O ja Danny? Dat zal niet meevallen als je (zoals ik) geen smartphone hebt. Dus het is : Of, in de handleiding bladeren, of, gewoon via Google je vraag intikken. Dan krijg je (indien gewenst) heel de Volvo handleiding voor je neus.

O ja Danny? Dat zal niet meevallen als je (zoals ik) geen smartphone hebt. Dus het is : Of, in de handleiding bladeren, of, gewoon via Google je vraag intikken. Dan krijg je (indien gewenst) heel de Volvo handleiding voor je neus.
Idd. Dan misschien beter de handleiding downloaden op de computer in plaats van telkens Google te gebruiken Hans ,,, is ook een optieHans Eilander schreef: ↑16.11.2020 - 19:39O ja Danny? Dat zal niet meevallen als je (zoals ik) geen smartphone hebt. Dus het is : Of, in de handleiding bladeren, of, gewoon via Google je vraag intikken. Dan krijg je (indien gewenst) heel de Volvo handleiding voor je neus.![]()
Klopt, maar ik vind het nét zo makkelijk, om alleen datgene wat ik graag wil weten, even in te tikken. Net zo snel.
Marcnij schreef: ↑16.11.2020 - 19:36Daar moet je een smartphone voor hebben, en dat is niet Hans zijn dingdanny3 schreef: ↑16.11.2020 - 19:32Of de app installeren ,Hans Eilander schreef: ↑16.11.2020 - 19:25
Je hoeft écht niet telkens naar je auto te lopen, en de handleiding door te bladeren. Tik op Google in wat je wilt over de XC 40, en je krijgt alles voor je neus. Bijvoorbeeld: Hoe werkt de Adaptive cruise control? Of: Heeft een Volvo XC 40 benzine, een roetfilter? En vul maar in...alles kun je dan lezen met voldoende uitleg.
Alleen via het middendisplay kan je het olie Niveau controleren ( (status)Gilbert 20 schreef: ↑17.11.2020 - 12:29
Ik gebruik Volvo on Call , maar het oliepeil word voor zover ik kan zien niet weergegeven.
Zijn er onder de forum leden nog mensen die af en toe olie moeten bijvoegen , bij recente wagens ?
Ik meen dat silverado (T2) in het begin wat olie moest bijvullen, na een vakantie met caravan. Maar daarna heeft hij niets meer gemeld van extra olie verbruik.Gilbert 20 schreef: ↑17.11.2020 - 12:29 Zijn er onder de forum leden nog mensen die af en toe olie moeten bijvoegen , bij recente wagens ?
Ik was vorige week nog ff bij mijn dealer. Het oliepeil stond nog op max. Maar ja, ik heb amper 1600 km weg. Toch ik vind het wel makkelijk tussendoor ff te kijken of het okee is.
Lijkt me logisch, met de diagnose apparatuur lees je de zelfde sensor uit als de boordcomputer. Lijkt me niet dat er 2 sensoren in zitten.Vosken schreef: ↑26.11.2020 - 16:37 Hier hetzelfde probleem.
Oliepeil sensor geeft niet altijd de juiste waarde.
Onlangs toch eens bij de dealer geweest hiervoor.
Oliepeil toen uitgelezen met diag, en was niet volledig gelijk met de weergave op display.
Deze week melding olie bijvullen...
Olie is nu op max bijgevuld en moet binnen 1000km terug voor een meting.
Er zijn wel meerdere T2 T3 die olie lusten.
Na 27k km en bij 1e beurt verversen staat oliepeilmeter nog steeds in de rechterhoek. Ik heb een litertje olie al bijna twee jaar achterin liggen, maar nog nooit gebruikt dus. Mijn vorige S60 (2001) verbruikte de eerste 200k km iets van 1l/10.000 km en de laatste 100k km rond de 1l/4000 km.Gilbert 20 schreef: ↑17.11.2020 - 12:29 Zijn er onder de forum leden nog mensen die af en toe olie moeten bijvoegen , bij recente wagens ?
Daarom had het mijns inziens, wat handiger geweest, als er naast de diagnose oliepeil via het midden-scherm, (auto-status) óók nog een fysieke oliepeilstok geweest was. Gewoon ff lekker ouderwets de peilstok aflezen. Want al is dan een sensor niet secuur, dan zie je tenminste zelf aan de peilstok, hoe het er voor staat. Dan heb je altijd nog de vraag, indien er sprake is van olieverbruik: wat daar de oorzaak van kan zijn? Maar daar heeft de dealer dan weer goede uitlees apparatuur voor, toch?
Hallo Gilbert, ik denk zelf dat een beetje olieverbruik helemaal geen kwaad kan, mits het binnen de perken blijft. Sommige motoren verbruiken geen druppel. Sommigen 1 L op pakweg 5000 km. Dan is er nog steeds geen reden tot ongerustheid. Ik hoop dat je verder tevreden blijft over je Volvo. En houd dat oliepeil wél in de gaten. Gr, Hans.Gilbert 20 schreef: ↑28.11.2020 - 10:42 De uitleg bij de dealer vond ik wat magertjes , we hebben bijgevuld maar niets gevonden , er was wel een update , maar welke weet ik nog steeds niet en er was een foutmelding bij de roetfilter ? Ik heb ondertussen 700 kilometer gereden tot hier toe is het oliepeil normaal.
]Gilbert 20 schreef: ↑28.11.2020 - 10:42 De uitleg bij de dealer vond ik wat magertjes , we hebben bijgevuld maar niets gevonden , er was wel een update , maar welke weet ik nog steeds niet en er was een foutmelding bij de roetfilter ? Ik heb ondertussen 700 kilometer gereden tot hier toe is het oliepeil normaal.
Daar heb je zeker een punt. Die elektronica is ook niet altijd even betrouwbaar, net zo min als al die verschillende sensors. Een fysieke peilstok, is gaan op zeker. Een te hoog oliepeil is óok schadelijk. Het blijft "een wat mistig gebeuren" op deze manier.Ab S schreef: ↑28.11.2020 - 15:10 ..weet je hoe de dealer het oliepeil heeft gemeten? Gaan ze af op de elektronische uitlezing? Ik dacht - maar misschien heb ik het verkeerd gelezen - dat het oliepeil 'vanzelf' weer op normaal kwam. Dan is de vraag waaruit de dealer heeft geconcludeerd dat er olie bijgevuld moet worden (overvullen is ook niet goed)..
Klopt als een bus. Ik rij al 35 jaar met Volvo, nooit een panne gehad. Maar sinds al die electronica en vooral die roetfilters , niets dan problemen.Hans Eilander schreef: ↑28.11.2020 - 17:03Daar heb je zeker een punt. Die elektronica is ook niet altijd even betrouwbaar, net zo min als al die verschillende sensors. Een fysieke peilstok, is gaan op zeker. Een te hoog oliepeil is óok schadelijk. Het blijft "een wat mistig gebeuren" op deze manier.Ab S schreef: ↑28.11.2020 - 15:10 ..weet je hoe de dealer het oliepeil heeft gemeten? Gaan ze af op de elektronische uitlezing? Ik dacht - maar misschien heb ik het verkeerd gelezen - dat het oliepeil 'vanzelf' weer op normaal kwam. Dan is de vraag waaruit de dealer heeft geconcludeerd dat er olie bijgevuld moet worden (overvullen is ook niet goed)..
Dat is helaas de moderne tijd en niet alleen bij auto’sGilbert 20 schreef: ↑29.11.2020 - 10:26Klopt als een bus. Ik rij al 35 jaar met Volvo, nooit een panne gehad. Maar sinds al die electronica en vooral die roetfilters , niets dan problemen.Hans Eilander schreef: ↑28.11.2020 - 17:03Daar heb je zeker een punt. Die elektronica is ook niet altijd even betrouwbaar, net zo min als al die verschillende sensors. Een fysieke peilstok, is gaan op zeker. Een te hoog oliepeil is óok schadelijk. Het blijft "een wat mistig gebeuren" op deze manier.Ab S schreef: ↑28.11.2020 - 15:10 ..weet je hoe de dealer het oliepeil heeft gemeten? Gaan ze af op de elektronische uitlezing? Ik dacht - maar misschien heb ik het verkeerd gelezen - dat het oliepeil 'vanzelf' weer op normaal kwam. Dan is de vraag waaruit de dealer heeft geconcludeerd dat er olie bijgevuld moet worden (overvullen is ook niet goed)..
Je ziet ook steeds meer automerken overstappen naar een digitale cockpit. Dat is "lekker modern" toch? Maar een storing in de elektro, en je hebt niks meer! Wat is er nu mis aan analoge klokken? En zo kan je deze moderne veranderingen eindeloos uitbreiden. Maar elke verandering, is nog zeker geen verbetering. Althans in mijn optiek.
Maar hoe heeft de dealer nu geconcludeerd dat er olie (en hoeveel) bijgevuld moest worden?Gilbert 20 schreef: ↑28.11.2020 - 10:42 De uitleg bij de dealer vond ik wat magertjes , we hebben bijgevuld maar niets gevonden , er was wel een update , maar welke weet ik nog steeds niet en er was een foutmelding bij de roetfilter ? Ik heb ondertussen 700 kilometer gereden tot hier toe is het oliepeil normaal.
Ja Ab, dat vind ik een zeer terechte opmerking. Want als de garage uitgaat van een sensor die niet goed werkt, en dan wat olie bijvult, (terwijl dit misschien helemaal niet nodig is) dan kan het probleem eerder groter worden dan kleiner.