Graag jullie mening over T3 vs T5 hybrid

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7051
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Vriesje schreef: 14.12.2020 - 18:43 T5 Recharge systeem vermogen is inderdaad 262 PK, op kenteken staat echter 179 pk, aldus Autoweek kenteken opvragen! Hoe dan ook, genoeg vermogen.
Klopt Vriesje. Men gaat uit van de 180 pk sterke T2 benzinemotor. (en daarbij de elektromotor van 82 pk.) =262 pk.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De T2 motor was ondertussen 'n T3 geworden
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3174
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

T4 recharge = 130+82
T5 recharge = 180+82
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

In meer landen wordt het additionele EV vermogen niet meegerekend
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7051
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 14.12.2020 - 21:38 In meer landen wordt het additionele EV vermogen niet meegerekend
Daarom blijft staan dat de motor in de Recharge een T2 is, (eigenlijk een downsize T3), met een upgrade naar 180 pk ipv 129 pk. Hallo? bent u daar nog? Alstublieft....Dankuwel.... :lol: :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Wat jij wilt..
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7051
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 14.12.2020 - 22:41 Wat jij wilt..
:lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41375
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Heeft TS inmiddels bij z'n dealer geïnformeerd naar het omzetten van de bestellen van een T3 naar een T5 hybrid ?
Ik ben het in de mêlee van berichten even kwijt.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
EspritV8
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03.12.2020 - 13:19

Ben schreef: 15.12.2020 - 09:07 Heeft TS inmiddels bij z'n dealer geïnformeerd naar het omzetten van de bestellen van een T3 naar een T5 hybrid ?
Ik ben het in de mêlee van berichten even kwijt.
Ik blijf bij de T3. Ik kan thuis niet laden. Ik dacht ik koop voor hetzelfde geld een T5 en dan heb ik in ieder geval die extra optie. Echter, om altijd 200 kg mee te nemen die je nauwelijks gebruikt en de mogelijkheid op extra onderhoud en storingen... Ik houd van minimalisme. Het blijft echter een gok. Ik zie het maar als de laatste generatie 100% benzine die goed is uitontwikkeld. De restwaarde blijft wel een vraagteken voor mij.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Waarom begon je dit topic eigenlijk ?
Want omzetten kan nog steeds
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

Veel succes met je T3, heb er een dag mee proef gereden en dat rijd prima. Zelf zou ik altijd voor een T5 Recharge gaan, rijd naar mijn mening nog een stuk beter. Verder is de PHEV techniek niet nieuw, ook niet voor Volvo. De T3 motor zelf is een 3 cilinder en daar heeft Volvo volgens mee nog niet veel ervaring mee. Mijn angst als T5 Recharge bezitter is niet de PHEV techniek maar eerder de 3 cilinder motor. Als voor veilig en bewezen techniek wilt gaan lijkt mij de T4 een logischere keuze.
Maar volgens mij is er geen slechte keuze v.w.b. de XC40. Elk model heeft ze voor en nadelen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

'n T4 is tegenwoordig ook 'n 3 cilinder
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

Volgens de Volvo specs, zie o.a. prijslijst is een T4 tegenwoordig een B4 maar nog wel een 4 cilinder, zoals de vorige T4 dat ook altijd was. De T4 recharge is wel een 3 cilinder, net zoals de T5 recharge
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je hebt het over 'n T4 naast 'n T5, beiden zijn tegenwoordig 3 cilinders.
Als je 'n B4 bedoeld noem hem dan ook zo.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7051
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 21.12.2020 - 07:51 Je hebt het over 'n T4 naast 'n T5, beiden zijn tegenwoordig 3 cilinders.Als je 'n B4 bedoeld noem hem dan ook zo.
Ik wist niet dat je kwaad werd? :lol: :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7051
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

EspritV8 schreef: 20.12.2020 - 14:00 Ik blijf bij de T3. Ik kan thuis niet laden. Echter, om altijd 200 kg mee te nemen die je nauwelijks gebruikt en de mogelijkheid op extra onderhoud en storingen... Ik houd van minimalisme. Het blijft echter een gok. Ik zie het maar als de laatste generatie 100% benzine die goed is uitontwikkeld. De restwaarde blijft wel een vraagteken voor mij.
Ik kan me helemaal vinden in je beslissing. Je zal zéker geen spijt krijgen van de T3. Ik ben al heel tevreden met mijn T2, ook wat verbruik betreft. Een heerlijke toer-auto. Ook had ik in gedachten, om later mogelijk op te tunen naar 180 pk, zoals bij de Recharge met T2-3 motor. Maar eigenlijk kan ik dat geld dan beter besteden voor een paar nieuwe banden ter zijner tijd. Je mag nergens harder dan 100 km. En hij is zo prima naar mijn zin. Het verbruik kan mogelijk nog iets beter worden, wanneer we het voorjaar en de zomer tegemoet gaan. En met dat het vermogen stijgt door tuning, kan hij misschien ook meer gaan verbruiken. Dus ik laat het maar zo.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

OGA244 schreef: 21.12.2020 - 07:51 Je hebt het over 'n T4 naast 'n T5, beiden zijn tegenwoordig 3 cilinders.
Als je 'n B4 bedoeld noem hem dan ook zo.
De T4 en T5 zijn niet meer en heten nu B4 en B5. De Vorige T4 en T5 waren altijd 4 cilinders.
Of je bedoelde de T4 Recharge en of T5 Recharge. Deze zijn inderdaad altijd 3 cilinders met Electromotor., maar dat was niet wat je beweerde.
Weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat een T4 een 3 cilinders is, het klopt namelijk niet
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een "T4" is vandaag naast een recharge ook een 3 cilinder, JIJ hebt het over een "T4" 4 cilinder, ik corrigeer je slechts
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

Ik denk dat je in de war bent met een T4 Recharge, dat is een 3 cilinder net zoals de T5 Recharge.
Een reguliere T4 of T5 was een 4 cilinder maar zijn inmiddels vervangen door een B4 en B5!
Mijn overburen hebben een reguliere T4 van 2019 en dat is gegarandeerd een 4 cilinder.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13875
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Jij komt verwarder over, in een dialoog over een bestelde/te bestellen nieuwe T3 of T5 begin jij ineens over een niet meer nieuw te bestellen 4 cilinder T4, de huidige T4 is namelijk gewoon een 3 cilinder recharge, en daar attendeerde ik je gewoon even op.
Wat ooit was dat is immers niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”