Wel lastig is dat de iphone een wifi verbinding maakt met de OBD2 scanner, waardoor je 4G uitschakelt en ik dus geen dataverkeer meer beschikbaar heb.
Ben momenteel aan het zoeken voor een oplossing.
Screenshot hieronder (als het lukt...)

Was dat heuvelop met 100km/h toen hij warmliep?iDanman schreef: Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
Ik zou dat zo niet durven stellen. Inmiddels 3 jaar naar ItaliΓ« op vakantie geweest (met vouwwagen erachter) met temperaturen tegen en over de 40 graden en geen centje pijn.ElectriCo schreef: β¦.Duidelijk is dat het koelsysteem niet echt fors bemeten is... zeker niet op een zomerse dag in het zuiden van EU.
Deze situatie herken ik, toen ik met ruim 100 in het centraal massief met 1500 kg aan de haak bergop ging (wel een lang stuk, niet steil te noemen), deze melding gekregen. Na de snelheid wat te hebben laten zakken is deze melding niet meer terug geweest. Ik vroeg dus blijkbaar wat te veel van de auto...RoaldH schreef:Was dat heuvelop met 100km/h toen hij warmliep?iDanman schreef: Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
Vreemd. Misschien een verbindingsprobleem.Volvo_Mo schreef: β28.03.2020 - 17:29 Ik heb ook het nieuwe D6 profiel geselecteerd maar zie ook nog geen readings binnenkomen. Er komen regelmatig updates, dus gewoon even in de gaten houden. Ben wel blij dat de developper D6 heeft toegevoegd. een tijdje geleden heb ik hem gemaild met het verzoek, hij zei toen dat ie nog niet wist of Hybride specifieke waardes zouden worden uitgelezen.