Als ik het goed heb, hou je altijd de 405pk, omdat de elektromotor dan gevoed wordt door de benzinemotor. Zo kun je ook altijd met AWD rijden. Mocht ik dit verkeerd zien, dan hoor ik het graag!raspaardje schreef: ↑08.03.2022 - 10:21 Met een T8 TE zal dat nog meer zijn. Heb je met een lege accu dan +-320 pk of blijft er altijd extra prik in de batterij zitten om wat vermogen toe te voegen?
Mijn T5 was de R-design uitvoering, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig verschil merkte in de verschillende rij-modi en daar ook niet echt veel mee gespeeld heb. Ik zat nog te denken dat ik bij aanschaf van de T5 had bedongen dat er Michelin-banden gemonteerd werden. Niet de Pilot Sport, maar de Primacy. Dat waren natuurlijk ongelofelijk fijne banden en niet sportief..
Op de T8 heb ik de enige leverbare winterbanden (volgens dealer) laten monteren die er zijn, namelijk Pirelli’s. Heb zelf nog rondgebeld en kreeg te horen dat Vredestein ook winterbanden in mijn maat had, maar die waren niet leverbaar. Achteraf maar een test gelezen en die Pirelli’s komen alleen goed uit de test met sneeuw. Voor de overige omstandigheden scoorden ze redelijk. De zomerbanden die ik voor de T8 heb liggen zijn Conti’s. Die hebben echt op hun donder gehad en ik laat straks half/eind april bij de garage even kijken of ze nog goed zijn. Mijn garage-houder is een echte Michelin-fan, dus die zal toch wel met zijn hoofd schudden.. Als ze versleten zijn, gaan er Pilot Sport banden op, heb daar echt hele fijne ervaring mee. (Tenzij de Conti’s mij gaan verbazen
Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, rij toch meestal rechtdoor!
Ik ga wel mijn bandenspanning verhogen, want voor
Kruissnelheden rond 160km/h wordt 3.1 bar geadviseerd las ik in de handleiding. Ik verwacht een iets sportievere rijsltijl, ben benieuwd. En oh ja, de vraag was op welke stand de dempers stonden: natuurlijk op de strakste stand. De handleiding adviseert voor 2 klikken vanaf 0 (strak) en achter 4. Om achter te verstellen moet de auto opgekrikt worden. Dit heb ik nog niet gedaan. Volgens de garage waar de auto vandaag kwam stonden de dempers op de slapste stand. Die indruk heb ik niet van de achterdempers, want met de dempers voor strak, geeft de achterzijde van de auto ongeveer dezelfde indruk. Ik ben benieuwd wat het verhogen van de bandenspanning doet.
Mag morgen weer lekker naar Duitsland, ik verheug me nu al!
Ik heb nog wel een andere vraag en als ik hier een apart topic voor moet openen, alvast mijn excuses en ook dat hoor ik dan graag.
Met ouderwetse turbo-motoren was het van belang dat deze rustig warm gereden werden. Dat kon best 20km duren. Hoe zit het met de verbrandingsmotor van de hybride Volvo? Stel ik rij 20km ‘pure’ en kom dan bij een stoplicht. Standje ‘Polestar’ en plankgas weg… Is mijn blok dan al warm of zou ik eerst 20km op benzine moeten rijden om de motor op bedrijfstemperatuur te krijgen? Asking for a friend..