2.0D Start niet meer na brandstoffilter open gehad

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Vsjoerd
Starter

Hallo Allemaal,

Ik heb net even onder de motorkap gekeken of ik het onderhoudt aan de auto zelf kan uitvoeren en daarbij het ik de slangetjes van de luchtfilter er af gehaald. Achteraf dom want nu start die niet meer. Ik zie nu wel lucht in de slangen zitten dus het lijkt er op dat deze ontlucht moeten worden? maar nu de vraag hoe doe ik dat?

Het gaat om een V50 2.0D 2005

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Sjoerd
V50 2.0D 2005
Niels_v50
Starter

Hoi,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn 1.6 d2 uit 2011, dus misschien werkt hetzelfde. Ik heb eerst gezorgd dat het brandstoffilter vol diesel zat en vervolgens heb ik de aanvoerslang, welke bij het brandstoffilter vandaan komt, een beetje gevuld met diesel. Je moet wel snel zijn. Dus slang loshalen, vinger op de opening, gauw wat diesel erin en de slang weer erop. Vervolgens startte de mijne in 2x.
Overigens had ik ook niks om de diesel in de slang te krijgen, dus ik heb gwn met m'n mond gezogen aan het brandstoffilter tot deze vol diesel zat.
Het is een beetje een beun manier, maar het werkt wel.

mvg
WYD
3rd Gear member

Even de zoekfinctie gebruiken, want er moet inderdaad ontlucht worden, hier is al het nodige over geschreven.
Volvoless, nu Golf VII
Vsjoerd
Starter

Het is inmiddels opgelost. ANBW heeft via de retourleiding het systeem ontlucht. volgende keer kan ik het zelf met een pompje.
V50 2.0D 2005
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”