Ik loop al een tijdje met het idee om een afstandsbediening voor mijn CV in te bouwen in mijn 440 uit 1993 oude model. Ik had al begrepen dat ik er in het bestuurdersportier alleen een stuurmotor zit en geen echte motor.
Nu wilde ik gaan kijken wat ik het beste kan doen, om toch mijn afstandsbediending in te bouwen. Zoals ik het begrepen heb zijn er twee mogelijkheden:
1. een set kopen met een afstandsbediening voor een auto die nog geen CV heeft, en dan een nieuwe CV motor aan de stuurmotor in het bestuurdersportier koppelen (zorgen dat de deur iig gesloten wordt door de nieuwe motor endat de stuurmotor geactiveerd wordt). Doordat het bestuurdersportier dan gesloten wordt, worden ook de andere portieren gesloten door de stuurmotor.
2. een universele set kopen voor auto's die al CV hebben, en dan de stuur motor in het bestuurdersportier vervangen voor een gewone motor (van de sloop of een nieuwe). De vergrendeling wordt dan geregeld door de nieuwe regelunit en kan niet meer met de sleutel geactiveerd worden, alleen nog op afstand.
Mijn vragen:
1. Hoe krijg je het deurpaneel van de bestuurdersdeur eraf. Ik heb alle schroeven los gemaakt, en ik kreeg het paneel bijna los. Het bleef echter bij de deurhendel (om de deur open te maken) hangen. Ik kon echter niet erachter komen hoe ik dat stuk los moet maken om het paneel eraf te kunnen halen (zonder grof geweld natuurlijk).
2. Wat is de makkelijkste oplossing, een set voor auto's zonder CV, of een set voor auto's met CV en dan de stuurmotor vervangen?
3. Zou ik de stuurmotor in het bestuurdersportier gewoon kunnen vervangen door een nieuwe motor en kan ik deze dan aansluiten op de bestaande bekabeling, of moet ik dan ook nieuwe bekabeling voor de motor trekken?
4. Heeft iemand enig idee hoe moeilijk het is om zon universele unit in te bouwen? Ik ben enigszins handig, maar beslist geen techneut, en weet niet heel veel van electronica (dingen als een derde remlicht inbouwen zijn echter geen probleem). Ik kan gelukkig wel op de expertise van een kennis vertrouwen die me eventueel met het een en ander kan helpen.
Hoop dat iemand er ervaring mee heeft, of me iig in de goede richting kan wijzen!