Hallo,
Ik zou graag mijn S40 van 02-2007 willen uitrusten met Xenon koplampen ipv halogeen koplampen.
Aangezien ik niet op de hoogte ben van alle types weet ik niet zo goed welke modellen koplampen passen.
Complete Xenon koplampen vinden is al moeilijk omdat ze er bijna niet zijn of ik zoek niet goed genoeg.
Zijn er nog andere mogelijkheden om van halogeen naar Xenon te gaan? Eventueel door een Xenon upgrade set?
Wat zijn daar de ervaringen en wat zou een goed Xenon upgrade set zijn.
Liever heb ik complete Xenon koplampen die ik er zo kan inzetten.
Mocht iemand nog iets overhebben of weten waar ik ze kan krijgen dan graag melden aub.
S40 Xenon koplampen
- Fredhead
- Geartronic member
Originele xenon gaat niet lukken, die heeft automatische hoogteverstelling en dit is achteraf (zo goed als) niet te plaatsen.
Je bent dus aangewezen op de aftermarket sets, meningen daarover zijn aardig verdeelt.
Je bent dus aangewezen op de aftermarket sets, meningen daarover zijn aardig verdeelt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Kick
- 5th Gear member
En lukt het wel dan loop je het risico op problemen bij de APK omdat het niet de verlichting is die bij jouw auto hoort.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Contacteer:
Heb nog nooit problemen gehad met mijn achteraf ingebouwde Xenon in mijn Astra F bij de APK.
Daarnaast zou ik kijken naar een Hilox LED set, daar zijn diverse topics al over te vinden hier.
Ik heb het ook in mijn V50 en ben daar zeer over te spreken en was heel makkelijk in te bouwen.
Daarnaast zou ik kijken naar een Hilox LED set, daar zijn diverse topics al over te vinden hier.
Ik heb het ook in mijn V50 en ben daar zeer over te spreken en was heel makkelijk in te bouwen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
heerlijk die achteraf xenon geinstalleerd door een onkundig persoon, zo fijn zo'n muur van licht die je tegemoet komt, kun je nog minuten van genieten. Wel hopen dat je ondertussen zelf niets raakt nadat je verblind bent
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Contacteer:
Komt mijn voertuig door de APK keuring met LED of xenon?
Ja, bij de periodieke APK keuring in Nederland wordt alleen gekeken of je correct lichtbeeld hebt. Als je lichtbeeld goed is en je dus niet je tegenliggers verblind, dan wordt je auto goedgekeurd bij de APK. Je wordt dus precies hetzelfde gekeurd als dat je een halogeenlamp zou hebben.
Ja, bij de periodieke APK keuring in Nederland wordt alleen gekeken of je correct lichtbeeld hebt. Als je lichtbeeld goed is en je dus niet je tegenliggers verblind, dan wordt je auto goedgekeurd bij de APK. Je wordt dus precies hetzelfde gekeurd als dat je een halogeenlamp zou hebben.
----------
Cars:
Cars:
-
- 1st Gear member
Kan altijd de handmatige verstelling blijven gebruiken, en niemand kijkt daar naar.
Dank je, zal er eens naar kijken.corsa_gsi schreef: ↑01.05.2020 - 09:35 Heb nog nooit problemen gehad met mijn achteraf ingebouwde Xenon in mijn Astra F bij de APK.
Als het lichtbeeld goed wordt afgesteld is er geen probleem.
Zo, toe maar. Jij gaat er vanuit dan iedereen onkundig is dan alleen jezelf!
Inderdaad, het maakt niet uit wat er inzit, zolang het maar goed staat.corsa_gsi schreef: ↑01.05.2020 - 15:20 Komt mijn voertuig door de APK keuring met LED of xenon?
Buiten aan paar die meedenken (dank daar voor) lees ik allemaal weer negatieve reacties waar ik niet om gevraagd heb maar dat schijnt op elk forum tegenwoordig erbij te horen. En heb ik helaas nog steeds geen antwoord op een aantal vragen, want lezen schijnt tegenwoordig ook al moeilijk te zijn.
- OGA244
- 8th Gear member
Bij de automatische hoogteverstelling die xenon af fabriek heeft wordt het lichtbeeld van 'n rijdende auto constant gecorrigeerd, 'n statische meting bij 'n apk zegt feitelijk alleen dat je op dat specifieke moment idd niemand verblind.
Dat zegt niets over hoe 'n ander dat tijdens een bewegend licht beeld van 'n rijdende auto zal ervaren
Dat zegt niets over hoe 'n ander dat tijdens een bewegend licht beeld van 'n rijdende auto zal ervaren
-
- 3rd Gear member
De wetgeving voor xenonverlichting is onlangs ook aangepast. Xenonverlichting zonder E-keurmerk mag niet meer verkocht worden. De H-lampmodellen xenonverlichting hebben geen E-keurmerk. Voor de APK zal dit nog geen probleem zijn, mocht je al een set hebben.
Volvoless, nu Golf VII
-
- 2nd Gear member
Ik heb zelf ook de Hilox XTR Black H7 set, kostte mij indertijd 180 euro en werd de dag na bestelling geleverd. (inclusief Canbus stukje die onze auto's wel nodig hebben)
Kijk trouwens niet meer naar xenon sets: dat is passé, je zit met een tragere opstarttijd, je zit met balasten die vaak groter en zwaarder zijn, LED is momenteel vrij goed door ontwikkeld.
Bij LED sets heb je wel vele verschillende soort sets: het verschil zit hem in de soort LED die je hebt:
- COB
- CREE
- Luxeon Lumileds ZES
De Luxeon Lumileds zijn diegene die je moet hebben en dit ook door Hilox gebruikt worden. Hilox laat trouwens hun LED sets produceren door een leverancier in China maar wel volgens hun specificaties. Bij Hilox zijn er enkele voordelen:
- lichtpunt staat op identiek dezelfde afstand als bij een gewone halogeen lamp (maar in geval van de S40/V50 maakt dat niet veel uit omdat deze projector koplampen hebben en het beel gevormd wordt door de projectors). Je zult dus altijd een correct lichtbeeld hebben en dus APK proof.
- Werken met een goede actieve ventilator voor koeling die magnetisch draait ipv op lagers bestaande uit bolletjes (gaat langer mee en heeft minder geluid)
- 2 jaar garantie
Installatie is super eenvoudig: je neemt de koplamp uit je bumper door de pin eruit te trekken. Doet de kap open en installeert de lamp zoals je zou doen met een gewoon H7 lampje. De bekabelingen en canus stukje krijg je mooi in de koplamp als je een beetje puzzelt. In totaal 10 minuutjes installeren per zijde.
Je zou ook via Ali Express een Led set kunnen kopen, als je zoekt op "H7 Luxeon" of "H7 Lumileds", krijg je vele set van 16-20 euro die er ongeveer hetzelfde uitzien als de set van Hilox.
Ik heb deze indertijd ook getest op mijn S40. Mijn mening is wel dat de lichtopbrengst minder is dan de Hilox set, maar nog steeds meer licht dan een standaard halogeen set. Lichtbeeld is ook perfect ondanks het brandpunt op een iets anders afstand zich bevindt (voor projector maakt dus niet uit).
Mijn advies: ben je tevreden met iets meer licht dan halogeen, maar wil je niet veel geld uitgeven: ga voor een setje via ali express. Wil je de beste LED set zonder al te veel kopzorgen, betaal dan 180 euro en dan heb je tenminste zekerheid wat betreft lichtsterkte, bouwkwaliteit en levensduur.
Kijk trouwens niet meer naar xenon sets: dat is passé, je zit met een tragere opstarttijd, je zit met balasten die vaak groter en zwaarder zijn, LED is momenteel vrij goed door ontwikkeld.
Bij LED sets heb je wel vele verschillende soort sets: het verschil zit hem in de soort LED die je hebt:
- COB
- CREE
- Luxeon Lumileds ZES
De Luxeon Lumileds zijn diegene die je moet hebben en dit ook door Hilox gebruikt worden. Hilox laat trouwens hun LED sets produceren door een leverancier in China maar wel volgens hun specificaties. Bij Hilox zijn er enkele voordelen:
- lichtpunt staat op identiek dezelfde afstand als bij een gewone halogeen lamp (maar in geval van de S40/V50 maakt dat niet veel uit omdat deze projector koplampen hebben en het beel gevormd wordt door de projectors). Je zult dus altijd een correct lichtbeeld hebben en dus APK proof.
- Werken met een goede actieve ventilator voor koeling die magnetisch draait ipv op lagers bestaande uit bolletjes (gaat langer mee en heeft minder geluid)
- 2 jaar garantie
Installatie is super eenvoudig: je neemt de koplamp uit je bumper door de pin eruit te trekken. Doet de kap open en installeert de lamp zoals je zou doen met een gewoon H7 lampje. De bekabelingen en canus stukje krijg je mooi in de koplamp als je een beetje puzzelt. In totaal 10 minuutjes installeren per zijde.
Je zou ook via Ali Express een Led set kunnen kopen, als je zoekt op "H7 Luxeon" of "H7 Lumileds", krijg je vele set van 16-20 euro die er ongeveer hetzelfde uitzien als de set van Hilox.
Ik heb deze indertijd ook getest op mijn S40. Mijn mening is wel dat de lichtopbrengst minder is dan de Hilox set, maar nog steeds meer licht dan een standaard halogeen set. Lichtbeeld is ook perfect ondanks het brandpunt op een iets anders afstand zich bevindt (voor projector maakt dus niet uit).
Mijn advies: ben je tevreden met iets meer licht dan halogeen, maar wil je niet veel geld uitgeven: ga voor een setje via ali express. Wil je de beste LED set zonder al te veel kopzorgen, betaal dan 180 euro en dan heb je tenminste zekerheid wat betreft lichtsterkte, bouwkwaliteit en levensduur.
-
- 2nd Gear member
Voorbeeld van een Ali set die uiterlijk lijkt op de Hilox set:
https://nl.aliexpress.com/item/32963507105.html
Mijn Hilox XTR Black set:

https://nl.aliexpress.com/item/32963507105.html
Mijn Hilox XTR Black set:

- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik deed er als onhandige monteur en Volvo leek iets langer over, maar meer dan een 3 kwartier duurde het in totaal niet om de Hilox set te monteren.Thomasn schreef: ↑01.06.2020 - 01:39 Ik heb zelf ook de Hilox XTR Black H7 set, kostte mij indertijd 180 euro en werd de dag na bestelling geleverd. (inclusief Canbus stukje die onze auto's wel nodig hebben)
----------
Cars:
Cars:
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Zo, ook goedemorgen. Lekker geslapen? Lees mijn zin nog eens en kijk wat er letterlijk staat. Daar staat niets over de kwaliteiten van wie dan ook, zeker niet dat ik het allemaal wel kan.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!