels niet meer elders aan het werk (op wat investeringen/ beleggingen/ speculaties na), maar mijn agenda vult zich met het op mij nemen van projecten van andere enthausiastelingen en het reproduceren van al hetgeen ik inmiddels al vaak voor mijzelf heb gedaan.

O.a. door openlijk te bloggen over al mijn bezigheden, fouten, progressies, gokjes en pionierswerk vult mijn inbox zich dan snel met verzoeken dat voor anderen ook te doen, deels kan ik dat ook zakelijk met factuur, het huishouden = Holding B.V. en daar kan ook gewoon een factuur vanuit geschreven worden.

Bovenal is het hobby, en doe, bouw en koop ik wat ik zelf leuk vind, soms blijft het jaren, soms is het in een weekje weer weg.

Een circuit auto voor de Nürburgring ben ik een ruim jaar geleden mee begonnen, de target, ruim onder de 08:00.
https://ibb.co/rsd2qjZ

en soms eindigt het zoals vandaag in onderdelen (B5244T5! B5244T5!, beide blokken weer voor een leuk 500pk project!) en gaat de rest de shredder in:

https://ibb.co/fNJnfMD


een 16T turbotje is inderdaad niet gechikt voor 300pk of daarboven, echter kan je die wel zodanig bewerken dat die toch flink verder komt, zelf momenteel bezig een ruime 400pk te halen uit die standaard TD04 behuizing, if so, een unicum.

dit expirimentele compressorwiel zit erin: https://ibb.co/MDKyj8c

en ook turbine wiel is iets ruimer, en 9 bladen ipv de nomale 12, (zie het verschil tussen de 9 bladen performance concept 1.0 (normale diameter), en mijn huidige concept 2.0, nog groter)

https://ibb.co/xFTYFQz

Na bewezen te zijn uiteraard voor iedereen toegankelijk als plug&play tuning upgrade.
Wat gaaf! En je bent nog maar 32? Doe je goed! Wat is het adres van je blog eigenlijk? Wat een leven om zo lekker met je hobby's bezig te zijn.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Ik vind V70 NN 2.5(F)T ook zeker een wagen om te overwegen. Worden steeds betaalbaarder en met polestar tuning 258 pk.
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Minimaal 20k euro verder en het rijd nog niet goed.
Jelmer de Jong schreef: https://forums.swedespeed.com/showthrea ... 00hp-build

Deze meneer heeft er een Garret GT30R in geschroeft, samen met nog wat andere kleine aanpassingen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”