
Hoorde schrapend geluid, ging kijken en de plaat achter de remschijf liep een beetje aan. Kwam een steentje uit, misschien dat die de boosdoener was.
Maar toen zag mijn maat dat de veer gebroken was. Ik zag het niet eens maar kon het verschil goed zien tov de andere.
wat zijn de opties?
- gebruikte complete veerpoot zoeken. beter geen nieuwe omdat ik de andere er ook al 15 jaar onder zit mag ik aannemen of maakt dat niet uit)
- de veren vervangen. dan sws beide kanten lijkt me. hoe kom ik er achter welke veren ik moet hebben? nooit in verdiept maar ik zie marked 13,14, 11 en 41. wat is dat? hoe weet je wat ik nodig heb.
- als ik de veren zou doen zou ik dan ook lager, hoezen en schokdempers moeten doen?
Ik vind het een fijne auto. Niet de nieuwste en 215K op de teller maar volgens mij de moeite waard om een reparatie goed te doen. Aan de andere kant ben ik niet zo loaded dat ik het voor de lol super duur wil maken. Dan had ik toch een nieuwere gereden. Wel de zelfde

Het is een S40 II uit 2005. Zal eens een profielfoto instellen.