 
 hardnekkige ijslaag heb je daar op het koetswerk. Komt dit dan ook eenvoudiger los wanneer je een ge-coat-te auto hebt ? Ook al is het enkel ruiten en spiegels die ijsvrij moeten zijn en die mogen wel nog met een eenvoudige krabber
 
 Gewisseld op het perfecte moment. Meer geluk dan verstand...
Krabben zal je mij niet gauw zien doen... Is ook niet nodig met de standkachel. Geen idee of het ijs makkelijker los kwam door de coating, buikgevoel zegt ja maar dat is dus niet proefondervindelijk onderbouwd.steven.vuylsteke schreef: ↑29.11.2021 - 15:49hardnekkige ijslaag heb je daar op het koetswerk. Komt dit dan ook eenvoudiger los wanneer je een ge-coat-te auto hebt ? Ook al is het enkel ruiten en spiegels die ijsvrij moeten zijn en die mogen wel nog met een eenvoudige krabber
neen, dat dacht ik wel.
 Zag nog op een filmpje een goeie tip voor het verwijderen van het sneeuw van de auto.   een luchtblazer, die heb ik nu niet. of een van je microfiber doeken over je standaard sneeuwborstel doen en dan zonder enige neerwaartse druk de sneeuw verwijderen.  Die zal ik me voor de volgende sneeuwval hier klaarzetten.
   Zag nog op een filmpje een goeie tip voor het verwijderen van het sneeuw van de auto.   een luchtblazer, die heb ik nu niet. of een van je microfiber doeken over je standaard sneeuwborstel doen en dan zonder enige neerwaartse druk de sneeuw verwijderen.  Die zal ik me voor de volgende sneeuwval hier klaarzetten. 
De foto die je als laatst wilt laten zien moet je als eerst toevoegen ...
Ik heb net gezien dat de ANWB aanbeveelt je auto goed te wassen na een pekelrit.....Moet er niet aan denken na elke rit in de winter.... Dauw spoelen helpt niet want dat doe je niet onderop met je puts
 ...
 ...Staat genoteerd, probeer ik morgen uit. Ik geef de xc nog snel een opfris beurt alvorens een geïnteresseerde koper komt kijken.
Je hebt de achterwisser naar beneden gezet?

