Probleem roetfilter Volvo v50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Franssen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.02.2022 - 22:31

Beste ,

Ik ben nieuw hier en heb al een tijdje problemen met mijn Volvo V50.
Dit is een Volvo V50 1.6D Drive van 2010 (euro 5).
Deze heeft ondertussen 200.000kmters en de auto staat al een tijd in limp mode die niet meer gewist kan worden.
Ondertussen heb ik de roetfilter sensor , leidingen , vloeistof , egr klep al reeds vervangen maar dit heeft niets geholpen.
Het laatste wat ik nu zal moeten doen is een nieuwe roetfilter.
Nu heb ik aan mijn garage het oem nummer van deze oude roetfilter gevraagd en deze zou 36050310 moeten zijn.
Nu heb ik er 1 besteld via autodoc met de juiste oem nummer maar deze past totaal niet ( bevestiging punten komen niet over elkaar enzovoort) dus heb ik deze terug moeten sturen.
Nu weet ik niet meer goed welke ik moet bestellen die zeker moet passen iemand een idee ?

Ik voeg een foto toe van de error code die niet meer te wissen valt.
En de roetfilter die ik besteld had die niet paste ..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1149
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Weet je zeker dat je de juiste motorcode hebt? D4164T staat er bij het bestelde roetfilter. Staat deze code ook op jouw motor?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Franssen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.02.2022 - 22:31

Ferrari schreef: 15.02.2022 - 12:05 Weet je zeker dat je de juiste motorcode hebt? D4164T staat er bij het bestelde roetfilter. Staat deze code ook op jouw motor?
dit zou moeten kloppen volgens mijn chassis nummer .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
redracer
4th Gear member
Berichten: 751
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Als je een 5-bak hebt klopt de motorcode ( is euro4 ) . Volgens de site is dit blok ook tot 2012 maar dat is dus half 2010 daarna was de D2 D4162T
Franssen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.02.2022 - 22:31

redracer schreef: 15.02.2022 - 20:41 Als je een 5-bak hebt klopt de motorcode ( is euro4 ) . Volgens de site is dit blok ook tot 2012 maar dat is dus half 2010 daarna was de D2 D4162T
het is inderdaad een 5 bak , maar volgens het bouwjaar moet het een euro 4 zijn volgens internet , maar op mijn papieren staat euro 5 ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 804
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Het is misschien een lastig karwei, maar maak is foto's van je huidige roetfilter.
Meestal kan je die dan wel vergelijken met de foto's op de onderdelen sites.
Mogelijk heb je een tussenmodel met de nieuwe motortype en toch een 5 bak???

Ik zelf heb een Corsa B van 1996, die heeft zaken van facelift model (1997 - 2000) erop zitten alsmede zaken van het pre-facelift model (1993 - 1995).
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
redracer
4th Gear member
Berichten: 751
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

ja dat doen ze wel vaker , laatste jaar nog even andere onderdelen eronder schroeven. Juist dit soort sites gaan dan ook fout omdat het te specifiek is . Op internet foto's zou ik niet afgaan , die zijn vaak ook niet anders en zit er niks anders op dan zelf foto maken .
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1149
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Vreemd met die euro5 in de 1.6D, maar het kan blijkbaar wel. Bij het zoeken naar mijn huidige C70 wilde ik zeker een euro 5 hebben, dus kwam ik bij de 5 cilinder D3 of D4 terecht, de oudere Ford 2.0D zou namelijk euro4 zijn. Er zijn echter ook 2.0D's met euro5, beetje hetzelfde als jouw verhaal. Zou zo maar kunnen zijn dat er op jouw 1.6D een roetfilter(installatie) van een nieuwere D2 geschroeft is en dat deze daarmee euro5 is. Wellicht heb je dan een roetfilter van een D2 nodig.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

De beugel en hitteschilden moeten wel overgezet worden naar het nieuwe roetfilter.
Franssen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.02.2022 - 22:31

Ferrari schreef: 16.02.2022 - 12:28 Vreemd met die euro5 in de 1.6D, maar het kan blijkbaar wel. Bij het zoeken naar mijn huidige C70 wilde ik zeker een euro 5 hebben, dus kwam ik bij de 5 cilinder D3 of D4 terecht, de oudere Ford 2.0D zou namelijk euro4 zijn. Er zijn echter ook 2.0D's met euro5, beetje hetzelfde als jouw verhaal. Zou zo maar kunnen zijn dat er op jouw 1.6D een roetfilter(installatie) van een nieuwere D2 geschroeft is en dat deze daarmee euro5 is. Wellicht heb je dan een roetfilter van een D2 nodig.
het is inderdaad heel vreemd , bij een D2 zit de flexibel op de roetfilter zelf bij mijn wagen zit deze nog aan de uitlaatlijn.
Als ik de garage moet geloven is deze vervangen met een roetfilter met oem nummer 36050310 en als ik deze opzoek kom ik op roetfilters uit tot en met euro 4. Zoals de ridex die niet paste . Dus beetje ingewikkeld deze wagen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”