distributie riem

Alles over de 440 / 460
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

voor de renault motoren kun je bij renault terecht en voor VW motoren bij VW
een simpelere uitleg is er niet denk ik.
Dit geld niet voor de 5 cylinder benzine motoren en voor de S en V40 benzinemotoren,die zijn van Volvo,behalve de GDI
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

Jaco S schreef:als je je riem hebt vervangen rijd je dan anders of merk je dat niet als vervangen is..???
Neen, dit beinvloed niets (alleen dat de kans om ergens onderweg stil te vallen enorm verminderd) is ook logisch vermits dat er niets aan de andere onderdele gedaan word, zou simpel zijn om zo er een paar PK's meer uit te halen

cheerz Jan
Gast

Ramon&Ramon schreef:voor een 5 cylinder benzine kun je alleen bij Volvo terecht,heeft niets met Renault van doen...
het gaat om de 5 cyl diesels en de 4 cyl motoren diesel...die zijn van Audi en renault
Toevallig heeft een zwager van mij een Renault Safrane en het blok wat er in ligt, lijkt sprekend op mijn 2.4.
Plastic deksel op het blok is alleen grijs.
Ik ben er alleen niet van overtuig of het om dezelfde cil. inhoud gaat. (2.2 of 2.5?)
Gebruikersavatar
johanrobben
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:02
Locatie: drunen
Contacteer:

dat ze er eentje van renault opleggen of is dit





UUh de hele motor is renault hoor

en het beste kun je distrubutie riem spanrollen en waterpomp tegelijk vervangen

gr johan
volvo 460 1,8 i metallic zwart

herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit

mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
Gast

johanrobben schreef:dat ze er eentje van renault opleggen of is dit


?

UUh de hele motor is renault hoor

en het beste kun je distrubutie riem spanrollen en waterpomp tegelijk vervangen

gr johan
?? iets gemist??
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hier gaan even een paar zaken door elkaar lopen.
Het is in de 400 serie zoals al een paar keer is gezegd. Motoren allemaal van Renault.

Maar nu de opmerking van Alex. (hoort eigenlijk in algemeen thuis maar goed)
Renault en VOLVO hebben een tijdje de intentie gehad om samen te gaan. In die periode heeft Renault voor bijvoorbeeld de Safrane idd 5 cylinder motoren van VOLVO gebruikt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gast

Ben even vragen het uit elkaar te halen?
Gast

V480-V40 schreef:Hier gaan even een paar zaken door elkaar lopen.
Het is in de 400 serie zoals al een paar keer is gezegd. Motoren allemaal van Renault.

Maar nu de opmerking van Alex. (hoort eigenlijk in algemeen thuis maar goed)
Renault en VOLVO hebben een tijdje de intentie gehad om samen te gaan. In die periode heeft Renault voor bijvoorbeeld de Safrane idd 5 cylinder motoren van VOLVO gebruikt.
Dus 5 cil. 2.4 benzine van Volvo ligt ook in Renault Safrane?
Of is dit te kort door de bocht?
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Conclusie is dus:

Als je de distributieriem van je 400 wilt laten vervangen, breng je auto dan naar een Renault garage.
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

nee je haalt een nieuwe riem en eventueel spanrollen
en waterpomp bij je lokale auto handelaar
wel gewoon van een goed merk.

en je doet het zelf ;)
Gebruikersavatar
johanrobben
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:02
Locatie: drunen
Contacteer:

ja ik bedoelde alleen te zeggen dat de 400 serie renault motors heeft
volvo 460 1,8 i metallic zwart

herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit

mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
Gebruikersavatar
Volvo driver
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 10.01.2007 - 19:42
Locatie: drempt

Bij een volvo 440 of 460 of 480 is het niet noodzakelijk om bij het vervangen van de distributieriem ook meteen de waterpomp te vervangen.

De waterpomp is bij deze auto's te vervangen zonder dat je DB-riem eraf moet. De waterpomp wordt namelijk aangedreven door een aparte riem, namelijk de Multi-riem. En deze zit weer voor de DB-riem geplaatst, hier kun je dus altijd bijkomen zonder het verwijderen van de DB-riem. :D
Gebruikersavatar
johanrobben
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:02
Locatie: drunen
Contacteer:

ja maar het beste is van wel in verbandt gelijke slijtage is mij verteld bij de garage

gr johan
volvo 460 1,8 i metallic zwart

herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit

mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

je moet niet alles geloven wat de garage verteld.:)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

AlexV70 schreef:
V480-V40 schreef:Hier gaan even een paar zaken door elkaar lopen.
Het is in de 400 serie zoals al een paar keer is gezegd. Motoren allemaal van Renault.

Maar nu de opmerking van Alex. (hoort eigenlijk in algemeen thuis maar goed)
Renault en VOLVO hebben een tijdje de intentie gehad om samen te gaan. In die periode heeft Renault voor bijvoorbeeld de Safrane idd 5 cylinder motoren van VOLVO gebruikt.
Dus 5 cil. 2.4 benzine van Volvo ligt ook in Renault Safrane?
Of is dit te kort door de bocht?
Ja, alleen de 2.5 niet de 2.4. Maar volgens mij wel aangepast.

En om even On Topic te blijven.
@johanrobben
Dat is dus geld uit de zak klopperij.
Alleen indien de waterpomp ook door de D-riem wordt aangedreven verdient het aanbeveling om in verband met slijtage bij de tweede vervanging van de D-riem de waterpomp meteen te vervangen. Dit heeft te maken met het feit dat een D-riem dan meer spanning op de waterpomp geeft waardoor de pomp gaat lekken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
johanrobben
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:02
Locatie: drunen
Contacteer:

ja okeey klopt maar bij een garage doen ze het meestal tegelijk indien je dat niet wil want wat kost nou zon waterpompje paar tientjes kun je het net zo goed gelijk laten vervangen want anders moet je weer een keer terug en dan kost het meer want dan moet je weer extra uren en nu zijn ze toch bezig
volvo 460 1,8 i metallic zwart

herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit

mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

wel eens een waterpompje van een 440 gedaan waar de boutjes van vast gerot zaten?Ik namelijk wel ,dan kost een pompje geen paar tientjes,maar een paar honderd..
Een waterpomp van een 400 gaat erg lang mee hoor,zonder problemen..
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”