Is nog niets zeker over de pomp of sturing, dus maak je niet onnodig zorgen.
Vergeet bij het onderhoud niet de filter van de LPG bij de tank. Dit kan ook heeeeel goed de oorzaak zijn.
MvG Martin
Op motor remmen en dan inhouden.. maf?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Das inderdaad een goeie, kan een gas-expert die makkelijk vervangen denk je? Ik vrees dat m'n reguliere garage daar geen kaas van gegeten heeft.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49
Sterker ik denk dat je het zelf makkelijk kan. Even leiding druk vrij maken los maken, wisselen en wer dicht maken. Drukvrij maken door pomp zekering eruit halen en de motor starten, die zal dan de rest lpg uit de leiding verbranden. Anders kan de gas expert dat uiteraard.
MvG Martin
MvG Martin
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
goh, LPi uit '96, volledig overheen gelezen.
de filter kan idd heel goed de oorzaak zijn.
als die verstop zit haalt de pomp zijn debiet niet en gaat veel eerder moeten opschakelen naar een hoger toerental.
dit moet je normaal ook kunnen horen, de pomp maakt dan even een gierend geluid.
als je het laat doen, ga dan bij een Vialle dealer.
de filter kan idd heel goed de oorzaak zijn.
als die verstop zit haalt de pomp zijn debiet niet en gaat veel eerder moeten opschakelen naar een hoger toerental.
dit moet je normaal ook kunnen horen, de pomp maakt dan even een gierend geluid.
als je het laat doen, ga dan bij een Vialle dealer.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Pomp maakt geen herrie whatsoever, wel hoor ik 'm soms even op 'gang komen' als ik van benzine naar gas wissel - met de hand. Als ie zelf schakelt hoor ik nooit iets.
Heb m'n luchtfiltertje vervangen: dat was geen overbodige luxe dus. Rijd zeker bij hogere snelheden echt een stuk beter, maar verhelpt m'n probleem niet.
Nieuwe input: soms start ie gewoon moeilijk, maar dat gebeurd op benzine en dan gaat ie ook haperen. Veel gas geven betekend dat ie uit gaat, maar zo weer start mbv de koppeling. Wel irritant optrekken bij de kruizing, dan zakt ie bij te veel/weinig gas meteen weg.
Terwijl ik dat vorige week 2 keer had, doet ie dat de rest van de tijd niet. Heb de indruk dat ie 't meer doet als ik drukkig inparkeer en 'm dan plots uitzet.. als ik 'm 30s laat lopen voor ie uit gaat dan lijkt het niet op te treden. Toch een soort mixen van brandstof.
Jullie LPi filter-opmerking is eentje die ik ter harte neem, ga de vialle man bellen wat dat gaat kosten, als ik zo zie hoe mijn luchtfilter er aan toe was
Heb m'n luchtfiltertje vervangen: dat was geen overbodige luxe dus. Rijd zeker bij hogere snelheden echt een stuk beter, maar verhelpt m'n probleem niet.
Nieuwe input: soms start ie gewoon moeilijk, maar dat gebeurd op benzine en dan gaat ie ook haperen. Veel gas geven betekend dat ie uit gaat, maar zo weer start mbv de koppeling. Wel irritant optrekken bij de kruizing, dan zakt ie bij te veel/weinig gas meteen weg.
Terwijl ik dat vorige week 2 keer had, doet ie dat de rest van de tijd niet. Heb de indruk dat ie 't meer doet als ik drukkig inparkeer en 'm dan plots uitzet.. als ik 'm 30s laat lopen voor ie uit gaat dan lijkt het niet op te treden. Toch een soort mixen van brandstof.
Jullie LPi filter-opmerking is eentje die ik ter harte neem, ga de vialle man bellen wat dat gaat kosten, als ik zo zie hoe mijn luchtfilter er aan toe was

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Nou, op benzine doet ie 't iig niet - dat ploffen.
Ga de gasman wel fkes bellen voor 'n afspraak, 't begint nu eng te worden
Ga de gasman wel fkes bellen voor 'n afspraak, 't begint nu eng te worden

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dusch, pannenkoek die ik daar ben. Het waren de bougies...
Blijkt dat je die bij gas flink vaker mag vervangen dan bij normaal benzine, blijkbaar waren deze al niet al te best voor gas sinds ik dit gedoe al sinds de zomer heb (in april bougies vervangen).
Stomstomstom, die had ik best alvast kunnen vervangen dus.
Blijkt dat je die bij gas flink vaker mag vervangen dan bij normaal benzine, blijkbaar waren deze al niet al te best voor gas sinds ik dit gedoe al sinds de zomer heb (in april bougies vervangen).
Stomstomstom, die had ik best alvast kunnen vervangen dus.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dat wachten we dan maar af, want op dit moment rijd ie inderdaad weer prima. Ze hebben de kabels, bobines en gastoevoer gechecked en dat zou prima in orde zijn.
Geen idee hoe je dat allemaal controleert, maar het klonk goed in ieder geval.
Geen idee hoe je dat allemaal controleert, maar het klonk goed in ieder geval.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Ooit krijg je gelijk, dat staat vast.. 

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Nee, daarvoor had de tank leeg moeten zijn.. en ik had dus net getankt. Nemen we de volgende keer mee.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Nou, daar zijn we weer. Hij begint nu (inderdaad
) zo nu en dan weer in te houden... maar dan niet op de manier als schijnbaar aan de bougies te wijten was, maar meer in de vorm waarbij het lijkt alsof iemand de brandstoftoevoer even afsluit en weer door laat gaan.
Soms bij gelijkblijvend gas geven, afremmen, accelereren, het maakt allemaal niet uit. Gisteren was de tank bijna leeg en gaf ie er helemaal de brui aan. Normaal zou je op benzine over schakelen, maar door het gehaper raakt de gascomputer van slag - de auto moet even uit voor hij op benzine wil (als ie nog niet geschokt heeft kan ik switchen zo vaak ik wil...).
Enfin, toch de gaspomp... of kan ik nog geld inzetten op bobine's?

Soms bij gelijkblijvend gas geven, afremmen, accelereren, het maakt allemaal niet uit. Gisteren was de tank bijna leeg en gaf ie er helemaal de brui aan. Normaal zou je op benzine over schakelen, maar door het gehaper raakt de gascomputer van slag - de auto moet even uit voor hij op benzine wil (als ie nog niet geschokt heeft kan ik switchen zo vaak ik wil...).
Enfin, toch de gaspomp... of kan ik nog geld inzetten op bobine's?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Uhm, de tank bevatte nog zo'n 5 liter LPG. Ik heb 'm wel eens helemaal leeg gereden en dan heb je alle tijd om over te schakelen.. nu kakte die gewoon in, toen ik in de vluchtstrook stond sloeg ie af. Na contact uit en dan weer aan kon ik prima op benzine verder.Ludo schreef:beetje moeilijk zeggen zo.
deze kuren kan van beide zijn.
je rijd zo te lezen de lpg tank wel erg leeg!.
doet ie ook op benzine hetzelfde?.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Heb geen ledjes, hijs ontsloten op de meter in m'n dashboard. Ik houd de km's bij die ik rijd en op basis daarvan zie ik hoeveel ik erbij kan tanken. Ik tankte die dag zo'n 40 liter, terwijl er zo ongeveer 45 in gaat bij mijn weten (vorige keer dat ik 'm leeg reed zat ik tegen de 44,xx liter). Vandaar dat ik gok dat er nog een paar liter in zat. Zeker weten doe ik dat uiteraard niet.Ludo schreef:trouwens, nog 5 liter in de tank?.
hoe zeker ben je daarvan?, ga je te werk op de ledjes?.
Vorige keren sloeg ie overigens niet af, maar kon ik tijdens het stotteren ook overschakelen. Los van het lege-tank-verhaal baart mij het gestotter met een volle tank dus veel meer zorgen, helemaal omdat het niets te maken heeft met gasgeven, remmen op de motor ofzo. Hij 'doet' het gewoon soms. Wordt je nerveus van als je in ene hapert tijdens het inhalen ofzo

Zou preventief de bobine's kunnen vervangen, maar ook die zijn niet bepaald gratis, is het niet?