Is het verstandig om de egr weg te laten schrijven om zo problemen hiermee te voorkomen, of gaat dit problemen opleveren met het roetfilter. Bij bmw werken deze namelijk samen.
Ik kan namelijk een hele nette d4 uit 2014 kopen met 142000km, ik krijg ook een heel mooi inruilvoorstel op mijn huidige auto. Vandaar dat ik even in dubio zit. I
V60 D5 2013+ aanschaf
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Richt je je nu op een V60 of een XC60? (Gezien je andere posts elders op het forum, anders gaat het allemaal dubbel…)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Gebruik zoekopties eens ivm airco problematiek hybrides
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Die met de 2.0 methode helemaal zijn opgelost. Wel zorgen dat je een dealer onderhouden auto koopt!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- jeroen83
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45
Waarom moet de auto dealer onderhouden zijn? Als er met regelmaat onderhoud aan is geweest en dit in te zien is in facturen, dan is dat toch ook goed. Of heeft deze auto een "speciale" behandeling nodig.
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
my2015
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Vanwege de garantie op je aircopomp. Dat kan je zomaar 2000 euro kosten.
En lees je even in op de d4 en de olie verbruik problemen hier op het forum.
En lees je even in op de d4 en de olie verbruik problemen hier op het forum.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ergo neem een probleemloze D3
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- )()()st
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
- Locatie: Zuid Limburg
Ik heb zelf een MY2013 D3, de 2 liter 5 cilinder. Ik ben er zeer content over, zeer betrouwbaar en idd een “geknepen” D5, waarbij de D5 ook een twinscroll (?) turbo heeft. Die D5’s blinken niet uit in zuinigheid btw. Nou is zo’n 5-cilinder sowieso niet mega zuinig maar de D3 (of de oude D4) is wel zuiniger.
Even voor het overzicht de typen en namen (à la Volvo is het lekker verwarrend), zal niet helemaal kloppen
MY2011-2012
D3: 2.0 5 cilinder 163pk
D5: 2.4 5 cilinder (205pk?)
MY2013
D3: 2.0 5 cilinder 136pk
D4: 2.0 5 cilinder 163pk
Dus zelfde blok, alleen bv voor België sw-matig geknepen
D5: 2.4 5 cilinder
Vanaf MY2013/2014 kwam de nieuwe neus en vind je nog wel soms de 2.0 of 2.4 5-pitter.
De D4 vanaf MY2015 (?) is een 2.0 4 cilinder mee 181pk en de vaker voorkomende EGR en olie problemen.
De D3 vanaf die jaren is diezelfde motor alleen 150pk.
Ik meen dat daar gek genoeg de olie problematiek minder voorkomt dan bij de D4.
De plug-in had idd wel altijd nog de oude 2.4 5 cilinder.
Succes!
Even voor het overzicht de typen en namen (à la Volvo is het lekker verwarrend), zal niet helemaal kloppen

MY2011-2012
D3: 2.0 5 cilinder 163pk
D5: 2.4 5 cilinder (205pk?)
MY2013
D3: 2.0 5 cilinder 136pk
D4: 2.0 5 cilinder 163pk
Dus zelfde blok, alleen bv voor België sw-matig geknepen
D5: 2.4 5 cilinder
Vanaf MY2013/2014 kwam de nieuwe neus en vind je nog wel soms de 2.0 of 2.4 5-pitter.
De D4 vanaf MY2015 (?) is een 2.0 4 cilinder mee 181pk en de vaker voorkomende EGR en olie problemen.
De D3 vanaf die jaren is diezelfde motor alleen 150pk.
Ik meen dat daar gek genoeg de olie problematiek minder voorkomt dan bij de D4.
De plug-in had idd wel altijd nog de oude 2.4 5 cilinder.
Succes!
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
- jeroen83
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45
De kogel is door de kerk.
Na veel zoeken lezen, en de info vanuit hier en alle + en - en in afweging genomen.
Heb ik toch voor een zilvergrijze V60 D4 R-design D4 uit 2014 gekozen. (RK-584-B)
De auto heeft 123000km gelopen, en bij 70000 is er een nieuw blok in gekomen ivm de olie problemen.
Gelijk alle injectoren en roetfilter vernieuwd. Bij de aflevering wordt de EGR, na advies van Rica weggeschreven.
Hierdoor zouden de problemen niet meer voorkomen.
Interieur is smetteloos, velgjes hebben wat stoeprand schade dus met de tijd worden die vervangen of gerepareerd.
Na veel zoeken lezen, en de info vanuit hier en alle + en - en in afweging genomen.
Heb ik toch voor een zilvergrijze V60 D4 R-design D4 uit 2014 gekozen. (RK-584-B)
De auto heeft 123000km gelopen, en bij 70000 is er een nieuw blok in gekomen ivm de olie problemen.
Gelijk alle injectoren en roetfilter vernieuwd. Bij de aflevering wordt de EGR, na advies van Rica weggeschreven.
Hierdoor zouden de problemen niet meer voorkomen.
Interieur is smetteloos, velgjes hebben wat stoeprand schade dus met de tijd worden die vervangen of gerepareerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
my2015
- )()()st
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
- Locatie: Zuid Limburg
Hij heeft er al een

Mooi ding, is 2014 D4 dan toch al de VEA 4-cilinder?
Veel rijplezier!
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is een mooi exemplaar geworden, veel plezier er mee!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- janomill
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 12:11
- Locatie: omg heerenveen
He Jeroen, fijn dat je een mooie hebt gevonden. Nu ik nog 
Ik denk aan een V60 hybrid van 2014-2016.
Lijkt me leuk ervaring met wat elektrisch rijden op te doen. Ik zal afscheid moeten nemen van mijn trouwe XC60 D5 AWD Geartronic uit 2008 met 430.000 op de teller. Dat is wel jammer.
Nu mijn vragen:
-is de V60 D6AWD hybrid als caravan vergelijkbaar met mijn XC60?
- tot wanneer is de wegenbelasting 50%
-wat zijn aandachtspunten? Ik weet dat aircopomp vervangen moet zijn
-hoe houdt het accupakket zich en hoe kan ik dat checken?
Hopelijk kunnen jullie me met deze vragen helpen
Gr
Jan
Ik denk aan een V60 hybrid van 2014-2016.
Lijkt me leuk ervaring met wat elektrisch rijden op te doen. Ik zal afscheid moeten nemen van mijn trouwe XC60 D5 AWD Geartronic uit 2008 met 430.000 op de teller. Dat is wel jammer.
Nu mijn vragen:
-is de V60 D6AWD hybrid als caravan vergelijkbaar met mijn XC60?
- tot wanneer is de wegenbelasting 50%
-wat zijn aandachtspunten? Ik weet dat aircopomp vervangen moet zijn
-hoe houdt het accupakket zich en hoe kan ik dat checken?
Hopelijk kunnen jullie me met deze vragen helpen
Gr
Jan
245, 945, v70 classic, v70 II, Xc60. En nu op zoek. V60D6?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik had al gereageerd in je andere topic maar lees nu hier dat een V60 hybrid zoals jij dat noemt overweegt. Voor jou info: Jeroen heeft een gewone D5, geen Twin Engine.
- De D6 weegt denk ik net als jou auto 1800kg. Met ondersteuning van de elektromotor en 215PK is dat echt prima voor een caravan.
- 50% korting geldt t/m 2023. In 2024 geldt nog een korting van 25%, daarna is het de volle mep
- Voor de aandachtspunten even de zoekfunctie gebruiken. Al zoveel over gesproken hier, maar op hoofdlijnen idd de aircopomp, de ISG en het keyless systeem (als dat er op zit). Zorg in ieder geval altijd voor een dealer onderhouden D6 zeker i.v.m. de airco pomp perikelen en laat een aankoopkeuring bij de dealer uitvoeren.
- Accupakket kun je zelf niet checken. Wat je kan checken is de zogenaamde eDTE (https://www.volvocars.com/nl/support/to ... win-engine), die zal voor een D6 van 2014-2016 bij deze temperaturen en in de stand Pure direct na de start nog een 40 km bedragen, maar dat is geen exacte wetenschap.
- De D6 weegt denk ik net als jou auto 1800kg. Met ondersteuning van de elektromotor en 215PK is dat echt prima voor een caravan.
- 50% korting geldt t/m 2023. In 2024 geldt nog een korting van 25%, daarna is het de volle mep
- Voor de aandachtspunten even de zoekfunctie gebruiken. Al zoveel over gesproken hier, maar op hoofdlijnen idd de aircopomp, de ISG en het keyless systeem (als dat er op zit). Zorg in ieder geval altijd voor een dealer onderhouden D6 zeker i.v.m. de airco pomp perikelen en laat een aankoopkeuring bij de dealer uitvoeren.
- Accupakket kun je zelf niet checken. Wat je kan checken is de zogenaamde eDTE (https://www.volvocars.com/nl/support/to ... win-engine), die zal voor een D6 van 2014-2016 bij deze temperaturen en in de stand Pure direct na de start nog een 40 km bedragen, maar dat is geen exacte wetenschap.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor