Jelmer de Jong schreef: ↑07.04.2021 - 09:11
Diesel aan de verkeerde kant van het kleppendeksel lijkt op een lekke injector/leiding.
Jelmer you are right! Retour leiding was 'los geschoten' of niet goed vast geklikt. Problem Solved.....!
Ding meurt nu wel verschrikkelijk naar diesel olie.... Uiteraard is het allemaal keurig schoon gespoten.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
kijk ook weer verholpen en weer gaan met die V70 banaan....Is ff vervelend..
Ik zou wel wensen dat de technische kennis van Jelmer zo overgedragen kon worden in ons geheugen met een draadje ha ha of zoiets
Jelmer de Jong schreef: ↑07.04.2021 - 09:11
Diesel aan de verkeerde kant van het kleppendeksel lijkt op een lekke injector/leiding.
Jelmer you are right! Retour leiding was 'los geschoten' of niet goed vast geklikt. Problem Solved.....!
Ding meurt nu wel verschrikkelijk naar diesel olie.... Uiteraard is het allemaal keurig schoon gespoten.
Pajero rook er laatst ook naar nadat ik wat had laten lekken tijdens het vervangen, flinke rit en het is wel zo'n beetje weg gelukkig.
Euvel valt in ieder geval mee
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Hans oet Twent schreef: ↑06.04.2021 - 10:03Het is me nog de eer te na om een mover aan te schaffen.
Dan kunnen we elkaar de hand geven
Hans oet Twent schreef: ↑06.04.2021 - 20:55
We gaan morgen weer terug. Kleppendeksel ligt vol met diesel olie..... ^(%(^#%$(^*&
Balen!
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Heb een vriend met caravan die hij bij mij stalt, maar ermee achteruitrijden krijgt hij maar niet onder de knie. Altijd afkoppelen en duwen Andere vriend heeft een keer op het milieupark een geleende aanhanger achterwaarts in z'n auto geknikt. Ik moet m'n vrienden beter gaan screenen
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Ik moet altijd hard lachen om die mensen die 7 rondjes rijden voordat de caravan goed staat. En het leukste van dit alles zijn de "aanwijzingen" van de bijbehorende vrouw ...
Ik vind achteruitrijden nooit zo'n issue met een aanhanger (hoe grote hoe makkelijker is mijn ervaring) maar heb er toch maar gekozen voor een mover op mijn (eerste) caravan die ik over exact een week mag ophalen bij de dealer.. Zal niet ontkennen dat het beeld dat mijn vrouw aanwijzingen gaat geven daarmee te maken had:)
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017 Volvo 855 2.5 10v '96 BMW 320i EDE '14 Volvo V70 2.4d 131PK '03 Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00 Volvo 244 GL '86 Volvo 244 GL '85 Volvo 142 Europa '70
Prachtige combinatie hoor! Volvo + Fendt, ik houd er van
Mijn Fendt mag ook max 1700 wegen, en zorg ervoor dat de auto lekker zwaar is dmv voortent etc in de dakkoffer en boot met motor in de kofferbak. Stabiliteit is dan prima, en bij 100 km/u in Duitsland is zijn 5 prima bruikbaar. In NL met 90 Max. is de 5 niet bruikbaar..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024) Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019) Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014) Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Volvo-Cees schreef: ↑09.04.2021 - 00:57
Prachtige combinatie hoor! Volvo + Fendt, ik houd er van
Mijn Fendt mag ook max 1700 wegen, en zorg ervoor dat de auto lekker zwaar is dmv voortent etc in de dakkoffer en boot met motor in de kofferbak. Stabiliteit is dan prima, en bij 100 km/u in Duitsland is zijn 5 prima bruikbaar. In NL met 90 Max. is de 5 niet bruikbaar..
Exact dezelfde ervaring! TOP. ook jij heb de auto aan het design vd caravan aangepast zie ik.(Wit ) Ik heb alleen geen voortent, Nauwelijks mogelijkheid om extra gewicht in de auto te doen. Ons hondje zit riant achterin. Daar snoep ik wel wat ruimte vanaf middels 2 koffers met gereedschap met o.a. universele opzetspiegels, evt. extra gasfles en nog wat 'zinloze' meuk die je waarschijnlijk alleen voor een ander gaat gebruiken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
En voor het eerst ff redelijk 'doorgetrapt' met 145/150. Hij doet het verder goed. Ik heb blijkbaar een 'eerlijke' auto gekocht. Alleen de motorkap is in het verre verleden ooit overgespoten geweest. De steenslag verraad dat het niet recent is geweest. Rest staat in de originele lak. Interieur is netjes, incl. het leer. Er is slechts 1 klein ieniemienie parkeerdeukje te vinden die je nauwelijks ziet. Gisteren ook de rubberstrip geplakt zodat het inwateren bij de achterklep scharnieren tot het verleden behoort.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Heeft deze eigenlijk ook al dezelfde kuur gehad als de V90 had?
De auto is nog niet geholpen. Dat doe ik pas nadat de auto echt 100% in orde is en de garantie termijn is verstreken. Daarna ga ik beoordelen of de auto geholpen moet worden ja of nee. En zo ja op welke wijze ik dat zou willen. Maar ook dat komt goed.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge