(Ik ben nieuw op het forum en heb mij hier voorgesteld: viewtopic.php?f=3&t=86403&p=1680513#p1680513)
Ik rij een XC60 uit 2009 (diesel automaat) en de boordcomputer geeft de foutmelding "Foutmelding parkeerlicht". Beide parkeerlichten, van zowel links als rechts, heb ik vervangen maar dit mocht niet baten. De foutmelding bleef en de dagrijverlichting (led balk naast koplamp) werkt ook niet. Gebeld met de Volvo dealer en deze gaf aan dat als de parkeerlicht stuk is, de dagrijverlichting ook niet zal werken. Het viel mij op dat aan de andere kant de dagrijverlichting er iets anders uitzag, waarschijnlijk aftermarket. Ik heb vervolgens 2 nieuwe dagrijverlichtingen gekocht en deze erin gezet, hopende dat de boordcomputer nu mogelijk geen verschil zou zien (mijn logica, ben geen monteur) en het systeem dan zou gaan werken. Helaas, beide lampen (parkeerlicht en dagrijverlichting) aan de linkerkant (als je voor de auto staat) werken niet.
Heeft een van jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen? Een zekering en/of shunt? En waar vind ik die? En hoe kom ik daar dan bij?
Ik hoor het zeer graag!
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Stefan_XC60