Pitcher schreef: ↑17.11.2021 - 13:56
diesel01 schreef: ↑17.11.2021 - 10:17
Die 21" zijn bloedmooi maar de banden zijn erg duur, helemaal wanneer je ze van de gerenommeerde A-merken wilt hebben.
Heb eens een S90 meegehad op 20" en deze was erg aan het zoeken op de snelweg, de reden om toen voor 19" inscription velgen te gaan.
Uitlaten staan hem goed, mooi hoor!
De banden zijn inderdaad wel kostbaar maar de meerprijs ten opzichte van de huidige 19" zomerbanden valt het nog mee. Momenteel ligt er op de zomervelgen ook Michelin Pilot Sport 4 dus dat zijn ook geen budgetbanden. Rijdt overigens heerlijk.
Vraag me af of dat "zoeken" waar je het over hebt te herleiden valt naar het formaat velgen. Zal me niks niks verbazen als dit een andere oorzaak heeft.
Heb je toevallig gezien wat voor merk+type banden er gemonteerd waren onder die S90?
Pirelli Pzero VOL 255/35/20.
Hier ook PS4 en wil voor de zomer ook niets anders, kreeg afgelopen september offertes binnen van meer dan €1100 in de btw en monteren, uiteindelijk voor €780 een aanbieding gekocht bij KF en voor een tientje per band laten monteren bij iemand die de velgen en band met respect behandeld.
Voor de winter ben ik minder kieskeurig, zaterdag monteer ik mijn winterset weer waar een Dunlop WD5 op zit, winterbanden maken toch meer lawaai en dan maakt mij het merk niet zoveel uit.
Zo lang het maar een A-merk is, met awd is er altijd grip en in winterse omstandigheden gaan we toch nooit tot het gaatje.
Voor heb ik nog 6mm achter nog 5, wellicht heb ik voor de wintersport(als deze doorgaat) in januari nog iets nieuws nodig, ik zit dan aan Nokian of weer Dunlop te denken.