Tijdens het stofzuigen van mijn Volvo 460 1.8 uit 95, haalde ik de vloermatten eruit en zag toen dat er bij de passagierskant een natte plek in de bekleding zat.
Na het verwijderen van het stuk plastic bij de deurpost en rechtsonder nog een kap bij het voetengedeelte kon ik de bekleding aan de kant trekken. Onder de bekleding zit nog een soort laag isolatie deze was drijfnat.
Op de bijgevoegde foto heb ik even simpel proberen aan te geven welk gedeelte er precies nat is.
Blauwe vak = natte gedeelte
Groene vlakken = droge stukken
Rode arcering = hier lijkt de lekkage te beginnen

Nu zit ik met een paar vraagjes:
Bij het verwijderen van het stuk plastic bij de deurpost zijn de pinnetjes afgebroken, ik wist namelijk niet dat je het stuk kon schuiven om hem los te maken. Zijn deze pinnetjes gewoon bij de dealer te halen?
Hoe krijg ik de laag isolatie droog?, ik heb er nu kranten onder geschoven in de hoop dat deze het meeste vocht opnemen. Het enige probleem is dat die isolatie laag aan de onderzijde bestaat uit foam en het water dus vasthoud.
De belangrijkste vraag, waar komt het water vandaan? Ik ben al in de auto gaan zitten en heb iemand met een tuinslang op de auto laten spuiten in de hoop zo achter de oorzaak van de lekkage te komen, alleen ik kon op dat moment niks merken.
Het moet haast wel bij het rood gearceerde gedeelte beginnen omdat dit het hoogste punt is wat nat is. De rest van het natte gedeelte is het laagste stuk.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want vind het nogal vervelend, hopelijk is het iets simpels.
Alvast bedankt voor de reacties,
Martijn