Handrem afstellen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ik weet ook niet waarom ze dat zo vermelden,maar het mag niet.
Gebruikersavatar
General
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
Contacteer:

Mijn handrem, remt ook haast niet.
Hoe wordt deze door de specialist dan "gesteld"?
Ik neem aan dat de handrem voor de APK voldoende rem vermogen moet hebben?
Afbeelding
_________";Some people and performances are beyond words";________
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ramon&Ramon schreef:ik weet ook niet waarom ze dat zo vermelden,maar het mag niet.
Volgens Vadis moet het wel zo, je moet alleen ook nog het stop pinnetje op de remmen in de gaten houden (te strak aandraaien gaat er waarschijnlijk inderdaad iets kapot).
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

de remblokken van de voetrem zijn tevens de handrem,er zit een
mechanisme in de remtangen achter, die er voor zorgt dat de remblokken altijd de zelfde afstand tot de schijf behoudt.
Als de blokken vastzitten of de remtang onvoldoende beweegt werkt de handrem ook onvoldoende..
Een stoppinnetje heb ik bij een V40 nog nooit van gehoord
de achterremmen bij een 440 of 480 die kun je stellen,dat klopt,maar niet bij een V of S 40

De specialist stelt dus ook niet aan de kabel..........
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dus kijk maar wat je er mee doet.:)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Pinnetje is B op het volgende plaatje (phase 1):

Afbeelding

Bij de phase 2 ziet het er zo uit:

Afbeelding

Geen pinnetje meer dus.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

kijk maar hoe je het doet,ik blijf niet adviseren het niet te doen,
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik heb nergens last van,ik voel me prima.
Maar ik vind nu wel dat de uitleg duidelijk genoeg geweest is.toch?
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Nee helemaal niet duidelijk juist, dat is vaak het probleem bij jou. Je zegt alleen maar wat, verkondigt het als absolute waarheid en als iemand een discussie aan wil gaan of je tegenspreekt ga je er vandoor.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ga nou niet zo stom zitten zwetsen,ik weet echt wel waar ik over praat vriend,maar als je niet goed leest of het niet begrijpt moet je mij daar niet op aanvallen,simpel...
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ik zeg alleen dat Volvo voorschrijft dat je niet aan de kabel moet stellen,wanneer je daarna remblokken gaat vervangen,passen deze niet meer,omdat de cylinders te ver naar binnen staan.En je moet me hier niet afzeiken,daar ben ik namelijk niet van gediend,ik heb niet met je op school gezeten,gezien het leeftijds verschil en de ervaring net Volvo,goed lezen,dat is belangrijk en niet zomaar iets roepen.
Gebruikersavatar
tonix
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 14.09.2006 - 17:09

Ai, ik heb hier nog al een hevige discussie opgang gebracht. :oops:

Maar zoals reeds gezegd, ik denk ondertussen dat de handrem het probleem niet is. Ik laat één van de dagen wel weten wat nu de oorzaak was als ik bij de garage bij langs geweest. Of moest intussen iemand nog een mogelijk oorzaak weten?
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ramon&Ramon schreef:ga nou niet zo stom zitten zwetsen,ik weet echt wel waar ik over praat vriend,maar als je niet goed leest of het niet begrijpt moet je mij daar niet op aanvallen,simpel...
Ik zeg hoe het in Vadis staat en vraag me af waarom jij het anders doet/ziet. Het enige wat jij roept is dat ik het maar zo moet doen als ik dat wil en je niet geloof. Jij bent degene die mij aanvalt. Het is niet zo dat ik je niet geloof, wil alleen weten waarom het blijkbaar anders moet (of helemaal niet moet) dan in vadis staat (wat toch door veel dealers gebruikt wordt lijkt me). Ben niet iemand die blind alles gelooft wat er geschreven staat.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ramon&Ramon schreef:ik zeg alleen dat Volvo voorschrijft dat je niet aan de kabel moet stellen,wanneer je daarna remblokken gaat vervangen,passen deze niet meer,omdat de cylinders te ver naar binnen staan.
Dat is duidelijk ;)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ik werk pas 26 jaar bij Volvo,dan mag je redelijker wijs toch aan nemen dat
Ik er wel iets van af weet,toch?
En ik roep niet zomaar iets,ik heb naar mijn mening duidelijk uitgelegd hoe het een en ander werkt.wat een of ander boekwerk beschrijft hoe het wel of niet moet,daar stoor ik me niet aan,ik hou me vast aan hetgeen Volvo voorschrijft,simpel.
Gebruikersavatar
tonix
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 14.09.2006 - 17:09

Auto is ondertussen langs geweest bij de dealer.
Blijkt het inderdaad niets met de handrem te maken te hebben.
De koppeling zou een beetje plakken, maar verder was alles normaal volgens hen. Ik ben eigenlijk niet echt tevreden, want de versnellingsbak is er in october onderuit geweest voor het vervangen van een krukaskeering en toen was de staat van de koppelingsplaten goed genoeg om niet te vervangen en heeft men enkel een druklager vervangen. Bovendien vind ik het nu vervelend rijden, dat lichtjes schokken bij vertrek in eerste. :(
Is anders de reden van een plakkende koppeling ook niet vaak olieverlies van een keerring? Wilt dat dus zeggen dat die keerring nu al terug stuk is?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als de keerring niet goed gemonteerd is,dan lekt hij weer.
Maar de koppeling plaat wordt daarvan niet zo snel vet,of het moet er met bakken tegelijk uit lopen.
Ze hadden beter gelijk de koppeling kunnen vervangen.
Er zit trouwens maar een koppeling plaat in,in een motorfiets,daar zitten er meerdere.:)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”