Nadat de motor slecht liep e.e.a. gaan controleren.
Kleppendeksel verwijderd om de timing van de nokkenas te controleren en wat zie ik....
Van cylinder 1 en 2 is van de inlaatkleppen de hydraulische klep stoter gebroken. Het vlakke deel is uit de bus gebroken dus nokken as drukt eigenlijk op de klepsteel.
De bus in de nokkenas waar deze hydraulische klepstoter in zit is dan ook behoorlijk bekrast.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt of ervan gehoord??
Ik wil heelgraag weten hoe dit kan gebeuren, dacht eerst dat de kleppen de zuigers geraakt hadden maar na verwijderen van de kop blijkt dat niet het geval.
Betreft een V70 TDI 320.000km 1997
Klepstoter gebroken
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Troost je AlexV70 ik heb de post ge-edit door jou vraag.
Zelfs 2 xIvo van Bree schreef:Troost je AlexV70 ik heb de post ge-edit door jou vraag.

Ik hoop dat Ramon&Ramon mee leest, want ik ben er (helaas voor jou) niet bekend mee.
Kan je er een nieuwe stoter inplaatsen?
Dit is toch de VW motor?
Misschien dat de ze op een VW-forum zoiets al eens mee hebben gemaakt!
Kijk anders eens op het 850 forum.
Succes
-
- 7th Gear member
Ik heb dat weleens meegemaakt,inderdaad,
een oorzaak is bijna niet aan te geven,ze schrijven het toe aan een verkeerde olie,zonder de schade gezien te hebben is een antwoord niet te geven of de kop nog bruikbaar is.
Zorg bij montage van de kop dat de nokkenas goed staat!
een oorzaak is bijna niet aan te geven,ze schrijven het toe aan een verkeerde olie,zonder de schade gezien te hebben is een antwoord niet te geven of de kop nog bruikbaar is.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Nou de oorzaak van het breken van de klepstoters??? ook door de revisie mannen wordt geen duidelijke oorzaak verteld.
Vandaag besloten om een revisiekop te kopen met nieuwe nokkenas. kosten hoger dan ik tot nu toe aan de Jeep heb versleuteld, zeggen ze dat een Jeep een slechte auto is......
Wel bedankt voor het mee denken naar de mogelijke oorzaak.
Vandaag besloten om een revisiekop te kopen met nieuwe nokkenas. kosten hoger dan ik tot nu toe aan de Jeep heb versleuteld, zeggen ze dat een Jeep een slechte auto is......
Wel bedankt voor het mee denken naar de mogelijke oorzaak.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ramon of Ramon,Ramon&Ramon schreef:Ik heb dat weleens meegemaakt,inderdaad,
De stand van de nokkenas: Hoe moet die dan staan?
Ik kan met mijn boerenverstand meekomen tot het punt cilinder 1 BDP dan Cilinder 1 kleppen op tuimelen (beide nokken naar beneden uitlaat net dicht inlaat nog nat niet open) of beide nokken cilinder 1 staan in dezelfde hoek naar boven (1 een beetje naar voren 1 een beetje naar achteren).
Maar hoe moet hij nu precies staan?
Kunnen jullie mij een tip geven.