Bevroren handrem

Alles over de 440 / 460
Hoeksel
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21.11.2006 - 20:55
Locatie: Eindhoven

Tja, nu hoor ik van iedereen dat je je auto nooit op de handrem moet zetten als het vriest. Mijn vorige 440 had nooit ergens last van, mijn huidige 440 uit 95 dus wel.

Heeft iemand een idee of er iets aan te doen is? Een paar dagen zonder auto red ik wel, maar dit weekend heb ik hem toch echt nodig. Help!
Gebruikersavatar
bu swier
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
Locatie: Hem (Venhuizen)

Voortaan gewoon in de versnelling zetten en dat jezelf aanleren. Wel op letten dat je hem start met koppeling in :thumbright:
Hoeksel
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21.11.2006 - 20:55
Locatie: Eindhoven

bu swier schreef:Voortaan gewoon in de versnelling zetten en dat jezelf aanleren. Wel op letten dat je hem start met koppeling in :thumbright:
Zie mijn bericht, deze tip ken ik onderhand wel maar daar heb ik nu niets aan. Er zit wel vlakbij mijn huis een beunhaas. Kan die iets doen?
buddo
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
Locatie: Eelde

Hoeksel schreef:Tja, nu hoor ik van iedereen dat je je auto nooit op de handrem moet zetten als het vriest. Mijn vorige 440 had nooit ergens last van, mijn huidige 440 uit 95 dus wel.

Heeft iemand een idee of er iets aan te doen is? Een paar dagen zonder auto red ik wel, maar dit weekend heb ik hem toch echt nodig. Help!
Ik neem aan dat die beunhaas het wel kan... de wegenwacht trouwens ook. Klusje van nog geen minuut... ze tikken met een hamer tegen een specifieke plaats op de rem en hij schiet los. Je moet alleen even weten waar precies...
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Maar dan krijg je het elke ochtend, helaas kan je er niets aan doen, vocht komt er te snel weer in
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Misschien flink dik invetten :wink:
Maar even serieus wenig aan te doen denk ik.
Misschien is er iets mogelijk met dezelfde rommel om je sloten te behandelen tegen bevriezen...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Hoeksel
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21.11.2006 - 20:55
Locatie: Eindhoven

Fat Rat schreef:Misschien flink dik invetten
:D
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nooit last van gehad, maar moet ook zeggen dat ik dat ding nooit gebruik.
Zet de auto altijd in zijn versnelling en op een rechte weg. Als ik hem op een heuvel zet natuurlijk wel! Maar ja die heb ik hier in Rotterdam niet! :-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

bu swier schreef:Voortaan gewoon in de versnelling zetten en dat jezelf aanleren. Wel op letten dat je hem start met koppeling in :thumbright:
Dat starten met koppeling in leer je toch bij je eerste les?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Sander_440
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.12.2006 - 23:13
Locatie: Ede

Wat een onzin. Dit is niet eens een probleem... De hele wereld zet gewoon z'n auto in de eerste versnelling. Denk in oplossingen, niet in problemen!
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Waarom ik mijn auto altijd op de handrem zet ipv in de versnelling:

Ik heb een diesel. Als mijn auto langer dan een paar uur stilgestaan heeft is het vacuum van de rembekrachtiging weggelekt (ben er nog niet van overtuigd dat dit normaal is, maar dat terzijde). Mijn auto staat altijd op een parkeerplaats die iets afloopt. Als ik 's morgens voor het starten de koppeling intrap rolt de auto de weg op. Het rempedaal heeft op dat moment geen bekrachtiging meer en daarom is het behoorlijk lastig om het rollen te stoppen.
In de winter zet ik de auto noodgedwongen in de versnelling ipv op de handrem, maar dat doe ik echt niet van harte.

@ o.a. paul, met een automaat heb je dit probleem uiteraard niet.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

@Ike, ik begrjip wat je bedoelt met de rembrachtiging. Echter denk ik dat dit te verhelpen is om niet als een gek de rem in te trappen maar rustig aan de rem in te trappen. Ikzelf zet hem altijd in de versnelling en dat de rem moeilijk doet overkomt me denk ik zeer zelden.

@Paul, starten in de versnelling word volgens mij niet geleerd tijdens de rijlessen. Kan dat ik het vergeten ben en omdat mijn vader altijd zegt, geen handrem maar versnelling. Maar meen me toch te herinneren dat ik in de vrij moest starten. Neemt niet weg dat ik het nooit gedaan heb sedertdien.

@Hoeksel, waarom zet je hem niet gewoon in versnelling? Mocht je bang zijn dat hij wegrolt dan kun je toch een steen achter de band leggen. Zo heel vaak vriest het ook were niet in NL gedurende het jaar. Voor de zomer kun je de baksteen binnen leggen...
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

mogelijke oplossing?

volvootje op de krik
wieltje dr vanaf..
en proberen de remtrommel dr af te halen...
en hopen dat ze terug schieten

of met een flink stuk hout
een paar rammen dr op geven...
je hoort ze waarschijnlijk vanzelf wel terug schieten

is toch niet zo heel veel werk?
Hoeksel
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21.11.2006 - 20:55
Locatie: Eindhoven

Ik ben echt nutteloos als het om auto's gaat, maar ik zal morgen eens een handige vriend erbij halen. Morgen zijn we beiden vrij ivm een feestje, dus hopelijk komt het dan goed. Allen alvast bedankt om de tips!

Als het aan mij had gelegen zou ik de remmen te lijf gaan met een fohn, dat zou dan toch ook moeten werken?
Vosje
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 19.07.2006 - 16:05
Locatie: Someren

Paul schreef:
bu swier schreef:Voortaan gewoon in de versnelling zetten en dat jezelf aanleren. Wel op letten dat je hem start met koppeling in :thumbright:
Heeft iemand een idee welke schade (afgezien van blikschade) aan de motor en aandrijving kan ontstaan op het moment dat een auto welke in de versnelling geparkeerd staat van achter aangereden wordt?
Kan me voorstellen dat motor en aandrijving een flinke opduvel krijgen omdat ze met geweld via de wielen "in beweging" worden gebracht en dat hierdoor de totaalschade wel eens een flink stuk groter zou kunnen zijn dan bij een auto die op de handrem staat.

Hoe denken jullie hierover?

Groeten,

Vosje
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Paul schreef:
Dat starten met koppeling in leer je toch bij je eerste les?
Klopt. En om te voorkomen dat een leerling aan het begin van de les vergeet de koppeling in te trappen tijdens het starten, moet ie dan ook in z'n vrij staan. Als tijdens de rit de motor eens afslaat, hoeft niet eerst naar de neutraal te worden teruggeschakeld, omdat dan het starten en weer wegrijden onnodig meer tijd kost.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
BasZ
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08.12.2006 - 23:05
Locatie: V'waard

Heb het Gisteravond ook meegemaakt.

Handrem erop, een goede emmer warm water over de remschijf/remschoen gooien. Even wachten, en een stuk gaan rijden. Probleem opgelost :)
Hoeksel
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21.11.2006 - 20:55
Locatie: Eindhoven

Mijn probleem lostte zih vanzelf op! Vanochtend was hij al wat los, klein stukje rijden en laten afkoelen en voila.

Jongens bedankt voor de tips, maar dit zal me niet weer gebeuren !
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

Vosje schreef:
Paul schreef:
bu swier schreef:Voortaan gewoon in de versnelling zetten en dat jezelf aanleren. Wel op letten dat je hem start met koppeling in :thumbright:
Heeft iemand een idee welke schade (afgezien van blikschade) aan de motor en aandrijving kan ontstaan op het moment dat een auto welke in de versnelling geparkeerd staat van achter aangereden wordt?
Kan me voorstellen dat motor en aandrijving een flinke opduvel krijgen omdat ze met geweld via de wielen "in beweging" worden gebracht en dat hierdoor de totaalschade wel eens een flink stuk groter zou kunnen zijn dan bij een auto die op de handrem staat.

Hoe denken jullie hierover?

Groeten,


Vosje
En als je een auto aan duwd of sleept dan?
lijkt me alleen geen geweldig plan als ie in de achteruit staat
en hij word van achter aangereden
of andersom :lol:
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”