Klepstoter gebroken

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Ivo van Bree
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.09.2006 - 10:22
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Nadat de motor slecht liep e.e.a. gaan controleren.
Kleppendeksel verwijderd om de timing van de nokkenas te controleren en wat zie ik....
Van cylinder 1 en 2 is van de inlaatkleppen de hydraulische klep stoter gebroken. Het vlakke deel is uit de bus gebroken dus nokken as drukt eigenlijk op de klepsteel.
De bus in de nokkenas waar deze hydraulische klepstoter in zit is dan ook behoorlijk bekrast.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of ervan gehoord??
Ik wil heelgraag weten hoe dit kan gebeuren, dacht eerst dat de kleppen de zuigers geraakt hadden maar na verwijderen van de kop blijkt dat niet het geval.

Betreft een V70 TDI 320.000km 1997
Gast

type?
motor?
km-stand?
nog meer?
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

Betreft een V70 TDI 320.000km 1997
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ivo van Bree
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.09.2006 - 10:22
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Troost je AlexV70 ik heb de post ge-edit door jou vraag.
Gast

Ivo van Bree schreef:Troost je AlexV70 ik heb de post ge-edit door jou vraag.
Zelfs 2 x :P
Ik hoop dat Ramon&Ramon mee leest, want ik ben er (helaas voor jou) niet bekend mee.
Kan je er een nieuwe stoter inplaatsen?
Dit is toch de VW motor?
Misschien dat de ze op een VW-forum zoiets al eens mee hebben gemaakt!
Kijk anders eens op het 850 forum.

Succes
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik heb dat weleens meegemaakt,inderdaad,
een oorzaak is bijna niet aan te geven,ze schrijven het toe aan een verkeerde olie,zonder de schade gezien te hebben is een antwoord niet te geven of de kop nog bruikbaar is.
Zorg bij montage van de kop dat de nokkenas goed staat!
Ivo van Bree
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.09.2006 - 10:22
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Nou de oorzaak van het breken van de klepstoters??? ook door de revisie mannen wordt geen duidelijke oorzaak verteld.
Vandaag besloten om een revisiekop te kopen met nieuwe nokkenas. kosten hoger dan ik tot nu toe aan de Jeep heb versleuteld, zeggen ze dat een Jeep een slechte auto is......

Wel bedankt voor het mee denken naar de mogelijke oorzaak.
Ivo van Bree
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.09.2006 - 10:22
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Ik heb dat weleens meegemaakt,inderdaad,
een oorzaak is bijna niet aan te geven,ze schrijven het toe aan een verkeerde olie,zonder de schade gezien te hebben is een antwoord niet te geven of de kop nog bruikbaar is.
Zorg bij montage van de kop dat de nokkenas goed staat!
Ramon of Ramon,

De stand van de nokkenas: Hoe moet die dan staan?
Ik kan met mijn boerenverstand meekomen tot het punt cilinder 1 BDP dan Cilinder 1 kleppen op tuimelen (beide nokken naar beneden uitlaat net dicht inlaat nog nat niet open) of beide nokken cilinder 1 staan in dezelfde hoek naar boven (1 een beetje naar voren 1 een beetje naar achteren).

Maar hoe moet hij nu precies staan?

Kunnen jullie mij een tip geven.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”